Autoteollisuuden suunnitelma B: "Vetyautojen vuoro tulee vielä"

Anonyymi-ap

Autoteollisuus on edelleen kiinnostunut vetyautoista ja on vakuuttunut niiden tulevan yhdeksi vaihtoehdoksi.

* Autoteollisuuden suunnitelma B: "Vetyautojen vuoro tulee vielä"

- https://tekniikanmaailma.fi/lehti/2b-2023/autoteollisuuden-suunnitelma-b-vetyautojen-vuoro-tulee-viela/

Mutta, vetyteknologian varjopuoliakin tulee tarkkailla ja sitä miten tutkimus niiden suhteen etenee.

"Vedyn käytöstä autojen polttoaineena paljastui ongelma – Vety reagoi metaania hajottavan ”ilmakehän pesuaineen” kanssa, tutkijat havaitsivat"

- https://tekniikanmaailma.fi/vedyn-kaytosta-autojen-polttoaineena-paljastui-ongelma-vety-reagoi-metaania-hajottavan-ilmakehan-pesuaineen-kanssa-tutkijat-havaitsivat/

Synteettisiin ja niidn edelleen kehittämiseen kannattaisi investoida mittavasti, sillä niiden asioista olisi mahdollista saada suht' lyhyellä aikajanalla radikaali parannus autoilun aiheuttamiin päästöihin.

Tämä aidon ekologisen vaihtoehdon innovointia odotellessa.

Ongelmana on se, että EU-politikka on _pakottanut_ autoteollisuuden sidosryhmineen investoimaan liki kaikki taloudelliset ja innovaiiviset voimavaransa tuolle yhdelle ainoalle pseudo-ekologiselle EV:lle ja sen vuoksi on vaikaa muuttaa suuntaa.

Aiemmasta "petroli-mafiasta" riskeeraa tulla "EV-mafia" joka tulee torppaamaan kilpailevat innovaatiot.

17

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      sijoittajat ottaa vedystä kaiken irti

    • Anonyymi

      Ensiksi vetyauton valmistus saastuttaa suurin piirtein yhtä paljon kuin täyssähköauton valmistus.

      Käyttövoiman puolesta vetyauton saastutusvaikutus on täyssähköautoon verrattuna kolminkertainen.

      Petroli-mafiasta riskeeraa tulla vety-mafia?

      • Anonyymi

        "Ensiksi vetyauton valmistus saastuttaa suurin piirtein yhtä paljon kuin täyssähköauton valmistus."

        Virheajattelua.

        "Käyttövoiman puolesta vetyauton saastutusvaikutus on täyssähköautoon verrattuna kolminkertainen."

        Vetykennoauto puhdistaa ilmaa noin kahden dieselin verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ensiksi vetyauton valmistus saastuttaa suurin piirtein yhtä paljon kuin täyssähköauton valmistus."

        Virheajattelua.

        "Käyttövoiman puolesta vetyauton saastutusvaikutus on täyssähköautoon verrattuna kolminkertainen."

        Vetykennoauto puhdistaa ilmaa noin kahden dieselin verran.

        Huh huh mitä tietoista vääristelyä taas. Vedyn tuottaminen lisää päästöjä merkittävästi kuljetuksineen ja välipaineistuksineen. Ja päätät vastata "puhdistaa ilmaa" virheajattelulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh huh mitä tietoista vääristelyä taas. Vedyn tuottaminen lisää päästöjä merkittävästi kuljetuksineen ja välipaineistuksineen. Ja päätät vastata "puhdistaa ilmaa" virheajattelulla.

        Vain älyllisesti rajoittuneet haaveilevat yhteen ainoaan Kiina-riippuvaiseen saasteakku- vaihtoehtoon hirttäytymistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain älyllisesti rajoittuneet haaveilevat yhteen ainoaan Kiina-riippuvaiseen saasteakku- vaihtoehtoon hirttäytymistä.

        Joo, hirttäydytään öljyfirmojen ajamaan vetyyn mieluummin? Tulee varmasti halvaksi. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain älyllisesti rajoittuneet haaveilevat yhteen ainoaan Kiina-riippuvaiseen saasteakku- vaihtoehtoon hirttäytymistä.

        Vain nettikiusaajat sortuvat pilkkaamiseen kun ei kommentti miellytä. Samaan tapaan toimii entinen presidentti Trump kun vastalauseet pitää hiljentää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain nettikiusaajat sortuvat pilkkaamiseen kun ei kommentti miellytä. Samaan tapaan toimii entinen presidentti Trump kun vastalauseet pitää hiljentää.

        Siis Stellantis ja useampi muukin autonvalmistaja ovat ilmeisesti nettikiusaajia, koska kertovat olevan järjetöntä sitoutua yhteen ainaan vaihtoehtoon.

        Yleensäkin yhden ainoan atteen julistajlla tuppaa olemaan tiettyä rajoittuneisuutta erinäisistä syistä johtuen.

        Mutta joillekin on ilmeisestikin älykästä, moraalista ja länsi-yhteiskuntien turvaa ajavaa julistaa Kiina-riippuvaisuuteen ajavaa yhden ainoan aatteen saaste-akku-vaihtoiehtoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Stellantis ja useampi muukin autonvalmistaja ovat ilmeisesti nettikiusaajia, koska kertovat olevan järjetöntä sitoutua yhteen ainaan vaihtoehtoon.

        Yleensäkin yhden ainoan atteen julistajlla tuppaa olemaan tiettyä rajoittuneisuutta erinäisistä syistä johtuen.

        Mutta joillekin on ilmeisestikin älykästä, moraalista ja länsi-yhteiskuntien turvaa ajavaa julistaa Kiina-riippuvaisuuteen ajavaa yhden ainoan aatteen saaste-akku-vaihtoiehtoa.

        Stellantis ja Toyota ovat niitä jälkeenjääneitä. Niiltä ei voi odottaa normaalia muihin valmistajiin verrattavaa suoritusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stellantis ja Toyota ovat niitä jälkeenjääneitä. Niiltä ei voi odottaa normaalia muihin valmistajiin verrattavaa suoritusta.

        EU on kirjannut lakiinsa vetyverkon rakentamisen valtaväylille ja eri solmukohtiin, niin raskaalle liikenteelle kuin yksityisellekin vuoteen 2030 mennessä, mikäli aikataulu tulee pitämään.

        Myös BMW valmisti vetyautosta esittelysarjan, jotka kiertävät pitkin maailmaa ko. teknologiaa esittelemässä ja markkinoimassa.

        ps. Kiina-riippuvuuteen ajava EV on jo itsessään ja lähtökohtaisesti poliitikkojen ratkaisu / pakottama, ei autoteollisuuden oma valinta, joka on nyt pakon vuoksi joutunut siiheen suunnilleen kaikki panoksensa laittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Stellantis ja useampi muukin autonvalmistaja ovat ilmeisesti nettikiusaajia, koska kertovat olevan järjetöntä sitoutua yhteen ainaan vaihtoehtoon.

        Yleensäkin yhden ainoan atteen julistajlla tuppaa olemaan tiettyä rajoittuneisuutta erinäisistä syistä johtuen.

        Mutta joillekin on ilmeisestikin älykästä, moraalista ja länsi-yhteiskuntien turvaa ajavaa julistaa Kiina-riippuvaisuuteen ajavaa yhden ainoan aatteen saaste-akku-vaihtoiehtoa.

        Joo, huudetaan vihreän sähkön perään ja tuhlataan se vähäisen sitten vetyyn ja synteettiseen polttoaineeseen. Sehän vasta tuhlausta onkin. Eikä tunnusteta kuinka kokonaisuutena tämä pitää myös saastetta yllä kun joudutaan pitämään hilikaivoksia ja hiilivoimaloita energian tuhlaamisen takia toiminnassa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17241677/tulevaisuuden-vetytalous-on-pitkaan-viherpesua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EU on kirjannut lakiinsa vetyverkon rakentamisen valtaväylille ja eri solmukohtiin, niin raskaalle liikenteelle kuin yksityisellekin vuoteen 2030 mennessä, mikäli aikataulu tulee pitämään.

        Myös BMW valmisti vetyautosta esittelysarjan, jotka kiertävät pitkin maailmaa ko. teknologiaa esittelemässä ja markkinoimassa.

        ps. Kiina-riippuvuuteen ajava EV on jo itsessään ja lähtökohtaisesti poliitikkojen ratkaisu / pakottama, ei autoteollisuuden oma valinta, joka on nyt pakon vuoksi joutunut siiheen suunnilleen kaikki panoksensa laittamaan.

        "Kiina-riippuvuuteen ajava EV on jo itsessään"...

        Vetyauto on aivan yhtä "Kiina-riippuva". Akkuja valmistetaan nyt joka puolella maailmaa. Maailma on muuttunut parissa vuodessa tämän osalta.


    • Anonyymi

      Kuinka kauan vetyauton tankkaaminen kestää?

    • Anonyymi

      Harmi että eletään aina yhden totuuden aikaa, luulisi että tuolla instansseissa jotka vetävät suuria linjoja olisi hiukan radikaalimpia irtiottoja, mietin sitä että vastaantulevissa autissa on pääsääntöisesti yksi ihminen siis työmatkalla, kuski painaa sadan kilon alle tai yli, auto painaa 1000-1500 kiloa, vertasin vw id5 ja vw passatin painoa, id 5 800 kiloa raskaampi, siis aina vaan suurempaa massaa pitää kuljettaa tuon sadan kilon siirtämiseen.

    • Anonyymi

      Harmi vain että vetyautotkin painavat noin 1900 kg.

    • Anonyymi

      Toyota Mirai myynti epäonnistui pahasti vaikka siihenkin kaadettiin jokunen miljardi rahaa yli 10 vuoden ajan. Ei suurella rahalla toteutunut projekti välttämättä aina onnistu ja näin muuttuu lopulta järjettömäksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5324
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4508
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2631
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2294
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2038
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1968
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1627
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1561
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1307
    10. Kerranki asiat oikein

      Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1224
    Aihe