C300e hybrid. Ajoin 143km pelkällä sähköllä

Anonyymi-ap

En meinannut uskoa mutta totta se on.

Normaalisti auto näyttää aamuisin nyt 122km rangea mutta onnistuin ajamaan 143km pätkän.

Kun hankin auton niin range oli 118km kuukausi sitten. Nyt kun olen ajanut vakkarilla koko ajan myös taajamassa niin range vain kasvaa näköjään.

Loistava auto, ei tippaakaan bensaa mennyt vielä.

16

1130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mee nyt kouluun kun ne alkaa pian lapsi.

    • Anonyymi

      No siinä on halpaa ajoa jos ei bensaa mene laisinkaan.

      Ainiin, se arvonalennus...

      • Anonyymi

        Tonnin lintta-miehillä on tuo toisten autojen arvonalennus ensimmäisenä huolena aina🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tonnin lintta-miehillä on tuo toisten autojen arvonalennus ensimmäisenä huolena aina🤣

        Taloudenhallinta on aika oleellinen osa elämänhallintaa. Valitettavan harva sitä osaa.

        Ihan vinkkinä sinullekin, autoilun hinta on se, mitä kokonaiskulut tekee yhteensä. Sitä voi huijata itseään kuvittelemaan että autoilu olisi jotenkin halpaa jos yhdessä osa-alueessa onnistuu pienentämään kuluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taloudenhallinta on aika oleellinen osa elämänhallintaa. Valitettavan harva sitä osaa.

        Ihan vinkkinä sinullekin, autoilun hinta on se, mitä kokonaiskulut tekee yhteensä. Sitä voi huijata itseään kuvittelemaan että autoilu olisi jotenkin halpaa jos yhdessä osa-alueessa onnistuu pienentämään kuluja.

        Ja väität että monella täälläkin köyhyydestä itkevillä ja vanhoilla paskoilla pakon edestä ajaminen on hyvää talouden / elämän tunnusmerkit? Paskat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja väität että monella täälläkin köyhyydestä itkevillä ja vanhoilla paskoilla pakon edestä ajaminen on hyvää talouden / elämän tunnusmerkit? Paskat!

        Eli et ymmärtänyt mitään.

        Taloudenhallintaa voi tapahtua minkälaisella tulo- ja varallisuustasolla tahansa. Myös sillä, ja etenkin sillä tasolla, jonka sinä määrittelet vanhalla paskalla pakon edessä ajamiseksi.

        Kysymys on kuitenkin siitä, että sangen monet hankkivat taloudelliseen tilanteeseensa nähden liian kalliin tai liian isot käyttökulut omaavan auton. Jos se mielestäsi on vanhalla paskalla ajamista, niin vois kutsua sitä siksi. Mutta se on ihan fiksua ja järkevää toimintaa, oikeaan aikaan suoritettuna, joka palkitsee ja mahdollistaa aikanaan sen kalliimmankin auton hankkimisen, jos sellaista kaipaa.

        Mitä hyvään elämään tulee niin hyvällä taloudenhallinnalla elämään saa niin paljon rahalla mukavuutta kuin se on tulo- ja varallisuustaso huomioiden mahdollista. Jos pistät kaikki menemään samantien mitä tulee, sinulta jää pääosa elämänkaaren mahdollistamista tuloista saamatta.

        Käyt ikäsi töissä ja tienaat 2500 euroa / kk. Eläkkeelle jäädessäsi sinulla on kulutettuna miljoonan verran, joka tietysti kuulostaa aika hyvältä.

        Jos sen sijaan pelaat korttisi fiksummin, sijoitat ja kulutat järkevässä tasapainossa, on sinulla samassa ajassa... Varoitan jo valmiiksi ettet tule tätä uskomaan, mutta siinä samassa ajassa olet pystynyt kuluttamaan 5 miljoonaa ja mikä parasta, sinulla on sijoituksissa 40 miljoonaa, josta toki noin kolmannes veroa.

        Joten kannattaa miettiä seuraavalla kerralla, että onko se "vanhalla paskalla" ajava fiksumpi kuin luuletkaan, tai oliko se uuden mersun ostaja ajanut ennen sillä "vanhalla paskalla" ja pelannut korttinsa fiksusti.

        Se on jokatapauksessa selvää, että ostamalla liian kalliin auton itselleen, et tule koskaan vaurastumaan.

        Ei se vaurastuminen välttämättä tarvitse olla elämän tarkoitus, mutta jos vaihtoehtona on vähintään viisinkertainen tulotaso elämän aikana tai kituuttaminen jossakin duunissa päivästä toiseen, hautaan asti, niin kyllä minä valitsen tuon ensimmäisen koska vaan. Ja olen valinnutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et ymmärtänyt mitään.

        Taloudenhallintaa voi tapahtua minkälaisella tulo- ja varallisuustasolla tahansa. Myös sillä, ja etenkin sillä tasolla, jonka sinä määrittelet vanhalla paskalla pakon edessä ajamiseksi.

        Kysymys on kuitenkin siitä, että sangen monet hankkivat taloudelliseen tilanteeseensa nähden liian kalliin tai liian isot käyttökulut omaavan auton. Jos se mielestäsi on vanhalla paskalla ajamista, niin vois kutsua sitä siksi. Mutta se on ihan fiksua ja järkevää toimintaa, oikeaan aikaan suoritettuna, joka palkitsee ja mahdollistaa aikanaan sen kalliimmankin auton hankkimisen, jos sellaista kaipaa.

        Mitä hyvään elämään tulee niin hyvällä taloudenhallinnalla elämään saa niin paljon rahalla mukavuutta kuin se on tulo- ja varallisuustaso huomioiden mahdollista. Jos pistät kaikki menemään samantien mitä tulee, sinulta jää pääosa elämänkaaren mahdollistamista tuloista saamatta.

        Käyt ikäsi töissä ja tienaat 2500 euroa / kk. Eläkkeelle jäädessäsi sinulla on kulutettuna miljoonan verran, joka tietysti kuulostaa aika hyvältä.

        Jos sen sijaan pelaat korttisi fiksummin, sijoitat ja kulutat järkevässä tasapainossa, on sinulla samassa ajassa... Varoitan jo valmiiksi ettet tule tätä uskomaan, mutta siinä samassa ajassa olet pystynyt kuluttamaan 5 miljoonaa ja mikä parasta, sinulla on sijoituksissa 40 miljoonaa, josta toki noin kolmannes veroa.

        Joten kannattaa miettiä seuraavalla kerralla, että onko se "vanhalla paskalla" ajava fiksumpi kuin luuletkaan, tai oliko se uuden mersun ostaja ajanut ennen sillä "vanhalla paskalla" ja pelannut korttinsa fiksusti.

        Se on jokatapauksessa selvää, että ostamalla liian kalliin auton itselleen, et tule koskaan vaurastumaan.

        Ei se vaurastuminen välttämättä tarvitse olla elämän tarkoitus, mutta jos vaihtoehtona on vähintään viisinkertainen tulotaso elämän aikana tai kituuttaminen jossakin duunissa päivästä toiseen, hautaan asti, niin kyllä minä valitsen tuon ensimmäisen koska vaan. Ja olen valinnutkin.

        Tulipa näistä kirjoituksista mieleen erään herran kommentti, kun hän oli tankkaamassa hieman kalliimman puoleista autoaan. Ulkomuistista juttu meni jotenkin näin:
        Viereiselle tankille ajoi halvemman puoleinen "räppänä". Kuljettaja tuli ulos koslastaan, katsoi autoani ja totesi, "en ymmärrä sitä, kuinka joku laittaa noin paljon rahaa autoon". Katsoin kaverin autoa ja lausuin, " en ymmärrä sitä, kuinka joku laittaa kaikki rahansa autoon".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulipa näistä kirjoituksista mieleen erään herran kommentti, kun hän oli tankkaamassa hieman kalliimman puoleista autoaan. Ulkomuistista juttu meni jotenkin näin:
        Viereiselle tankille ajoi halvemman puoleinen "räppänä". Kuljettaja tuli ulos koslastaan, katsoi autoani ja totesi, "en ymmärrä sitä, kuinka joku laittaa noin paljon rahaa autoon". Katsoin kaverin autoa ja lausuin, " en ymmärrä sitä, kuinka joku laittaa kaikki rahansa autoon".

        Ainahan sitä voi naamaansa aukoa tuntemattomille. Sitten kun vastaan tulee se, jolla ei ole mitään menetettävää ja hän menettää siitä huolimatta vielä hermonsa niin saattoi olla viimeinen tankkaus.


    • Anonyymi

      Mulla näyttää 125km range mercedes me sovelluksessa tällä hetkellä sähkö ajon osalta. Auto C300e farkku.

    • Anonyymi

      Ajamattoman auton range kasvaa latausten myötä alkuunsa.

      • Anonyymi

        Mersussa on hiukea range mutta on akkukin järeä 25,4kw. Tuolla ajaa kuten sähköautolla mutta ilman latausahdistusta matkoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersussa on hiukea range mutta on akkukin järeä 25,4kw. Tuolla ajaa kuten sähköautolla mutta ilman latausahdistusta matkoilla.

        Sehän on sitten noin reilu kolmasosa näistä 400 km rangen sähköautoista, eikös niissä ole tyypillisesti hiukan alle 70 kW.

        25,4 kW/143 km tekee n. 18 kW/100 km eli varmaan aika tyypillinen WLTP lukema?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on sitten noin reilu kolmasosa näistä 400 km rangen sähköautoista, eikös niissä ole tyypillisesti hiukan alle 70 kW.

        25,4 kW/143 km tekee n. 18 kW/100 km eli varmaan aika tyypillinen WLTP lukema?

        Tuo 18 kw/100 km olisi bensiinin kulutuksena noin 2 litraa sataa kilometriä kohti. Dieselin kulutuksena noin 1,52 litraa/100 km.


    • Anonyymi

      Veikkaan, että seuraava autosi on sähköauto ja sitä seuraava on Tesla.

      • Anonyymi

        Mersu...Tesla...kylpyamme....ruumisauto.


    • Anonyymi

      Muista ilmojen kylmetessä käyttää polttomoottoria. Muuten moottorin ollessa alilämpöisenä ja sammutettuna eri pituisia aikoja luvassa on ongelmia. Hybridillä ei myöskään kannata ajaa kuin sähköautolla. Kokkolan autohuolto on tehnyt hyviä videoita aiheeseen liittyen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6973
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3320
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2929
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2706
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2186
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2133
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2010
    Aihe