https://launchpad.net/ubuntu/focal/amd64/cpupower-gui/0.7.2-2
lisää tehoo vai lisää akunkestoo, sen saa itse valita.
Tosin uussimassa Ubuntussa sellainen on sisällä jo säätövalikossa.
Säädä Ubuntussa tehoja
10
283
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on akun kapasiteetti: 3550 mAh, kuinka kauan miunun pitäisi sitä alistaa Ubuntulle että saisin 10% kapasiteetin lisäyksen.
- Anonyymi
Lisätäänpä vielä etten halua käyttää Ubuntua yhtään sekuntia pitempään kuin tuon akun keston lisäys vaatii.
- Anonyymi
Vinkataan tuon cpu-kohtaisen tehonsäädön lisäksi vielä cpulimit-ohjelma: Sen avulla voi säätää prosessikohtaisesti ohjelman saamaa aikaa cpu:lta. Tämä säätö on siis eri asia kuin nice/renice:lla saatava säätö, joka antaa prosessille täyden cpu-ajan, jos mikään muu ei sitä tarvitse.
- Anonyymi
Mutta eihän tuo ole tehon lisäystä vaan olemassa olevan rajoittamista, taitaa taas olevan ubuttajan typerys avauksen takana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta eihän tuo ole tehon lisäystä vaan olemassa olevan rajoittamista, taitaa taas olevan ubuttajan typerys avauksen takana.
??? Luepa uudelleen alkuperäinen - kyse oli tasapainoilusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VÄÄRIN! Ei läppärit pyöri isolla teholla! Ein Windows, Ei Ubuntu.
Molemmat säästää akkua!
- Anonyymi
Ubuntu 22.04 LTS taitaa olla ensimmäinen versio, jossa voi valita virransäästön.
- Anonyymi
Muistelisin, että ominaisuus on ollut olemassa jo AMD:n K7-prosessorien aikaan, jolloin pystyi vähentämään virrankulutusta irrottamalla prosessorin väylästä. Ominaisuus oli hiukan arveluttava, koska silloin piti löytyä välimuistista koodi, jolla väylän saa kytkettyä takaisin.. Oisko ollut joskus 2008?
- Anonyymi
Tuota säästöä syntyy tekokkainmillaan kaikissa koneissa virtakytkimestä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465307Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5421848Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748