Poliisi pysäytti ja nuhteli. En saanut mukaan sakkoja tai muutakaan. Voiko ne tulla postissa?

Anonyymi-ap

Poliisi pysäytti ylinopeudesta. Autoani oli juuri kolaroitu risteyksessä ja olin saamassa kyseisen auton kiinni, niin poliisi pysäyttikin mut.
Siinä pitivät mulle saarnaa mun törkeästä teosta, eivät välittäneet juurikaan, että autoani juuri kolaroitiin ja hän ei jäänyt paikalle vaan lähti pakoon.
En saanut paikalla mitään lappua, vaan katsoivat ajokorttini ja käskivät hetken rauhoittua ennen kuin ajan kotiin. Nyt aloin miettimään, tuleeko postissa sakkoa tai muuta? Ei ollut juttua

9

444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suomessa ei samasta teosta voi rangaista kahta kertaa.

• Anonyymi

Miten tuo liittyy aloitukseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten tuo liittyy aloitukseen?

Täh ? Olet aivan ulalla eikä juridiikasta ole hajuakaan. Todennäköisesti et ole sitä edes opiskellut ? Poliisin nuhtelu on suullinen huomautus, eli lievin rangaistus. Sen jälkeen ei voi rangaista toista kertaa samasta teosta esim. sakottamalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täh ? Olet aivan ulalla eikä juridiikasta ole hajuakaan. Todennäköisesti et ole sitä edes opiskellut ? Poliisin nuhtelu on suullinen huomautus, eli lievin rangaistus. Sen jälkeen ei voi rangaista toista kertaa samasta teosta esim. sakottamalla.

Eli selvisin pelkällä kovalla saarnalla. Se oli aikamoista, mut tosiaan en mitään lappua saanut eivät korttia ottaneet. Eivät edes autosta nousseet. Seisoin siinä heidän ovellaan. Eka kohtaaminen poliisin kanssa ja jäi traumat. Olin tilanteessa muutenkin hysteerinen/itkuinen koska autoani oli juuri kolaroitu ja kyseinen kuski pääse menemään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myönnän kyllä, että pääaineeni oli hallinto-oikeus, eli rikos- ja prosessioikeus ei ole ydinaluettani. Sinulta kuitenkin, kun täällä esiinnyt kaikkien oikeudenalojen erityisasiantuntijana, jonka viesteistä kuitenkin isompi osa on vain asiaan liittymätöntä vittuilua, pyydän lisäargumentaatiota.

ETL:n mukaan suullinen huomautus voidaan antaa, jos asiassa ei toimiteta (edes suppeaa) esitutkintaa tai se lopetetaan. Rikoslain mukaan sen paremmin suullinen kuin kirjallinenkaan huomautus eivät ole rangaistuksia lievimmän rangaistuksen ollessa rikesakko, joka sekin vaatii vähintään suppean esitutkinnan.

Pelkkien ad hominemien ohella, voitko siis esittää jotain oikeaa argumentaatiota sille, että esitutkinnatta annettu huomautus olisi juridisesti rangaistus ja ne bis in idem -kiellon mukaisesti estäisi myöhemmin esimerkiksi ylemmän esitutkintaviranomaisen määräämän esitutkinnan ja sen perusteella annettavan rangaistuksen?

Varsinkin kun kyse lopulta olisi tietysti huomautuksen korvaamisen esimerkiksi sakkorangaistuksella, ei kahden eri rangaistuksen asettamisesta. Kyllä oikeusjärjestelmässä jatkuvasti jo yhden instanssin määräämä rangaistus vaihdetaan toiseksi.

• Anonyymi

Poliisi pääsi helpolla, sai olla tekevinään töitä. Ei tavoittanut kolaroijaa, mutta nuhteli toista osapuolta.

• Anonyymi

Kun tieliikennelaki 1.6.2020 muuttui , niin pelkät peltikolarit eivät enää kuulu poliisille. Ehkä kysyjä ei ole kertonut täällä kaikkea kolariin liittyvää, minkä vuoksi poliisi on häntä nuhdellut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun tieliikennelaki 1.6.2020 muuttui , niin pelkät peltikolarit eivät enää kuulu poliisille. Ehkä kysyjä ei ole kertonut täällä kaikkea kolariin liittyvää, minkä vuoksi poliisi on häntä nuhdellut.

Poliisi saarnasi ylinopeudesta, heidän mielestään kolariasia oli vähäpätöinen. Minä olin se syyllinen kun ylinopeutta ajoin ja yritin tavoittaa kyseisen kuskin niin siitä sain kovat saarnat. Odotin jo että käsketään autoon ja otetaan kortti pois yms. Ei kuitenkaan mitään muuta kuin kortin katsoivat ja käskivät rauhoittumaan, et lopeta kytkeminen yms. Olin siitä peltivauriosta niin kauhistunut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5434
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      27
      4705
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2691
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2334
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1581
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1390
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      18
      1386
    Aihe