https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009665693.html
Varmaan vihdoinkin myös Suomessa aletaan vaatia tuulivoimaloiden teräsbetoniperustusten kaivamista ylös maasta. Siis tulee EU:n taholta pakolliseksi.
EU alkaa suojella maaperää
13
575
Vastaukset
- Anonyymi
Siis arvelen, että EU ryhtyy edellyttämään perustusten poistamista. Suomi kulkee jälkijunassa, koska useissa maissa jo nyt perustukset täytyy ottaa ylös. Luulen, että mm. Saksassa on näin.
- Anonyymi
Mikä taho mahtaa loppujen lopuksi olla tuulivoimaloiden purkuvastuussa, kun rakentajat hankkeen valmistuttua siirtävät yhtiön omistuksen kasvottomille kansainvälisille sijoittajille. "Kuokkia" varmaan tullaan tarvitsemaan, kun tuulivoimalat tulee purkaa perustuksineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä taho mahtaa loppujen lopuksi olla tuulivoimaloiden purkuvastuussa, kun rakentajat hankkeen valmistuttua siirtävät yhtiön omistuksen kasvottomille kansainvälisille sijoittajille. "Kuokkia" varmaan tullaan tarvitsemaan, kun tuulivoimalat tulee purkaa perustuksineen.
Kyllä tuossa selvänä uhkakuvana on se, että perustusten ylöskaivaminen jää maanomistajien vastuulle.
Mutta mikä tärkeintä: Perustukset tulee poistaa luonnosta. Se on päivän selvää jokaiselle, joka yhtään ympäristöä ja luontoa ajattelee.
- Anonyymi
Kun perustukset jää purkamisen jälkeen maanomistajan metsiin, joutuu maanomistaja maksamaan kiinteistöveron. Sen voi varmistaa verottajaltakin jos epäilyttää. Maanomistajia vedetään nenästä tosissaan. Miksihän yritykset ei osta maita vaan vain vuokraavat.
- Anonyymi
Kaikki nämä ongelmat meidän lapsien huoleksi tai lastenlsten.
- Anonyymi
Kallista lystiä purkaa järjettömät määrät betonia ja rautaa. Maanomistajalle isot laskut. Ainakin sopimuksissa on ollut, että ne jäävät muun myllyn purkamisen jäljeen maanomistajalle. Voi toki jäädä koko toimimton myllykin. Varsinkin jos näitå nyt myllykiimassa kilpaa pystyttävät, eikä niitä koskaan saa edes liitettyä kantaverkkoon.
- Anonyymi
Juu niin lukee sopimuksessa perustus jäö paikoilleen se vain peitetään, ei riitä ns purkuvakuus jos sitä yleensä edes todellisuudessa on olemassa muuta kuin vain paperilla, no onneksi sopimus on edelleen allekirjoittamatta kahtena kappaleena. 😁
- Anonyymi
Jos mylly menee rikki, niin ei kai perustuksia kannata purkaa. Rakennnettakoon uusi mylly samalle paikalle. Sähkyä aina tarvitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos mylly menee rikki, niin ei kai perustuksia kannata purkaa. Rakennnettakoon uusi mylly samalle paikalle. Sähkyä aina tarvitaan.
Ei vanhoille perustuksille tietenkään voi uutta voimalaa laittaa. Vanha on kaivettava ylös. Näin siksi, koska vanhoille perustuksille ei voi tukevasti pystyttää uutta runkoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu niin lukee sopimuksessa perustus jäö paikoilleen se vain peitetään, ei riitä ns purkuvakuus jos sitä yleensä edes todellisuudessa on olemassa muuta kuin vain paperilla, no onneksi sopimus on edelleen allekirjoittamatta kahtena kappaleena. 😁
Hyvä juttu! Itse myös vastasin tuulifirman metsänvuokrausmahdollisuuteen, että mitään näin tyhmää en ole pitkään aikaan lukenut. Jotta lopettakaapas alueen suunnittelu, niin pöhkö ajatus se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä juttu! Itse myös vastasin tuulifirman metsänvuokrausmahdollisuuteen, että mitään näin tyhmää en ole pitkään aikaan lukenut. Jotta lopettakaapas alueen suunnittelu, niin pöhkö ajatus se on.
Hieno vastaus- kerrassaan hieno!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kuule kun perustuksella on tietty laskennallinen käyttöikä, tulee halkeamia ja rauta ruostuu yms, höpöjuttuja etyä samaan perustukseen istutetaan aina uusi voimala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo minulle laitettu sopimus oli niin persiistä etyä otin sen suorastaan vittuiluna kyllä kait se kaikilla sama oli ja jotkut allekirjoitti sen innoissaan, ahneus sekoitti järkevän ajattelun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728