Operaattorit huijaa ikäihmisiä

Anonyymi-ap

Tarkastakaapa iäkkäämpien läheistenne kanssa mitä tilauksia heillä on voimassa operaattoreille. Myyjät kauppaavat puhelimitse kaiken mahdollisen tarpeellisen ja tarpeettoman, eikä ikäihminen välttämättä itse ymmärrä mihin on suostunut. Verkkopankkitunnuksilla pääsee kirjautumaan näihin operaattorien palveluihin, ellei ole käyttäjätunnuksia tai ne on unohtuneet. Sukulaiselle esimerkiksi oli Elisalta myyty täysin tarpeettomia palveluita, joihin oli mennyt useita kymmeniä euroja kuukaudessa jo useamman vuoden ajan, ja joita hän ei ollut koskaan käyttänyt, eikä ollut edes ymmärtänyt niitä tilanneensa. Nämä kaikki olivat nähtävissä OmaElisan nettisivun kautta, mitä kautta saimme myös irtisanottua tarpeettomat sopimukset.

Operaattorin kuukausimaksullista digiboksia ei tarvitse, jos on älytelevisio, ja vaikkei olisikaan, niin pidemmän päälle tulee halvemmaksi hankkia sellainen, kuin maksaa kuukausimaksua digiboksista. Jos katsoo pelkästään tavallisia TV-kanavia, eikä mitään sovelluksia (esim. Ruutu, Areena, YouTube), silloin ei tarvitse edes älytelevisiota. USB-muistitikun televisioon liittämällä voi myös useimmilla älytelevisioilla tallentaa ohjelmia ihan ilmaiseksi, jos sellaista tarvitsee. Ainoastaan jos haluaa tallentaa useampaa kanavaa samanaikaisesti, niin se ei välttämättä kaikilla televisioilla onnistu, ja siinä tapauksessa tuollainen operaattorin digiboksi voi olla tarpeellinen, samoin myös jos esim. mökillä ei ole television antennia tai on kuuluvuusongelmia, jolloin televisiokanavat saa näkymään netin kautta boksilla. Tosin Ylen kanavat näkyvät muutenkin suorana ihan vaan Areenan kautta. Operaattorien kuukausimaksullisia pilvitallennuspalveluita ei myöskään tarvitse mihinkään, puhelimen voi laittaa varmuuskopioimaan automaattisesti Google Driveen ja kuvat voi myös tallettaa muistikortille tai siirtää ulkoiselle kovalevylle.

Myös puhelinmarkkinointi kannattaa kieltää kokonaan: https://www.asml.fi/kieltopalvelut/ Kiellon jälkeen puheluja saattaa tulla vielä sellaisilta tahoilta, joiden asiakas olet hiljattain ollut, mutta tällöin voi puhelimessa sanoa, että sinulla on voimassa oleva puhelinmarkkinointikielto, etkä halua jatkossa puheluita, jolloin he poistavat sinut listalta.

16

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sama myös kun on ostamassa uutta tietokonetta/puhelinta liikkeistä. Monesti yritetään tyrkyttää ties mitä lisäpalveluita kuten maksullista virustorjuntaa jolla ei tee yhtään mitään. Tähän menee äkkiä yli satanen vuodessa täysin turhaan.

    • Anonyymi

      Operaattorithan huijaavat kaikkia tasapuolisesti.

    • Anonyymi

      Yllättävän monet maksavat vielä 2023 puhelinnumerosta kk maksua ja sen päälle puheluista ja viesteistä?
      Pahin vedätys on näiden lisäksi maksattaa netistä puhelimessa jolla ei edes pääse nettiin....
      Poistin DNA palvelut ja maksan vain käytöstä eli eroa entiseen yli -400€/v!

      Vanhan äitinkin puhelin ollut jos vuosia kk maksu vapaana joten eipä ole tullut laskuja sinnekkään jotta saa pitää numeron!

    • Anonyymi

      Ei se ole mitään huijaamista, jos operaattorit myy palveluita noille ikävystyttäville ihmisille. Eihän se ole myyjän vika, jos ikävystyttävä ihminen ostaa hänelle tarjotun palvelun. Kyseisten palveluiden myyminen on täysin laillista ja ne on täysin asiallisia palveluita. Jos joku ikävystyttävä ihminen ostaa palvelun, jota ei oikeasti tarvitse niin ei se ole operaattorin vika. Mitäs osti sen palvelun, jos ei sitä tarvitse. Tuskin kukaan häntä pakotti sitä ostamaan, itsehän hän sen ostopäätöksen teki.

      • Anonyymi

        Onhan se koska monesti huijaavat että "tämä on välttämätön palvelu ja ilman tätä käyttö voi olla vaarallista"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se koska monesti huijaavat että "tämä on välttämätön palvelu ja ilman tätä käyttö voi olla vaarallista"

        Jep. Esimerkiksi tietokoneliikkeissä vuosia takaperin myyjät väittivät että maksullinen virustorjunta on välttämätön ja että ilmaiset suojaa huonosti. Todellisuudessa asia ei ole näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Esimerkiksi tietokoneliikkeissä vuosia takaperin myyjät väittivät että maksullinen virustorjunta on välttämätön ja että ilmaiset suojaa huonosti. Todellisuudessa asia ei ole näin.

        No kyllähän asia voi olla niin, että maksullisessa virustorjunnassa on tuki sellaisille haittaohjelmien poistotavoille ja tunnistustavoille, joita ilmaisissa ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se koska monesti huijaavat että "tämä on välttämätön palvelu ja ilman tätä käyttö voi olla vaarallista"

        Ei se ole huijaamista. Jos nyt ajatellaan esimerkiksi tietoturva ja virrustorjuntapalveluita niin kyllä ne tänäpäivänä on välttämättömiä. Ja kuvitteletko siis, että se vanhus osaisi itse asentaa sen erikseen omia aikojaan jostain netistä? Tuskin osaisi joten siksi on hyvä, että niitä heille tarjotaan operaattoreilta. etenkin vanhukset päätyvät helposti ties mille sivuille ja availemaan ties mitä linkkejä jne joten esimerkiksi ilman tietoturvapalvelua joka myös pidetään ajan tasalla netin käyttö oikeasti on vaarallista. Siinä voi joku tulla tyhjentänmään tilit jne. Ja mitä tulee tietoturvaohjelmistojen ajan tasalla pitämiseen niin se on tärkeää ja kuvitteletko jonkun vanhuksen osaavan tehdä sen itse? Tai edes muistavan tehdä sen? Tuskin. Sen takia on hyvä, että operaattorit tarjoaa niitä palveluitaan jollon operaattorijärjesttää sen palvelun. On etenkin Windowsia käytettäessä idioottimaista typeryyttä väittää, että esimerkiksi niitä tietoturvapalveluita ei tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllähän asia voi olla niin, että maksullisessa virustorjunnassa on tuki sellaisille haittaohjelmien poistotavoille ja tunnistustavoille, joita ilmaisissa ei ole.

        Ei ole asia niin. Pelkkää huijausta on moiset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole huijaamista. Jos nyt ajatellaan esimerkiksi tietoturva ja virrustorjuntapalveluita niin kyllä ne tänäpäivänä on välttämättömiä. Ja kuvitteletko siis, että se vanhus osaisi itse asentaa sen erikseen omia aikojaan jostain netistä? Tuskin osaisi joten siksi on hyvä, että niitä heille tarjotaan operaattoreilta. etenkin vanhukset päätyvät helposti ties mille sivuille ja availemaan ties mitä linkkejä jne joten esimerkiksi ilman tietoturvapalvelua joka myös pidetään ajan tasalla netin käyttö oikeasti on vaarallista. Siinä voi joku tulla tyhjentänmään tilit jne. Ja mitä tulee tietoturvaohjelmistojen ajan tasalla pitämiseen niin se on tärkeää ja kuvitteletko jonkun vanhuksen osaavan tehdä sen itse? Tai edes muistavan tehdä sen? Tuskin. Sen takia on hyvä, että operaattorit tarjoaa niitä palveluitaan jollon operaattorijärjesttää sen palvelun. On etenkin Windowsia käytettäessä idioottimaista typeryyttä väittää, että esimerkiksi niitä tietoturvapalveluita ei tarvita.

        Kyllä se huijausta on jos yritetään maksullista tyrkyttää vaikka nykyään Windows sisältää jo valmiiksi erinomaisen suojauksen. Ei siis todellakaan tarvita ostella muita


    • Anonyymi

      Ehkä puhelinoperaattorit voisi tehdä nettipalvelussa niin, että katsovat asiakkaan syntymäaikaa ennen kuin alkavat myymään liittymiä tai laitteita.

      • Anonyymi

        Katsovatkin, tuumavat sitten että helppo höynäytettävä.


    • Anonyymi

      Ikäihmiset ennemmin huijaa operaattoreita. Ensin hankkivat maksullisia palveluita ja käyttävät niitä. Sitten alkavat valittamaan, että eivät muka koskaan halunneet niitä palveluita ja alkavat vaatimaan rahoja takaisin. Silkkaa huijaamista tuollainen.

      • Anonyymi

        Myyjät näitä tyrkyttää kovalla kädellä ja väittävät ties mitä että ilman tätä et pärjää.. monella ei ole todellista tietoa asiasta vaan uskovat myyjää ja vasta myöhemmin näkevät että ei olisi kannattanut ostaa.


    • Anonyymi

      Myyjät huijaa. Ei taida kaikilla olla isovanhempia. Tai ei ole läheisiä välejä.
      Vaikka olis varaa, on silti tyhmä maksaa liikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6915
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3898
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2092
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      38
      1963
    Aihe