Mehitähdetön

Klaara

Mihin katosi mehitähti? Kolme kesää hyvin kasvoi ja levisi jo tiheäksi matoksi tulppaanipenkin laitamille. Vaan nyt keväällä huomasin sen lähes tyystin kadonneen. Syökö myyrät sitä, vai harakat vai mihin ihmeeseen se katosi?
Harakat ainakin viime suvena nyppivät pikkuruusujen terälehdet heti kun kukat vaan avautuivat. Rakastaa, ei rakasta ... ;-)

7

2113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin syyllinen

Meillä vei fasaanit. Ehdin pelastaa muutaman joita nyt pidän sisällä koska ulkona ne tosiaan häviävät parempiin suihin tai ainakin ne on aina irti revitty.

• sari 1

Minulla harakat repi kaikki, kun sain istutettua,hetken päästä ne olivat pitkin nurmikkoa,oikeita pirulaisia nuo harakat,onneksi näin kuka ne varasti.

• Sannikka

Minun toinen mehitähteni ilmeisesti mätäni liiasta kosteudesta kevään aikana. Se oli kevään koittaessa melkein maatunut, aivan haperoa. Toinen on vielä elossa, otin siitä alkuja ja painelin maahan, eiköhän se siitä leviä:)

• Pinkki

Ei kai mehitähtesi kasvanut liian ravinteikkaassa tai kosteassa alustassa? Se ei todellakaan ole mikään kukkapenkkikasvi, vaan vaatii hyvin vähän elinympäristöltään.Elää sitkeasti hiekkakäytävän reunalla,kivikossa, kallion matalissa, sammaloituneissa koloissa ja -katollakin. Omani kukoistaa päältä melko tasaisen, noin 80 cm korkean ison kiven päällä. Sen seurana on kolmea erilaista sammalta,kolmea maksaruohoa ja rikkoa.Kokeile eri vaihtoehtoja.

• pakkasessa

Minun mehitähteni on kasvanut jo liki 20-v kiven päällä.Kivi on maassa oleva(ei siirretty).
        Asun napapiirin pohjoispuolella ja pakkasta on ollut talvella -47C.Tietysti lumi on suojana.
        Olen joskus kokeillut istuttaa muualle,mutta ei oikein menesty.Piene matala sammal on kivellä paras kasvualusta.

• kukki
        pakkasessa kirjoitti:

Minun mehitähteni on kasvanut jo liki 20-v kiven päällä.Kivi on maassa oleva(ei siirretty).
        Asun napapiirin pohjoispuolella ja pakkasta on ollut talvella -47C.Tietysti lumi on suojana.
        Olen joskus kokeillut istuttaa muualle,mutta ei oikein menesty.Piene matala sammal on kivellä paras kasvualusta.

viime kesänä ahkerasti on se selitys häviämiselle. Kukkivat osat kuihtuvat ja kuolevat kukittuaan. Silti ne kukkimattomat osat alkavat taas lisääntyä ja taas sinulla on niitä paljon. :D

• Ani
        kukki kirjoitti:

viime kesänä ahkerasti on se selitys häviämiselle. Kukkivat osat kuihtuvat ja kuolevat kukittuaan. Silti ne kukkimattomat osat alkavat taas lisääntyä ja taas sinulla on niitä paljon. :D

Monta vuotta kasvanut kattomehitähti alkoi "lahota" keskeltä, ihmeteltiin syytä? Se oli mitä todennäköisemmin oikukas talvi. Kasvupaikkana on luonnonkallion poimut. Lumi suli kolme kertaa, taisi siellä pieni pakkanenkin käydä.Joku tietty aika kai se on kasvillakin minkä jaksaa voimallisesti kasvaa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      44
      5229
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      524
      1770
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe