Ruplan talo, superkulma, säästöaitta

Anonyymi-ap

Muistelen, että sillä talon kulmalla oli vielä jokin muu nimi. Siis sillä ulko-ovien edessä olleella "terassilla" jossa nuorisoa iltaisin hengaili. Muistaako joku?

6

839

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nimet eivät pysy juurikaan mielessä, Superkulma on jäänyt mieleen..

Terassilla tapasin elämäni ensimmäisen tyttökaverin, taisin olla jotain 15-16 vuotias. Hengailimme varmaan puolisen vuotta tiiviisti yhdessä, upea ihminen oli hän. Mutta tiemme erkanivat kuitenkin, kaikki tuli koettua hänen kanssaan kuitenkin...

Nykyään asun Tampereella jonne muutin ammattikoulun jälkeen, onnellisesti naimisissa ja kolme aikuista lasta ja nelinkertainen ukki olen ja eläkkeellä. Outokummussa en ole käynyt vanhempieni kuoleman jälkeen käynyt, mukavaa olisi käydä katselemassa ja muistelemassa nuoruuttaan.
      Paljon siellä lie muutoksia tullut noin 30 vuodessa, Jotakin valokuvia ja videonpätkiä olen kuitenkin nähnyt.

Kuka ties vaikka saisi lähdettyä maisemiin, hotelli taitaa vielä toimia...

• Anonyymi

Superkulman jälken paikka tunnettiin pitkään säästöaitan talona ja säästöaitan parkkina.
      Ruplan tontti on ainakin itselleni kovin vieras nimi, vaikka se on se vanhempi nimi.

• Anonyymi

• Anonyymi

Työväin talo eli rupla alkujaan... Sit siinä oli alakerrassa Metsälän leipomo jossa kuuluisa Metsälä leipä.. Hyvä ruisleipä.
      Sit superkulma ja säädtöaitta viimeisenä. Sit purettiin pois siihen piti tulla T kaupan tavaratalo tukkumanni omisti tontin.
      Ei rakentaa vaan möi kaupunkille.
      Siinä lähellä oli puutalo jossa oli kengäkauppa hetken ja sit musta pörssi.
      Siinä ns.teranssi ja oven edessä pimenossa nurkkaus jossa jotain mukavaa tekivät tein itsekkin erään Seija kanssa elokuun pimeellä yöllä ja toisen kerran joku Marjaleena☺️
      Muista nurkan lempinimen mut ei viitsi sanua🤭

• Anonyymi

Ruplan aukea olisi hyvä voitonparaatin tapahtumapaikka siellä lännessä!

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7422
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4088
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3635
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3140
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      52
      2366
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2327
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43