Joidenkin suomalaisten yritysjohtajien mukaan Suomessa esiintyvä rasismi vaikeuttaa yritysten ulkomaista kaupankäyntiä.
Samaan aikaan eräskin suomalainen suuryritys tekee kovaa bisnestä Kiinassa, jossa vallitsee diktatuuri, eikä kunnioiteta ihmisoikeuksia.
Kaksinaamaista johtajuutta.
Yritysjohtajat ja rasismi
16
337
Vastaukset
- Anonyymi
MTV harrastaa "piilorasismia" perussuomalaisia kohtaan. MTV:llä on jo laajalti negatiivinen imago, yrityskuva. Tämä ei ole hyväksi MTV:n liiketoiminnalle.
- Anonyymi
Mtv:n kanavien katsominen on ulkomailla nykyään täysin alamaissa.
- Anonyymi
Ajatelkaa esim kiinalaisia. Niitä on vitun paljon joka maassa. Halpatuotanto tulee kiinasta. Ruoka on alaarvoista ruuassa maistuu vaan chrry ja chili. Ihan paskaruokaa. Kiinalaiset valloittaa koko maapallon miks vitussa niitä on niin paljon. Inhoan noita vinosilmiä
- Anonyymi
Yritysjohtajat saavat olla asiasta mitä mieltä haluavat. Luulevat takuulla rasismiksi asioita, jotka eivät edes rasismia ole. Voi hyvin kommentoida maahanmuuttoon liittyviä asioita, olematta rasisti. Voi myös hyvin olla tiukemman maahanmuuttopolitiikan kannalla, olematta rasisti.
- Anonyymi
Suomalaiset firmat tekevät kuitenkin bisnestä Kiinan kanssa, joka rikkoo ihmisoikeuksia, eli on rasismista kyse. Kaksinaamaista touhua.
- Anonyymi
Yle myös harrastaa rasismia persuja kohtaan. PerusSuomalaiset on laillinen puolue Suomessa. Ei pitäisi, kun veronmaksajat rahoittavat ylen toiminnan.
- Anonyymi
Suomalainen ei voi olla rasisti toista suomalaista kohtaan, jos molemmilla on sama etninen tausta.
- Anonyymi
Voisivat varmaankin jotkut johtajat kts peiliin keiden kanssa kauppaa käyvät ja näinollen tukevat , epäilempä että suomi kestää vertailun noihin kaikkiin että kaksinaismoraali taas kukoistaa komeudessaan .
- Anonyymi
kyllä minä olen kauppaa kiinaan käynyt ja tulen käymään 🙂
- Anonyymi
Eli tavallaan edesautat ja kannustat Kiinaa ja Kiinan valtiota. Itse pyrin olemaan ostamatta yhtään mitään "made in china". Ei valitettavasti aina ole mahdollista, mutta aina jos on, niin ostan sen toisen vaihtoehdon.
- Anonyymi
Siirtävät työtehtävät ulkomaille ja vaativat suomeen lisää työvoimaa 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Yritysjohtajat potkivat surutta ja syyttä suomalaisia "tuotannollisista&taloudellisista" syistä. Ei heitä silloin kiinnostanut humanismi. Miksipä nyt?
Yritysjohtajat ovat roskaväkeä.- Anonyymi
Niin, yrityksen tehtävä on rikastuttaa omistajat. Yritystä ei todellakaan kiinnosta Suomen valtion talous tai kansan hyvinvointi tai kohtalo. Pyrkivät vain mahdollisimman suuriin voittoihin.
- Anonyymi
Kaupankäynnin ympärille keksitään hauskoja termejä, kuten ilmastoystävällinen, hiilineutraali, ekologinen, kestävä kehitys, kehitysmaasta, digtatuuripoikotti jne.
Aivan uusi tuotantotapa ja tuotantomaaimago on ei-rasistinen. Loppuukohan kansainvälinen kauppa kokonaan?
Pitäisiköhän ruveta täysin omavaraiseksi Linkolan malliin?- Anonyymi
Mahdollisimman suuri omavaraisuus on maan kannalta hyvä asia.
- Anonyymi
Monet suomalaiset yritykset tekevät kovasti bisnestä Kiinan kanssa, joka on diktatuuri ja joka rikkoo ihmisoikeuksia. Ei näytä kiinan tilanne sitten haittaavan asian tiimoilta yhtään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728