Miksi Suomessa ei käytetä kaksiakselisia peräkärryjä, toinen edessä, kuten esim Puolassa, saisi enemmän kantavuutta eikä jäisi niin helposti kiinni. Hintaa tietysti nostaa, varsinkin jos tekee etuakselista kääntyvän.
Peräkärryt
7
151
Vastaukset
- Anonyymi
No paljonkos kantavuutta tarvitset?
Mulla kärry jossa kokonaismassa 2700kg.
Myös traktorin kärryt jotain 13 000kg omamassalla on akselisto painopisteen puolessavälin.
Taitaa olla noita kehitysmaiden viritemiä nuo moniakseliset kärryt mitä tarkoitat.- Anonyymi
Ei se auta jos maa ei kanna.
- Anonyymi
Eikös juuri sellaiset kaksiakseliset, jossa akselit ovat kärryn etu- ja takapäässä, ole huonommat huonossa maastossa ja herkempiä juuttumaankin, kuin yksiakseliset tai sellaiset kaksiakseliset, joissa molemmat akselit ovat kärryn keskellä toistensa vieressä.
- Anonyymi
Parempi kuin 1-akselinen, enkä ole nähnyt missä telikään olisi keskellä, takana se yleensä on.
Ei tarvitse mitään tukea vetoaisalle kun irrottaa kärryn, on vakaampi eikä lisää traktorin akselipainoa. Huonolla tuurilla pikku traktori kääntyy akselinsa ympäri kun tulee liikaa painoa tai yrittää irrottaa jäätyään kiinni.
- Anonyymi
Kyllää nuo vankkurit on jäänne hewoosaikakaurelta. Rattori vaan pantu kärryjen etehe.
- Anonyymi
Samaa mieltä, rekoistakin pitää poistaa turhat akselit.
- Anonyymi
4-vedot kuuluu hevosaikaan, takavetoinen traktorin pitää olla ja edessä riittää yksi pyörä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 447286
- 324038
- 573575
- 503100
- 172786
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492259- 372258
- 432238
- 492235
- 162226