Uudet perunat Kauppatorilla kolme kertaa kalliimpia...

Anonyymi-ap

... kuin Prismassa. Uusien, mitättömän pienten ja multaisten perunoiden litrahinta Helsingin Kauppatorilla on tänään 6 euroa litralta. Kauppakeskus Triplassa Prisma myy kaksi tai kolme kertaa isompia pestyjä uusia perunoita hintaan 1,69 euroa kilo.

Joskus kauan sitten 1960- ja 70-luvuilla torilla myytiin tavaraa usein edullisemmilla hinnoilla kuin kaupoissa. Ajat ovat muuttuneet ja torimyyjätkin vähentyneet. Kauppatorilla ei ole enää yhtään kalakauppiasta. Aika moni myyjä on ulkomaalainen.

Onkohan kaupunki nostanut torimyyjien vuokrat taivaisiin, vai miksi hinnat ovat sinne kohonneet?

5

345

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sota nosti tuottaja peruna hintaa. Koitapa itse pärjätä potun myynnillä ja muilla vihanneksilla. Kai nyt Prisma pärjää vaikka myisi kuinka pienellä katteella. Vihannes jannun pitää leipä tienata rehuilla. Ei ole helppoa vaikka ei ne mitään veroja maksakaan. Kun ei pysty.

• Anonyymi

"Koitapa itse pärjätä potun myynnillä ja muilla vihanneksilla."

En aio koettaa. Eivät pärjää harvat torikauppiaatkaan, koska yhtään asiakasta ei näkynyt. Eikä ihme. Miksi kukaan maksaisi kolme kertaa enemmän pienestä ja multaisesta tuotteesta kuin isosta ja puhtaasta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Koitapa itse pärjätä potun myynnillä ja muilla vihanneksilla."

En aio koettaa. Eivät pärjää harvat torikauppiaatkaan, koska yhtään asiakasta ei näkynyt. Eikä ihme. Miksi kukaan maksaisi kolme kertaa enemmän pienestä ja multaisesta tuotteesta kuin isosta ja puhtaasta?

Kauppatorilla myydään Sipoon perunaa ja Prismassa priima laatuista Närpiön perunna.

• Anonyymi

Pestyt perunat joutaa suoraan biojätteisiin. Suojaava multakerros puuttuu ja niissä on heti makuvirhe.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7165
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3998
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      53
      3483
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2998
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2766
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2216
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2187
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2183
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      45