Juhannushera toiselta nimeltään juustokeitto ja kolmannelta nimeltään punainen hera

Anonyymi-ap

On huippuhyvvää juhannusherkkua. Kysseessä on siis jälkiruoka. Siinä pitää keittää maitoa todella kauan eli maito isoon kattilaan ja sinne sekaan juustonjuoksutin.

20 litraa lehmänmaitoa
juustonjuoksutinta

laita maito isoon kattilaan ja 1 ruokalusikallinen juustonjuoksutinta. sekoita muutama minuutti. Anna juoksettua 30 minuutin ajan. Sekoita keittovaiheessa koko ajan ettei pala pohjaan. kun saat heran kiehumaan niin pienennä levyä mutta katso että hera kiehuu silti kuitenkin ja sekoita välillä aina ja pidä huoli ettei pala pohjaan(maito palaa pohjaan heleposti!). loppu maito lisätään kaikki ja heraa keitetään 10-12 tuntia että se on todella punaista jolloin se on tehty oikeaoppisesti. laita hera jäähtymään jonnekin kylymään vesiastiaan. Tarjotaan kylmänä.

Heran tekeminen vaatii siis lehmänhermoja ku pitkä prosessi eikä heran teko ole välttämättä maailman helpointa, muttei vaikeintakaan, mut vaatii lehmänhermoja. Hyvää juhannusta kaikille kokkaamisen ja leipomisen ystäville!

6

564

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En ole koskaan edes nähnyt tällaista. Olen kuullut, että kuulemma Pohjanmaalaista.

• Anonyymi

Hyvä tietää, että vaatii "lehmän hermot" valmistaa. Vois juustokeitto maistua.

• Anonyymi

😍😋😍😋😍😋😍😋😍

💋 ­­­N­y­m­f­­­o­m­­­a­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17900998F

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Liitteessä ohje valmistukseen pienemmällä maitomäärällä. https://yhteishyva.fi/reseptit/juhannusjuusto/2GVbl2U2Z7MYAOI1EAyJIt.

Söimme tällaista äidin keittämää juhannusjuustoa aina juhannuksena kun lehmät tuottivat maitoa hyvin kesällä. Lapsen suuhun maistui kun lisäsi sokeria lautaselle.
      Silloinhan ei ollut karkkeja eikä paljon muutakaan makeaa.

• Anonyymi

Hienoa joku jaksaa itse tehdä ruuat ja keitot ymm. Minä en enää jaksa tai ei huvita.Tosin varman johtuu sitä asun yksin,asunut jo vuosia.Joten menen sinne kaupan valmis ateria hyllyille,Josta ostan ravintoni.Kunnioitan jokaista joka kokkaa itse.

• Anonyymi

Tätäkään juhannusherkkua ei saa kuin Suomessa kaupanhyllyltä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5134
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4308
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2451
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2234
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1908
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1587
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1521
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1237
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1164
    Aihe