S7000

kokemuksia kaivataan

Otsikon kamera olisi harkinnassa... Jaetuista kokemuksista kiitollisena :)

10

1963

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VARO! Kamera pakkaa kuvia todella rajusti. 3M resoluutiolla kameran tuottama kuvatiedoston koko on puolet siitä, mitä esim jollain Canonin pokkarilla otettu. Ja S7000:ssa ei pakkaussuhteeseen voi vaikuttaa, ainoastaan resoluutioon.

Valokuvat, joissa näkyy taivasta, paljastavat älyttömän pakkaussuhteen aiheuttamat virheet hyvin.

Kannattaa tilata postitse, sinulla on palautusoikeus, jos ja kun et ole tyytyväinen. Niin minäkin tein. Osta mielummin vaikka Canonin S2 IS.

• Kokemusta

Eiköhän se canoni ole lähinnä sytkäriin verrattava lelu S7000 Fujiin verrattuna.

• Kuvaaja10

S7000 on hintaluokassaan yksi parhaita kameroita maailmassa. Vertailu johonkin pikkucanoniin tuntuu naurettavalta.
        Ehdottomasti ostamisen arvoinen digikamera.

• Vanha kuvaaja

Pakkausalgoritmi "jpeg" on kaikilla kameroilla täysin sama. Jos kuva on pakattu 3Mb kokoon, on se täysin sama riippumatta kamerasta. Sinun Canonilla 3Mb kokoinen kuva on täysin samannäköinen kuin Fujin 3Mb kuva jos kennon pikselimäärä on sama.

• Vanha kuvaaja kirjoitti:

Pakkausalgoritmi "jpeg" on kaikilla kameroilla täysin sama. Jos kuva on pakattu 3Mb kokoon, on se täysin sama riippumatta kamerasta. Sinun Canonilla 3Mb kokoinen kuva on täysin samannäköinen kuin Fujin 3Mb kuva jos kennon pikselimäärä on sama.

No voi helvetti. Jos itse huomaan KÄYTÄNNÖSSÄ että kamera pakkaa kuvat lähes puolta pienmmäksi (resoluution ollessa sama), kuin joku toinen kamera, enkö silloin voi jo puhua "faktasta"?

Noh, onneksi saman huomion, kuin minä on tehnyt moni muukin:

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/S7000_pg5.html

"That said, we were generally pleased with the quality of the S7000's 6M images even though the JPG files are aggressively compressed and unusually small at approx. 1.5-megabytes. This "aggressive compression" can be seen as noise in the blue sky areas of our sample pictures".

Esimerkkikuvista huomaa hyvin, mistä on kyse. Kyseisen ominaisuuden takia palautin em. kameran ja otin tilalle Canonin Powershot Pro-1:n.

Epäilemättä olet oikeassa siinä, että jos 2 kuvaa pakataan samankokoisiksi kooltaan, ei kuvanlaadussa ole eroa, mutta 2 eri kameraa voi pakata SAMALLA RESOLUUTIOLLA otetun kuvan hyvinkin erikokoisiksi tiedostoiksi näköjään...ja tässä tapauksessa se näkyy.

• curmbox

Kenno on 6 mpix ja pakkauksen voi valita sillä tallennussuhteella. Miks ottaa kolmen megan kuvia jos ostaa kuuden megan kameran. Laatuunhan se suoraan vaikuttaa.
      Zoomi on hyvä, ja sekin antaa lisää yksityiskohtia pitkältä kuvausmatkalta.
      Kameraan mahtuu isot muistit ja hyviäkin kuuden megan kuvia mahtuu satoja.
      Hitaus on eniten kiusannut ominaisuus. Pitää opetella heti sarjakuvauksia tekemään jos haluaa liikkuvaa kohdetta kuvata. Sarjakuvausmodeja on useita.
      Akkujen seuranta sais olla parempi. Varoituksen jälkeen saa enintään yhden kuvan. Sitä ennen ei tule mitään varoituksia.
      Ei tähän hintaan saa vieläkään mitään vastaavaa.
      Nikonin samanhintaiset ovat kyllä hyviä ja pienikokoisia mutta zoom ja pikselimäärä jäävät selvästi jälkeen.

• finepix

Hyvä kamera,mutta siinä on ikävä vastavalo ongelma.Onko kellään kokemuksia asiasta ja jos on miten sen saa ratkaistua,softa päivitystä kameraan ei ole saatavilla

• härkä

Itse ostin kyseisen kameran joulukuussa ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Vastavalo-ongelmasta en tiedä - itse käytän salamaa aika herkästi siinä tilanteessa, jolloin sävyt tietysti muuttuvat.

• finepix
        härkä kirjoitti:

Itse ostin kyseisen kameran joulukuussa ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Vastavalo-ongelmasta en tiedä - itse käytän salamaa aika herkästi siinä tilanteessa, jolloin sävyt tietysti muuttuvat.

kamera onkin hyvä,mutta kokeile reso 6m ja kuvaa päivällä vaikka auton valoa vasten ja ilta tuli.Tai jotain keltasia kukkia ulkona auringossa niin jo palaa kirkkaimmat kohdat puhki eli valkosta kukassa,tietyssä kulmassa ulkona auringossa voi häivyttää kuvasta jotain lähes pois.Olen yrittänyt lukita valotuksen toisesta kohteesta ja se onkin auttanut hieman. On todella harmi että näin hyvässä kamerassa piilee tällänen ongelma.

• t.bone
        finepix kirjoitti:

kamera onkin hyvä,mutta kokeile reso 6m ja kuvaa päivällä vaikka auton valoa vasten ja ilta tuli.Tai jotain keltasia kukkia ulkona auringossa niin jo palaa kirkkaimmat kohdat puhki eli valkosta kukassa,tietyssä kulmassa ulkona auringossa voi häivyttää kuvasta jotain lähes pois.Olen yrittänyt lukita valotuksen toisesta kohteesta ja se onkin auttanut hieman. On todella harmi että näin hyvässä kamerassa piilee tällänen ongelma.

Alivalota aukko tai pari.

Minä en ole tuollaiseen ongelmaan törmännyt. Vastavalossa olen kokenut että tällä Fujilla on kaikista vähiten ongelmia. Canon S1 IS, pari HP:n kameraa, Olympuksen pari kameraa - kaikki mokasivat valotuksessa 10 kertaa suuremmalla todennäköisyydellä. Enää en Fujia vaihda kuin järjestelmään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7340
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3604
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      372
      1988
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1479
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe