SkodaVW DSG muka kestää? uusi hajoaa heti!

Anonyymi-ap

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a7e221a7-9d0e-474f-b59c-5eb36d94d3e4

Menikö Helenan 5 500 euron vaatimus nyt siis läpi, kun autossa oli todettu virhe ja myyjä todettu vastuulliseksi?

Ei suinkaan, koska lautakunnalla on tähänkin omat pykälänsä. Asiakas ei saa korjauttaa autoaan uuden veroiseksi myyjän piikkiin.

Tässä tapauksessa Helenalle ei saa tulla liian suurta hyötyä autonsa vaihdelaatikon korjauttamisesta. Hänen on siis itsekin osallistuttava kustannuksiin.

Lopulta kuluttajariitalautakunta katsoi, että myyjäliikkeen tulee suorittaa Helenalle hinnanalennuksena ja korvauksena tarpeellisista kuluista yhteensä 3 500 euroa.

12

538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Skodan ostanutta pitääkin rankaista typeryydestä. Kyllä kaikkien pitäisi tietää, etteivät itäautot kestä kymmeniä tuhansia kilometrejä. Se olisi jo tekninen ihme.

      • Anonyymi

        Lapsi, mene päiväkerhoon leikkimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsi, mene päiväkerhoon leikkimään.

        Nylkyttääkö deeäsgeesi pahastikin?


    • Anonyymi

      Kärrystä katoaa talvella jarrut ja toinen samanmoinen palaa poroksi, huonosti menee vw llä.

    • Anonyymi

      Montako Folkkaria ja Skodaa on myyty Suomessa? Monestako niistä on laatikko hajonnut? Olis kiva tietää kokonaisuus ennenkuin alkaa kuunnella noita röllien juttuja?

      • Anonyymi

        Eiköhän nuo kaikki hajoa ennemmin tai myöhemmin.
        Pahimmat ovat rikki jo uutena ja oikein hyvällä tuurilla hajoaminen tapahtuu 200 tkm tienoilla.

        Ensimmäisenä yleensä hajoaa kuivakytkin, vaihdettuna vauhtipyörän kanssa alk. 1700 €
        -Ravistaa liikkeelle lähdettäessä / vaihteen vaihdossa
        -Terävät vaihdot
        -Yms. ongelmat

        (6-Vaihteisissa ei ole kuivakytkintä vaan kaksoismassavauhtipyörä. Se väljistyy ja kolkottaa. Ko. kolkottaminen saattaa aiheutta vauhtipyörän pettämisen ja auton jäämisen tien päälle. Samoin väljä vauhtipyörä aiheuttaa huonoa kytkimen toimintaa, huonoa vaihtamista, täristämistä vaihdoissa/ajossa jne. SUOSITELLAAN vaihtamaan AINA jos autoon vaihdetaan kytkin. Vauhtipyörän hintaluokka on vaihdettuna ALKAEN 1000 €, osat 500-1000€ riippuen autosta ja mallista)

        Seuraavana (tai samaan aikaan) hajoaa mekatroniikka, vaihdettuna alk. reilu 2000 €
        -Mekatroniikan huono toiminta rasittaa kytkintä -> siksi kytkin yleensä hajoaa
        -Ravistaa liikkeelle lähdettäessä / vaihteen vaihdossa
        -Terävät vaihdot
        -Yms. ongelmat

        Jos autoon vaihdetaan “vain” kuivakytkin / vauhtipyörä / mekatroniikka, voi olla että vika EI tule kuntoon;
        -Muutkin vaihteiston osat voivat aiheuttaa samoja oireita
        -Mikä tahansa korjaamaton osa voi hajota myöhemmin -> sama remontti edessä.

        https://luiginpaja.fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän nuo kaikki hajoa ennemmin tai myöhemmin.
        Pahimmat ovat rikki jo uutena ja oikein hyvällä tuurilla hajoaminen tapahtuu 200 tkm tienoilla.

        Ensimmäisenä yleensä hajoaa kuivakytkin, vaihdettuna vauhtipyörän kanssa alk. 1700 €
        -Ravistaa liikkeelle lähdettäessä / vaihteen vaihdossa
        -Terävät vaihdot
        -Yms. ongelmat

        (6-Vaihteisissa ei ole kuivakytkintä vaan kaksoismassavauhtipyörä. Se väljistyy ja kolkottaa. Ko. kolkottaminen saattaa aiheutta vauhtipyörän pettämisen ja auton jäämisen tien päälle. Samoin väljä vauhtipyörä aiheuttaa huonoa kytkimen toimintaa, huonoa vaihtamista, täristämistä vaihdoissa/ajossa jne. SUOSITELLAAN vaihtamaan AINA jos autoon vaihdetaan kytkin. Vauhtipyörän hintaluokka on vaihdettuna ALKAEN 1000 €, osat 500-1000€ riippuen autosta ja mallista)

        Seuraavana (tai samaan aikaan) hajoaa mekatroniikka, vaihdettuna alk. reilu 2000 €
        -Mekatroniikan huono toiminta rasittaa kytkintä -> siksi kytkin yleensä hajoaa
        -Ravistaa liikkeelle lähdettäessä / vaihteen vaihdossa
        -Terävät vaihdot
        -Yms. ongelmat

        Jos autoon vaihdetaan “vain” kuivakytkin / vauhtipyörä / mekatroniikka, voi olla että vika EI tule kuntoon;
        -Muutkin vaihteiston osat voivat aiheuttaa samoja oireita
        -Mikä tahansa korjaamaton osa voi hajota myöhemmin -> sama remontti edessä.

        https://luiginpaja.fi/

        VWallaah on abkar


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän nuo kaikki hajoa ennemmin tai myöhemmin.
        Pahimmat ovat rikki jo uutena ja oikein hyvällä tuurilla hajoaminen tapahtuu 200 tkm tienoilla.

        Ensimmäisenä yleensä hajoaa kuivakytkin, vaihdettuna vauhtipyörän kanssa alk. 1700 €
        -Ravistaa liikkeelle lähdettäessä / vaihteen vaihdossa
        -Terävät vaihdot
        -Yms. ongelmat

        (6-Vaihteisissa ei ole kuivakytkintä vaan kaksoismassavauhtipyörä. Se väljistyy ja kolkottaa. Ko. kolkottaminen saattaa aiheutta vauhtipyörän pettämisen ja auton jäämisen tien päälle. Samoin väljä vauhtipyörä aiheuttaa huonoa kytkimen toimintaa, huonoa vaihtamista, täristämistä vaihdoissa/ajossa jne. SUOSITELLAAN vaihtamaan AINA jos autoon vaihdetaan kytkin. Vauhtipyörän hintaluokka on vaihdettuna ALKAEN 1000 €, osat 500-1000€ riippuen autosta ja mallista)

        Seuraavana (tai samaan aikaan) hajoaa mekatroniikka, vaihdettuna alk. reilu 2000 €
        -Mekatroniikan huono toiminta rasittaa kytkintä -> siksi kytkin yleensä hajoaa
        -Ravistaa liikkeelle lähdettäessä / vaihteen vaihdossa
        -Terävät vaihdot
        -Yms. ongelmat

        Jos autoon vaihdetaan “vain” kuivakytkin / vauhtipyörä / mekatroniikka, voi olla että vika EI tule kuntoon;
        -Muutkin vaihteiston osat voivat aiheuttaa samoja oireita
        -Mikä tahansa korjaamaton osa voi hajota myöhemmin -> sama remontti edessä.

        https://luiginpaja.fi/

        On myös olemassa korjaamoita jotka saavat auton kuntoon ilman loputtomia selityksiä.


    • Anonyymi

      eteen paskasta uutinen

    • Anonyymi

      Kyllä niin moni skeidaan hoopotettu ja haksahtanut katkerasti kiroaa itäkippaansa, kun moottori hajoaa, ja vikaa pukkaa joka paikassa. Mitäs läksit, niii ? Ja politrukki irvistää vain julmasti keulasta skeidaloukkuun joutuneelle velkapossulle! Voi, voi.

    • Anonyymi

      Päästöhuijauskonserni tekee sutta ja sekundaa.

    • Anonyymi

      Aika pitkään toikin skooda kesti, jopa 30000 km.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7205
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4018
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      54
      3523
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      42
      3020
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2776
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2226
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2207
    9. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2193
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      45
      2159
    Aihe