Toisen palkka-asiat

Anonyymi-ap

Kuuluvatko ne muille?

2

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eivät ne sinällään kuulu.

Mutta… Asioista on hyvä keskustella, etenkin jos saman tiimin sisällä vastuu ja tehtävät ovat epäsuhdanteessa. Suomessa on ihan paska järjestelmä missä maksetaan työvuosien mukaan. Palkkaa on vaikea siitä lähteä korottamaan, sillä työnantaja voi vedota aina palkkataulukoihin. Ei väliä laadulla tai itse tuloksella, kunhan on vuosia takana.

• Anonyymi

Tavallaan voivat kuulua. Esimerkiksi jossain avustajaringissä. Mitä mieltä olette seuraavasta? Työpäivät jaetaan usean avustajan kesken edellisen kuun lopussa. Yksi sitten 'sairastuu' maanantaina, joka oli merkitty hänelle työpäiväksi. Ei siinä mitään. Toinen avustaja tuuraa häntä. Kun sitten tuntilistat kerätään, havaitaan, että kyseinen sairaslomalainen on käynyt lääkärissä ja saanut sairaustodistuksen kolmeksi päiväksi. Kaikki nuo päivät hän nyt sitten laittaa tuntilistaansa, odottaen noilta päiviltä palkkaa. Siis päiviltä, joille hänelle ei ollut laitettu tunteja. Onko tämä oikein?

Palkanlaskija ei havaitse, mitä tapahtui. Hän näkee, että noina kahtena päivänä yksi on ollut sairaana ja joku toinen on tehnyt tytöt. Hän ei tiedä, kenen päiviä ne päivät alunperin oli tarkoitus olla. Avustettava ei tarkasta tuntilistoja. Toiset avustajat eivät katso listoja, koska eihän toisten asiat kuulu heille. Tulos? Röyhkeä tekee itselleen tuloja kahdelta päivältä. En tiedä, onko hänellä tapa toimia niin jatkuvasti, vai oliko tämä ainut tapaus. Enkä tiedä, voiko noin toimia. Mitä mieltä te olette, tai tiedättekö, menikö kaikki oikein?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7342
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4068
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3585
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2289
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2275
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37