Olen alun perin virolainen ja suuremman osan elämästäni asunut Suomessa, mutta en kuitenkaan ole pyrkinyt hakemaan vielä Suomen kansalaisuutta. 2 vuotta sitten tuli Virosta postia, että kutsunnat on alkamassa, mutta koska olen Suomessa jo vakituisesti asunut yli sen 7 vuotta niin sinne ei tarvitsisi mennä.
Olen myös 2 vuotta nuorempien kanssa lukiossa samalla luokalla ja heillä on alkanut kutsunnat. Onko minulla heidän kanssa kutsunnat? Eikö minulla ole kutsuntoja ollenkaan? Lisäksi minulla on aika vakava reuma jonka takia luulisin, että en pääse armeijaan ollenkaan.
Miten kutsunnat toimii, jos ei ole Suomen kansalaisuutta?
4
655
Vastaukset
- Anonyymi
Eli haluat asua täällä luuseroiden ja armeijan kutsua vältellen sekä koti- että asuinmaastasi? Turha luulla, että onnistuu, sekä Virossa että Suomessa on asevelvollisuus, eli jos Suomen kansalaiseksi haluaisit joskus, asevelvollisuus on täälläkin. Joko suoritat armeijan Virossa tai yrität hakeutua siellä siviilipalvelukseen sen välttääksesi. Tai muutat vaikka Afrikkaan ja pysyt siellä loppuelämäsi, myös Venäjä ottaisi sinut varmasti mielellään vastaan.
- Anonyymi
Ja höpö höpö taas!
Armeija ei kutsu ketään joka ei ole suomen kansalainen. Lisäksi asevelvollisuus on voimassa vain 30 ikävuoteen asti. Sen jälkeen ei enää henkilöä kutsuta mihinkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja höpö höpö taas!
Armeija ei kutsu ketään joka ei ole suomen kansalainen. Lisäksi asevelvollisuus on voimassa vain 30 ikävuoteen asti. Sen jälkeen ei enää henkilöä kutsuta mihinkään.Asevelvollisuus on toki voimassa miehistölle 50 vuotiaaksi asti ja aliupseereille sekä upseereille 60 v asti. Jollei kuitenkaan kutsuntoihin velvoitettu ole 30 v mennessä palvelukseen astunut, häntä ei enää asepalvelukseen kutsuta. Sen jälkeen mainittu kuuluu siviilivarantoon, joka voidaan kriisitilanteessa kutsua vaikkapa ensiaputehtäviin yms.
Muut asevelvolliset sen sijaan kuluvat reserviin edellä mainittuihin ikärajoihin asti. Siviilipalveluksen käyneet kuuluvat siviilivarantoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253584- 2553532
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282024Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701706Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151419Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3881247Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501169Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007