Puhelimen sammuttamiselle kerran päivässä on olemassa hyvä syy

Anonyymi-ap

Tämä ohje ei ole tuulesta temmattu. Yksinkertainen puhelimen uudelleenkäynnistys voi todella puhdistaa puhelimen monesta haittaohjelmasta. Vinkin toimivuuden vahvisti esimerkiksi suomalainen tietoturvayhtiö F-Secure vuonna 2021.

"Rivirikolliset" eivät viitsi tai heillä ei ole voimavaroja rakentaa hyökkäyksiä tai haittaohjelmia, jotka kestävät puhelimen uudelleenkäynnistyksen. Puhelimen sammuttaminen tyhjentää työmuistin, jossa haitallinen koodi elää. Konstiin ei pidä kuitenkaan luottaa liikaa, sillä uudelleenkäynnistyksestä selviäviin haittaohjelmiin laitteen uudelleenkäynnistys ei siis tepsi.

24

1342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        jos on repaid niin vähän on vaikea varastaa sim korttia..hih


    • Anonyymi

      Ei ole hyvää syytä.. Kerran viikossa tai parissa on..

    • Anonyymi

      puhelimen akun poistaminen loppuelämäksi se vasta paras tietoturvakeino onkin.

      • Anonyymi

        Toki noin on. Myös tietokoneen valaminen betonikuution sisään ja upottaminen järveen, tekee siitä erittäin tietoturvallisen. Käyttö sen sijaan saattaa hankaloitua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki noin on. Myös tietokoneen valaminen betonikuution sisään ja upottaminen järveen, tekee siitä erittäin tietoturvallisen. Käyttö sen sijaan saattaa hankaloitua.

        Onko kukaan havainnut tai kokemusta miten että puhelinliittymässä voi hyödyntää vääriin tarkoituksiin ns.soitonsiirtoa toisen numeroon? Eli onko mahdolista operaattorin työntekijän aktivoida asiakkaan tietämättä soitonsiirto täysin jonkun toisen henkilön numeroon samalla kun puhelu tulee itselle?
        Ymmärrättekö mitä ajan takaa? Mulle tulee puhelu ja samaan aikaan sama puhelu tulee jonkun tuntemattoman ihmisen kännykkään johon on soitonsiirto tehty? Ei voi onnistua millään mun ymmärtääkseni, toisaalta ihmettelen miksi järjestelmällisesti mun kaikki puhelut tietyille henkilöille katkeavat jatkuvasti. Ensi alkuun puhelu alkaa ja jatkuu normaalisti, sitten kesken kaiken puhelu katkeaa mutta ei kuulu mitään varattu- ääntäkään vaan pelkästään hiljaisuus, puhelu katkeaa silti. Ja näin käy lähes 90% sti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kukaan havainnut tai kokemusta miten että puhelinliittymässä voi hyödyntää vääriin tarkoituksiin ns.soitonsiirtoa toisen numeroon? Eli onko mahdolista operaattorin työntekijän aktivoida asiakkaan tietämättä soitonsiirto täysin jonkun toisen henkilön numeroon samalla kun puhelu tulee itselle?
        Ymmärrättekö mitä ajan takaa? Mulle tulee puhelu ja samaan aikaan sama puhelu tulee jonkun tuntemattoman ihmisen kännykkään johon on soitonsiirto tehty? Ei voi onnistua millään mun ymmärtääkseni, toisaalta ihmettelen miksi järjestelmällisesti mun kaikki puhelut tietyille henkilöille katkeavat jatkuvasti. Ensi alkuun puhelu alkaa ja jatkuu normaalisti, sitten kesken kaiken puhelu katkeaa mutta ei kuulu mitään varattu- ääntäkään vaan pelkästään hiljaisuus, puhelu katkeaa silti. Ja näin käy lähes 90% sti

        Toinen juttu: Telia- tunnuksen salasanan vaihto ei onnistu millään, käyttäjätunnus vaihtuu, mutta ei salasana? Yhteys katkeaa välittömästi kun sovellus ei ilmeisesti salli salasanan vaihtoa?
        Sitten tämä: oletko liittymän omistaja vai käyttäjä?
        Siis vanhempi voi ostaa omiin nimiinsä liittymän mutta käyttäjä onkin lapsi.
        Käyttäjätunnuksella pääse katsomaan liittymän tietoja mm.osoitetta ja nimeä!
        Entä jos joku aivokääpä luo käyttäjätunnuksen liittymän omistajan nimellä, eli käyttämällä ei vahvaa tunnistautumista vaan sitä käyttäjätunnusta (ja salasanaa?)
        Näin pääsee selvittämään henkilön eli liittymän omistajan henkilötietoja,osoitteen ja kaiken muunkin mitä liittymätietoihin kuuluu?
        Itse yritin liittymän omistajana vaihtaa salasanan ja löysin käyttäjätunnuksen jossa ei ollut salasanaa lainkaan oli vain käyttäjätunnus. Käyttäjätunnus liittyy ilmeisesti Telian tarjoamaan tv- pakettiin? Eli näihin palveluihin mitä operaattori tarjoaa..Eli onko mahdollista että joku toinen, täysin saman niminen liitetään minuun ja minun henkilötietoihini esin. Tv - palveluihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen juttu: Telia- tunnuksen salasanan vaihto ei onnistu millään, käyttäjätunnus vaihtuu, mutta ei salasana? Yhteys katkeaa välittömästi kun sovellus ei ilmeisesti salli salasanan vaihtoa?
        Sitten tämä: oletko liittymän omistaja vai käyttäjä?
        Siis vanhempi voi ostaa omiin nimiinsä liittymän mutta käyttäjä onkin lapsi.
        Käyttäjätunnuksella pääse katsomaan liittymän tietoja mm.osoitetta ja nimeä!
        Entä jos joku aivokääpä luo käyttäjätunnuksen liittymän omistajan nimellä, eli käyttämällä ei vahvaa tunnistautumista vaan sitä käyttäjätunnusta (ja salasanaa?)
        Näin pääsee selvittämään henkilön eli liittymän omistajan henkilötietoja,osoitteen ja kaiken muunkin mitä liittymätietoihin kuuluu?
        Itse yritin liittymän omistajana vaihtaa salasanan ja löysin käyttäjätunnuksen jossa ei ollut salasanaa lainkaan oli vain käyttäjätunnus. Käyttäjätunnus liittyy ilmeisesti Telian tarjoamaan tv- pakettiin? Eli näihin palveluihin mitä operaattori tarjoaa..Eli onko mahdollista että joku toinen, täysin saman niminen liitetään minuun ja minun henkilötietoihini esin. Tv - palveluihin

        Tuolle kai löytyy joku selitys joka on se että sivustolle muutoinkin kirjaudutaan vahvalla tunnistautumisella. Just. Käyttäjätunnus on kai automaattisesti luotu ja sen voi vaihtaa. Salasana- tilan olemassaolo kai liittyy juuri tuohon operaattorin tarjoamaan palveluun mm.viihdepakettiin?
        Sen sijaan en ymmärrä sitä että operaattorin sivustoille oli merkitty väärä päivä liittymän irtisanomiselle kun se irtisanominen tehtiin suusanallisesti tammikuun vika päivä 2022 niin nettisivulla oli käytännössä merkitty helmikuun 6. 2022 merkitty.
        Lopulta klikkasin kohtaa : irtisano sopimus ja se kirjattiin päättyväksi 6.2.2022 vaikka suusanallisesti päivä oli vika tammikuuta 2022! Lasku lopulta operaattorilta oli päätähuimaava. Samoin kilpailevan operaattorin lasku jonne siirsin sopimuksen oli pöyristyttävä. Eli kumpikin operaattori rahasti asiakkaansa tyhjätaskuiksi. Sim- kortista veloitettin vaikka puhelimitse sanottiin ettei veloiteta.
        Täyttä kusetusta molempien operaattorin touhut, pelkkää pashaa molemmat. Joten siirryin kolmanteen.
        Vai onko jollain positiivisempia kokemuksia?
        Lisäksi asiakas sivuuteetaan täysin toisella kotimaisella operaattorilla kokonaan ja käytännössä kuljetaan yli...missä näkyy asiakkaan kunnioitus ja ihmisarvo? Ei missään. Heti jos olet yli 60 olet pelkkä rahastuslaitos operaattorille ja huijattava kohde.


    • Anonyymi

      en ole enää käynnistänyt vuosiin, kun on Android 9 eikä tule päivityksiä.
      hyvin toimii.

    • Anonyymi

      näin ja olen tullut siihen tulokseen ettei sellaiseen älypuhelimeen jossa on pankkisovellukset kannata ladata mitään ylimääräisiä sovelluksia,ne vaan vakoilee ...kännykät on halpoja joten voi ostaa toisen leikkimistä varten sovelluksilla..

      • Anonyymi

        Ei vaan kannattaa asentaa.


    • Anonyymi

      itselläni on kaksi puhelinta... soittamiseen ja vastaamiseen tavallinen perus puhelin ...
      pankkipalveluita varten on älypuhelin repaid liittymällä ja tähän puhelimeen en laitaile mitään sovelluksia muutakuin pankki jaa tätä numeroa en jaa kellekkään .. .

    • Anonyymi

      sähköposti kannatta vaihtaa jos on ollut pitempään käytössä ... sen uuden sähköpostin antaa vain tärkeimmille palveluille...
      itse tein uuden ja annoin sen vain tärkeimpiin palveluihin..en mihinkään keskustelupalstoille enkä kaupoille.. niille on omat sähköpostit..ehkä on parempi tilata ilman rekistöröimättä.. parempi olla kaksipuhelinta ja toiseen repaid
      liittymä..

    • Anonyymi

      kaksipuhelinta..toiseen älypuhelin ja siihen repaid liittymä ja toinen tavallinen ja siihen mobiilitunnistus..repaidliittymän numeroa ei anneta kenellekkään.

      • Anonyymi

        pinkoodi ja näppäinkoodi, varmennekoodi...silloin mobiilitunnistus on kolmen salasanan takana .


    • Anonyymi

      samoiten tietokoneen selaimesta keskit tyhjäksi ja muutkin tiedot kun sulkee selaimen...asetuksista voi laittaa että kun sulkee selaimen niin kaikki tiedot tyhjenee

      • Anonyymi

        Ehkä tapani säästää myös puhelimen akkua ja siirtää tarvetta puhelimen uusimista jos rahat on tiukassa. Toki jos saan X-määrän lisää rahaa jostain, niin laitan ostohousut jalkaan ja hankin neljä vuotta vanhan puhelimen tilalle samanmerkkisen puhelimen flagships mallin.

        Nykyinenkin on lippulaiva, mutta alemmasta päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tapani säästää myös puhelimen akkua ja siirtää tarvetta puhelimen uusimista jos rahat on tiukassa. Toki jos saan X-määrän lisää rahaa jostain, niin laitan ostohousut jalkaan ja hankin neljä vuotta vanhan puhelimen tilalle samanmerkkisen puhelimen flagships mallin.

        Nykyinenkin on lippulaiva, mutta alemmasta päästä.

        Mulla tyhjenee akku vaikka kännykkä on suljettu. Tietysti taas joku paskapää on päässyt kotiverkkoon munimaan ties mitä sontaa...


    • Anonyymi

      Puhelimen sammuttamista kerran päivässä voi perustella myös omalla tavalla. Itse olen tehnyt niin jo vajaat 10v klo 21-22. Yritykseni on olla tavoittamattomissa aina iltaisin ja öisin. Olen ilmoittanut sen ihmisille jollla voisi olla asiaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      SIM-hakkeroinneista tietoa. Miten onnistuu pääsemään puhelimeen käsiksi?

      • Anonyymi

        Mitä sinä sillä tiedolla teet? Ashole...
        Mikä minua taas raivostuttaa on Elisan myymälöissä työskentelevät juipit. Jos me et minkä muun syyn takia tahansa tuohon putiikkiin, ostat haluamasi tuotteen niin eikös kohta ala kysely liittymän nykyisestä sopimuksesta blaablaablaa..
        Olen ymmärtänyt mitä sopimuspaperissa lukee kuten; nykyinen sopimus etuineen on voimassa kaksi vuotta niin se pitää paikkansa mutta eikös jostain tuo älyvälkky löydä tietoa että sulla onkin taas kalliimpi sopimus ja sitä ois nyt hyvä päivittää..voi jumalauta sanon minä..perkele päälle..
        Seuraavaksi älyvälkky kysyy tietoturvasta johon kerron että sopimus on olemassa suoraan tietoturvayhtiön kanssa tehtynä jolloin tämä toteaa että tulee kalliiksi..vai tulee kalliiksi..?
        Haistakaa huilu...Elisan liittymien myyjät..
        Tietoturvasopimuksia on kolmea eri tasoa, ensimmäinen taso on halvin ja pitää sisällään vain tietoturvan ..toisessa hieman kalliimmalla kuukausimaksulla saa jotain muutakin ja kolmas on kallein joka takaa puhelineuvonnan..hinta määräytyy sen mukaan miten kattava turva on ja mitä palveluita se pitää sisällään. Jo yksistään kuukausimaksu peruspaketista on 30- 40€ / kk ja hinta nousee sen mukaan mitä turvapakettiin kuuluu.
        Loppujen lopuksi Elisan tietoturvapalvelu tulee maksamaa HELVETISTI vuodessa kun se muutoin maksaa XX€/ vuosi.
        Sitten sopimuksiin.
        Miksi helvetissä niitä liittymäsopimuksia tehdään jos ne vaihtuvat lennossa eikä alkuperäinen sopimus enää pidä paikkaansa? Käytännössä tuo edustaa KUSETUSTA.
        Muutoinkin olen sitä mieltä operaattoreiden palvelukseen hakeutuu kontrollifriikkejä tyyppejä jotka koko ajan haluavat olla niskan päällä ja kyykyttää asiakkaita. Puuttuvat joka helvetin asiaan ja vahtivat asiakkaita kuin haukka saalistaan.

        Hirveitä äijiä ja äijiähän nämä yleensä AINA ovat. Kaipaan alalle asiallisia naisia jotka eivät ole hyökkääviä ja kontrolloivia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä sillä tiedolla teet? Ashole...
        Mikä minua taas raivostuttaa on Elisan myymälöissä työskentelevät juipit. Jos me et minkä muun syyn takia tahansa tuohon putiikkiin, ostat haluamasi tuotteen niin eikös kohta ala kysely liittymän nykyisestä sopimuksesta blaablaablaa..
        Olen ymmärtänyt mitä sopimuspaperissa lukee kuten; nykyinen sopimus etuineen on voimassa kaksi vuotta niin se pitää paikkansa mutta eikös jostain tuo älyvälkky löydä tietoa että sulla onkin taas kalliimpi sopimus ja sitä ois nyt hyvä päivittää..voi jumalauta sanon minä..perkele päälle..
        Seuraavaksi älyvälkky kysyy tietoturvasta johon kerron että sopimus on olemassa suoraan tietoturvayhtiön kanssa tehtynä jolloin tämä toteaa että tulee kalliiksi..vai tulee kalliiksi..?
        Haistakaa huilu...Elisan liittymien myyjät..
        Tietoturvasopimuksia on kolmea eri tasoa, ensimmäinen taso on halvin ja pitää sisällään vain tietoturvan ..toisessa hieman kalliimmalla kuukausimaksulla saa jotain muutakin ja kolmas on kallein joka takaa puhelineuvonnan..hinta määräytyy sen mukaan miten kattava turva on ja mitä palveluita se pitää sisällään. Jo yksistään kuukausimaksu peruspaketista on 30- 40€ / kk ja hinta nousee sen mukaan mitä turvapakettiin kuuluu.
        Loppujen lopuksi Elisan tietoturvapalvelu tulee maksamaa HELVETISTI vuodessa kun se muutoin maksaa XX€/ vuosi.
        Sitten sopimuksiin.
        Miksi helvetissä niitä liittymäsopimuksia tehdään jos ne vaihtuvat lennossa eikä alkuperäinen sopimus enää pidä paikkaansa? Käytännössä tuo edustaa KUSETUSTA.
        Muutoinkin olen sitä mieltä operaattoreiden palvelukseen hakeutuu kontrollifriikkejä tyyppejä jotka koko ajan haluavat olla niskan päällä ja kyykyttää asiakkaita. Puuttuvat joka helvetin asiaan ja vahtivat asiakkaita kuin haukka saalistaan.

        Hirveitä äijiä ja äijiähän nämä yleensä AINA ovat. Kaipaan alalle asiallisia naisia jotka eivät ole hyökkääviä ja kontrolloivia.

        Törmäsin Elisan myymälässä yhteen naiseen, oli yhtä saatanallinen kuin miehetkin, ei auta sukupuoli tässä asiassa. Elleivät naiset ole vielä pahempia. Telian myymälöissä ei hypitä silmille, olen ollut Telian asiakkaana ja siellä on osattu ollamyös asiallisia mutta jostain syystä Elisa pistää työntekijänsä esiintymään kusipäinä joka kyllä karkottaa lopulta asiakkaat.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      21
      3481
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      16
      2362
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      375
      1970
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      237
      1874
    5. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1581
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1577
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1519
    8. Kulujen jako parisuhteessa

      Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      67
      1192
    9. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1137
    10. Miten tämä meidän tarina

      Sitten päättyy?
      Ikävä
      64
      1049
    Aihe