Jänis ja kissa

Vaaka87 :)

Ihmettelen vain, että miksi minä olen joissakin horoskoopeissa jänis ja joissakin kissa?
Mistä johtuu, onko tietoa?

Olen syntynyt 5.10.87 jos se nyt jotain auttaa.

10

5659

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rusku999

Katsoppa täältä, jos löytyy. En tieddyt, että kiinalaisessa horoskoopissa on kissa...

• Jänis/Kissa tarkoittavat samaa, kuten Puhveli/Härkä.

• japanilaiselta ystävältäni

tästä kiinalaisessa horoskoopissa käytetystä kirjoitusmerkistä (japanissahan käytetään hiragana- ja katakana -merkkien lisäksi myös kiinalaisia kanji-merkkejä, joten myös japanilaiset osaavat ne). Hän sanoi, että kyseinen merkki tarkoittaa jänistä. Oletan, että ilmeisesti tämä kissa on jokin käännöskukkanen jostain vuosien takaa, joka on sitten jäänyt elämään. (Härkä ja puhvelihan nyt ovat periaatteessa sama asia, mutta kissa ja jänis ihan eri eläimiä.)

• selityksen
        japanilaiselta ystävältäni kirjoitti:

tästä kiinalaisessa horoskoopissa käytetystä kirjoitusmerkistä (japanissahan käytetään hiragana- ja katakana -merkkien lisäksi myös kiinalaisia kanji-merkkejä, joten myös japanilaiset osaavat ne). Hän sanoi, että kyseinen merkki tarkoittaa jänistä. Oletan, että ilmeisesti tämä kissa on jokin käännöskukkanen jostain vuosien takaa, joka on sitten jäänyt elämään. (Härkä ja puhvelihan nyt ovat periaatteessa sama asia, mutta kissa ja jänis ihan eri eläimiä.)

eräältä Japani-friikiltä: Kissa ja Jänis ovat olleet eri merkkejä mutta yhdistetty myöhemmin koska niin samankaltaisia...

• japanilaiselta ystävältäni kirjoitti:

Omasta puolestani olen ymmärtänyt, että kyseinen merkki tarkoittaa "heikkoselkärankaista" ja näin ollen voidaan tulkita joko kissaksi tai jänikseksi.

• minä
        awyrol kirjoitti:

Omasta puolestani olen ymmärtänyt, että kyseinen merkki tarkoittaa "heikkoselkärankaista" ja näin ollen voidaan tulkita joko kissaksi tai jänikseksi.

Heips!
        Luin jostain, että alunperin kiinlaiset käyttivät pientä ja pehmeää eläintä jäniksen/kissan merkissä syntyneiden symbolina. Pehmeitähän sekä jänis että kissa ovat.

• Anonyymi

Siis kiinaksi se merkki tarkoittaa pientä karvaista eläintä.

• Anonyymi

Itse olen määritellyt jäniksen kissaa alemmaksi. Jos ihminen ei ole valaistunut, häntä voi kutsua jänikseksi.
      Valaistumisella tarkoitetaan "lukenutta", tai "kirjoitukset tuntevaa".

• Anonyymi

Kysymyksessä on kiinalainen horoskooppi.

• Anonyymi

Mutta sitä ei saa erottaa länsimaalaisesta, vaan ominaisuudet eläinmerkin osalta luettava yhteen länsimaalaisen ja nousevien luonteiden kanssa.

Jos pystyy tekemään itselleen raamatun jakeita muistuttavan tai sen kaltaisesti tehdyn kirjan kk luonteesta, vuosiluonteesta, kummankin nousevista luonteista, ja planeettojen sijainneista, olisi hyvä. Siinä näkyisi kertoimet eri osa-alueille, ja selkeyttäisi sitä suuntaa, mihin hlö on matkalla.
        Kansalaisuus kertoo mistä ihminen on tulossa. Luonne kertoo mihin hän on menossa.

Kuka puhuisi tästä hallitukselle, että jokainen saisi itselleen sellaisen kirjan omasta luonneidentiteetin käyttöjärjestelmäsarjasta?

Jos otatte huomioon auton merkin sitä ostaessanne, ja tiedätte sen tyyppiviat...?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      3794
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      16
      2735
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      384
      2096
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1909
    5. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1751
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1657
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1619
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1297
    9. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      67
      1212
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1151
    Aihe