Onko se niin, että jos on rahaa, niin ihminen saa avun heti

Anonyymi-ap

vaikka polvissa kulumaa tsm. niin senkun varaa ajan yksityiseltä, niin
ei tarvii odottaa kuten julkisella puolella. Ja jos henkilö on vielä työelämässä, niin alkaa hakeminen kuntoutukseen, uudelle koulutukseen. tsm.
mutta, tämähän ei koske noita kaikenmaailman turhia julkkiksia, kuten
Lorenz Backman. Sanoi tänään Huomenta Suomi ohjelmassa,että hänellä
on tekonivelet molemissa polvissa. niin no, kun ihminen on julkkis ja vielä
ilmeisesti rahaa(kin) on.

15

536

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä raha auttaa monessa asiassa!

• Anonyymi

Se on täysin totta, vaikka se ei saisi vaikuttaa noissa terveysasioissa.

• Anonyymi

Totta Mooses!Jopa pienelläkin vaivalla saa suuren avun...

• Anonyymi

Rahalla saa ja hevosella pääsee. Tuo sanonta pätee nykyisin terveydenhuollossa paremmin kuin koskaan.

• Anonyymi

Jos on loputtomasti rahaa niin toki silloin. Voi hakeutua mm. leikattavaksi yksityisesti. Yleensä yksi käynti ei riitä vaan käyntien tulisi olla säännöllisiä, useita kertoja ja siihen labratutkimukset, magneettikuvat mukaan. Hinta nousee koko ajan eikä kymppitonni riitä. Kertakäyntikin maksaa jo toistasataa euroa, kun käyntejä on useita hintaa tulee useita tuhansia euroja, joten..

• Anonyymi

Kyllä hoitoon pääsee yksityisellä heti, mutta en usko noihin kuntoutus ym. juttuihin. Niitä en ainakaan työ-elämässä tarvinnut. Koulutukseenhan pääsee kuka tahansa, jos on kunnolliset paperit.

• Anonyymi

Moni yksityinen tekee puoli aikaa terveyskeskuksessa ja toisen puolen omalla klinikalla. , olisiko se jotenkin inhimillistä ajatusta kuten kiitos maa koulutuksesta jne. Moni kuvittelee että
        Yksityislääkärit olisivat jotenkin parempia kun yleiset lääkärit, mutta heillä on vaan ihan sama koulutus lääkäriksi. Niin että terveyskeskuksessa on myös hyviä lääkäreitä mutta heidän on noudatettava sääntöjä mitä saa tehdää, omalla klinikalla ei ole mitään joka estää potilaan saamasta hoitoa oli sairaus mikä hyvänsä, julkinen taaa lähettelee lähetyksiä sairaalaan ja taas on potilas odottamassa vuoroaan . Näinkö jatkossakin vai onko suomalaisilla selkärankaa protestoida hoidosta jota moni sanoo ettei ole saanut edes mahdollisuutta

• Anonyymi

Kyllä terveysvakuutuksellakin saa paikat kuntoon.
      Itse leikkautin tekonivelet lonkkiin yksityisellä.
      Ongelma oli se että olin jo siihen mennessä käyttänyt opiaatteja kipuihin n. 4vuotta.
      Röntgen kuvat ja magneetti näytti että nivelpintoja on vielä jäljella ja se ei olisi oikeuttanut julkisella puolella leikkaukseen.
      Julkislla puolella ei oteta huomioon kipuja ja liikerajoituksia ja sitä että alkoi haitata jo normaalia toimintaa.

• Anonyymi

Tottakai!! Toinen vinkki että mene aina lääkärille kallis puku päällä viimeisen päälle vaikka salkku mukana.
      100% erilainen vastaanotto, kun jos menet sinne villapaita ja verkkarit päällä.

• Anonyymi

Jos on valtaa ja rahaa niin lääkärin innovointi oireen suhteen käy vaikka alasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on valtaa ja rahaa niin lääkärin innovointi oireen suhteen käy vaikka alasti.

Raha ei merkitse mitään vaan se kommunikointi lääkärin kanssa ja miten osaat tuoda ongelmasi esille ja kuinka miellyttävä, hyvin kommunikoiva ja kaunis olet. Se ratkaisee, ulkonäkö ei raha. Samoin yhteiskunnallinen asema.
        Olen todennut esim.sen että jostain syystä herätän ihmisissä negatiivisia torjuvia tunteita ja se vaikuttaa siihen miten minua hoidetaan, miten ongelmiini pyritään vastaamaan ja ne ratkomaan. Jos olemuksesi kertoo yksinäisyydestä, alakulosta, eristäytyneisyydestä, vetäytyneisyydestä tai muusta epämiellyttävästä, on takuuvarmaa se ettet tule autetuksi koskaan.
        Käytännössä jotain näennäisesti jotain toki tehdään mutta ei oikeasti pyritä selvittämään yhtään mitään. Eli sinua ei hoideta. Vaan vain todetaan ongelman olemassaolo joka lopulta vain jää siihen toteamiseen mutta ei johda yhtään mihinkään. Ei diagnoosin tekemiseen, ei tarkempiin tutkimuksiin..ei mihinkään. Lääkärit pelaavat aikaa kanssasi, aina löytyy joku kiireellisempi, tärkeämpi ja olosi vain heikentyy ja kurjistuu koko ajan.
        Jos olisi rahaa, suostuisin kauneuskirurgiaan, rasvaimuun jakaikkeen muuhun koska se nostaa itsetuntoa ja saisin erilaista kohtelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raha ei merkitse mitään vaan se kommunikointi lääkärin kanssa ja miten osaat tuoda ongelmasi esille ja kuinka miellyttävä, hyvin kommunikoiva ja kaunis olet. Se ratkaisee, ulkonäkö ei raha. Samoin yhteiskunnallinen asema.
        Olen todennut esim.sen että jostain syystä herätän ihmisissä negatiivisia torjuvia tunteita ja se vaikuttaa siihen miten minua hoidetaan, miten ongelmiini pyritään vastaamaan ja ne ratkomaan. Jos olemuksesi kertoo yksinäisyydestä, alakulosta, eristäytyneisyydestä, vetäytyneisyydestä tai muusta epämiellyttävästä, on takuuvarmaa se ettet tule autetuksi koskaan.
        Käytännössä jotain näennäisesti jotain toki tehdään mutta ei oikeasti pyritä selvittämään yhtään mitään. Eli sinua ei hoideta. Vaan vain todetaan ongelman olemassaolo joka lopulta vain jää siihen toteamiseen mutta ei johda yhtään mihinkään. Ei diagnoosin tekemiseen, ei tarkempiin tutkimuksiin..ei mihinkään. Lääkärit pelaavat aikaa kanssasi, aina löytyy joku kiireellisempi, tärkeämpi ja olosi vain heikentyy ja kurjistuu koko ajan.
        Jos olisi rahaa, suostuisin kauneuskirurgiaan, rasvaimuun jakaikkeen muuhun koska se nostaa itsetuntoa ja saisin erilaista kohtelua.

Jos kävisit kauneusoperaatiot läpi, ei se muuttaisi kohtelun suhteen yhtään mitään.
        Muuta omaa ajattelutapaasi, älä alenna itseäsi huonommaksi ihmiseksi, sekin jo vaikuttaa.
        Vaikka tokihan työtä tekevät, rahaa yhteiskunnalle tuottavat ihmiset hoidetaan paremmin, kuin he, jotka eivät enää hyödytä yhteiskuntaa taloudellisesti.
        Noin ei saisi olla, mutta niin se vain on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kävisit kauneusoperaatiot läpi, ei se muuttaisi kohtelun suhteen yhtään mitään.
        Muuta omaa ajattelutapaasi, älä alenna itseäsi huonommaksi ihmiseksi, sekin jo vaikuttaa.
        Vaikka tokihan työtä tekevät, rahaa yhteiskunnalle tuottavat ihmiset hoidetaan paremmin, kuin he, jotka eivät enää hyödytä yhteiskuntaa taloudellisesti.
        Noin ei saisi olla, mutta niin se vain on.

Valitettavasti itsetunto on jo mennyt. Lääkäreistä näkee heti jossain vaiheessa - jos potilaan oireisto on moninaista eikä oikea diagnoosi heti löydy- se miten potilas alkaa tympäisemään ja hermostuttamaan. Se miten lääkäri käyttäytyy vastaanotolla on merkittävintä.
        Itsellä oli mm.vaikea hengitysoireisto joka johti siihen että hengittäminen o,i vaikeaa, hapisaturaatio laski ja olin täysin voimaton. Lääkäristä näki tympääntyneisyys , vaivaantuneisuus ja se ettei hän tykännyt oireilevista potilaista. Hän kiusaantui ja vaivaantui silminnähden ja se taas vaikutti minuun negatiivisesti. Siten että olen oppinut pitämään suuni kiinni enkä kerro enää oireistani.
        Samaiselta lääkäriltä sain lähetteen erikoislääkärin vastaanotolle jokaensi alkuun oli ihan rauhallinen ja asiallinen ja kertoi mitä jossain toimenpiteessä tehdään. Sitten hän siirtyi henkilökohtaiselle tasolle ja puhui " tapauksestani" ja näin miten tuo henkilö kiristyi äänensävy ja kasvojen ilme muuttui kireäksi, kiukkuiseksi ja hermostuneeksi ikään kuin hän olisi halunnut sanoa: mitä sinä ämmä oikein kuvittelet ? Että pääsisit tuosta noin vain leikkaukseen vaikka täällä on on potilaita jonossa vaikka kuinka paljon? Kaikesta näkyi mieletön kireys ja hillitty raivo jota lääkäri pidätteli sisällään.
        Teki mieli sanoa etten ole itse pyytänyt mitään lähetettä hänen vastaanotolleen vaan tk- läkäri on konsultaatiopyynnön ilmeisesti tehnyt ja se vaatinut käyntiä. Käynnin tulos ei siis johtanut mihinkään paitsi siihen toteamukseen että olen rasite .. eli ärtymys purettiin potilaaseen. Aina ei lääkärin tarvitse huutaa vaan ärtymys tuleeesiin muullakin tavalla.
        Voi arvailla kuinka mieluusti menen tämäntyyppiseen terveyskeskukseen ja lääkärin vastaanotolle ja mitä se tekee itsetunnolle kun huomaa toistuvasti olevansa pelkkä ärsyttävä, hermoja kiristävä rasite? Häiriö. Se väistämättä syö itsetuntoa. Ja se taas tuo lisää ikävää kohtelua. Loputon kierre siis.

• Anonyymi

Kyllä raha ratkaisee. Niinhän lauloi Irvinkin. Demarihallitus ajoi viime eduskuntakaudella terveydenhoidon *uudistksellaan* alas niin pohjalle, että hoitoonpääsy tyssäs lähes koko Suomessa..

• Anonyymi

Vaikka sulla olisi rahaa kuinka vaikka lottovoiton muodossa, ei se sinua mihinkään muuta. Jos herätät inhoa ihmisissä , herätät sitä rahoistasi huolimatta. Eikä ole asiaa mihinkään tutkimuksiin, lääkäreillä on valta valita keitä he hoitavat ja ketkä jäävät ilman hoitoa ja siinä on käyttäytymisellä ja ulkoisilla ominaisuuksilla merkittävä rooli, ei rahalla. Sen olen oppinut jos en mitään muuta.
        Mitä vanhempi olet, sitä merkityksettömämmäksi käyt. Paitsi jos lääkärillä on pulaa potilaista hän voi rahastaa turhilla tutkimuksilla sinua niin kauan kuin lypsettävää riittää. Tai jos saat hyvän lekurin voit oikeasti tulla hyvin hoidetuksi. Hyviä lääkäreitä ei kuitenkaan kasva joka oksalla eikä ole joka paikassa. Aika moni julkisen puolen lääkäri on ylikuormittunut ja se näkyy.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7352
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4068
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3605
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2299
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43