Olen monta vuotta kasvattanut itse tomaatteja omassa muovihuoneessa. Tomaatteja yritin hoitaa huolella ja niin hyvin kuin vain pystyn. Runkotomaateista pitää katkoa ja nipistää sivuversot pois. Paljain käsin häärin kasvihuoneessa ja pesin sen jälkeen ehkä huolimattomasti kädet. Ensin sain punoitusta ja ankarasti kutiavaa paukamaa pikkusormeen ja nimettömään. Paukamia ja punoitusta ja kutinaa alkoi tulla yhä lisää käsiin. Viikon kuluttua ensimmäisten oireiden ilmaannuttua, sain käsivarsiinkiin nokkosrokkoa muistuttavaa paukamaa ja ankaraa, koko yön kestävää kutinaa. Pelottava kokemus.
Siis tomaattisato alkaa jo kypsyä, Niin onko täällä ketään, osaako kukaan vastata? Voinko syödä turvallisesti työni hedelmiä eli tomaatteja? Vai saanko tomaateista allergiaa?
Nokkosrokkoa tomaatikasvista
Anonyymi-ap
3
453
Vastaukset
- Anonyymi
Itse en voi olla samassa tilassa missä on tomaatteja kasvamassa - lasitettu parveke, kasvihuone- saan hengenahdistus kohtauksen eli ahdistaa törkeesti.
Joskus saan kutinaa suuhun tomaateista, pääasiassa talvisin - en tiedä mistä johtuu.
Eli voihan tomaatille olla allerginen. Ja iholle saan urtikariaa tomaatin kasvien lehdistä ja varsista.- Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17911262Z
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Kuinkahan on käynyt ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225164- 254348
- 272461
- 342244
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191587- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211247Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174