JT:n 144.000- oppi kestämätön.

Anonyymi-ap

Apt. 21:20. kirjoittaa:" . . . juutalaisia on tullut uskoon kymmenin tuhansin."
Näin Jerusalemissa tai ainakin Judeassa.
Siihen kun otetaan lisäksi mukaan koko silloinen maailma, niin luku varmaankin vielä nousee.
Sitten vielä pakanakäännynnäiset, niin eiköhän tuo 144.000 tullut täyteen jo ennen vuotta 70.
Apt.21:20 kirjoitettiin n. vuonna 60 tai pian sen jälkeen.
Huom. KAIKKI SILLOISET USKOON TULLEET OLIVAT UUDESTISYNTYNEITÄ.

Raamatuntutkijat ja JT:t alkoivat kerätä uudelleen tuota joukkoa runsas 140 vuotta sitten.
Raamatuntutkijoita oli parhaimmillaan lähes 100.000.
Jt:n alkuaikoina, 1930 luvulla oli näitä 144.000 kuuluvia myös saman verran.
Ja "keräys" jatkuu.
Ei oikein tuo luku sovi lahkon oppeihin,

Mutta:" UMMISTAKAAMME SILMÄMME" sanoo lahkopääliköt amerikassa.

42

468

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos JT lahkopääliköt käskevät:" usko huttua", niin mehän uskomme.
      Tai jos he sanovat:" hypätkää pää edellä kaivoon", niin mehän hyppäämme.

• Anonyymi

Soopaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Soopaa!

Keneltä olet oppinut tuon sanan? Oliko hän todella sinua etevämpi?

• Anonyymi kirjoitti:

Keneltä olet oppinut tuon sanan? Oliko hän todella sinua etevämpi?

Hebrean sana shobah tarkoittaa soopaa. 📖

• Anonyymi
        UUSI
        Moaukko kirjoitti:

Hebrean sana shobah tarkoittaa soopaa. 📖

Hebrea on väärä sana. Oikea on heprea.

• Anonyymi

Ajoitus on helppo tehdä sille koska 144000 kerättiin.

Ilmestys sanoo ÄLKÄÄ VAHINGOITTAKO YHTÄKÄÄN METSÄN PUUTA ENNEN KUIN 144000 ON KERÄTTY.

Ja metsäteollisuus ja paperiteollisuus puuta raaka-aineena käyttäen alkoi 1800-luvun lopussa. Silloin siis merkittiin viimeiset heistä. Enää ei merkitä ketään paitsi jos joku 144000 lankeaa niin hänet korvataan uudella.

• Anonyymi

• Anonyymi

Hölmö, et tiedä horiset!

• Anonyymi

Mistäs sinä sen tiedät? Ei täällä ääniefektejä ole.

• Anonyymi

144 000 joukossa ei voi olla lahkolaisia.
      Lahkolaisilla on vartiotornin kaupustelun työkaluna valehtelu, jolle on oikein omistettu oma lahkoslangi-ilmauksensakin: teokraattinen sodankäynti

Raamatussa taas:
      Ilmestyskirja: 14:1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta
      14:5 eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.

Niin, lahkolaiset kun taas ovat erittäin tahraisia.

• Anonyymi

Mihin lahkoon kuulut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin lahkoon kuulut

Mutta kuinka niitä vartiotornifanaatikkoja voi auttaa heidän tahraisuudessaan ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kuinka niitä vartiotornifanaatikkoja voi auttaa heidän tahraisuudessaan ?

Soopaa!

• Anonyymi

144000 olisi täyttynyt miten vain, jos se olisi jokin kristittyjä koskeva kirjaimellinen luku. 2000 vuotta on niin pitkä aika, ettei vaadi kuin joitakin kymmeniä uusia "voideltuja" vuosittain, että luku tulee täyteen. Jeesushan lupasi olla seuraajiensa kanssa kaikkina aikoina maailman loppuun asti.

Tosi kristittyjä on Vartiotorninkin mukaan ollut kaikkina aikoina ja he ovat olleet voideltuja, oppi maanpäällisestä toivosta tuli vasta vuonna 1935. Vt-seura tosin ei ole ollut halukas nimeämään mitään ryhmää suoranaisesti edeltäjäkseen, esimerkiksi valdolaisista on kirjoitettu myönteiseen sävyyn, mutta heitäkään ei ryhmänä ole nostettu Jehovan todistajien ja raamatuntutkijoiden edeltäjäksi.

• Anonyymi

oppaat!

• Anonyymi

Tervetuloa JT kristillisyyteen, olette menossa kohti pelastusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tervetuloa JT kristillisyyteen, olette menossa kohti pelastusta

Tyhjiä lupauksia ja syyllistävää velvoittamista "jo" yli 100 vuotta, vaikka uskontojen alalla se on lyhyt aika.

• Anonyymi

> Sitten vielä pakanakäännynnäiset, niin eiköhän tuo 144.000 tullut täyteen jo ennen

Raamatussa tuo 144000 on tietty joukko, joka tulee ahdistuksesta, ei kaikki mahdolliset pelastetut.

"Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."
      Ilm. 7:14

"Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,"
      Ilm. 7:9

• Anonyymi

Suuresta ahdistuksesta tulevien määräksi ei sanota 144000, vaan määrä jota kukaan ei voinut laskea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suuresta ahdistuksesta tulevien määräksi ei sanota 144000, vaan määrä jota kukaan ei voinut laskea.

144.000 on juutalaisista koottu joukko. Suuri joukko on pakanoista koottu joukko, kaikista kansoista.
        Kumpikin joukko on uudestisyntyneitä.
        Ilman uudestisyntymistä ei pääse Jumalan valtakuntaan/ paratiisiin.
        Pelkkä vartiotornin ulkoa opettelu ei vie muuhun kuin kadotukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Soopaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

144.000 on juutalaisista koottu joukko. Suuri joukko on pakanoista koottu joukko, kaikista kansoista.
        Kumpikin joukko on uudestisyntyneitä.
        Ilman uudestisyntymistä ei pääse Jumalan valtakuntaan/ paratiisiin.
        Pelkkä vartiotornin ulkoa opettelu ei vie muuhun kuin kadotukseen.

Määrä koostuu vain juutalaisista, ensimmäisten 0-400 ajalta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

> Suuresta ahdistuksesta tulevien määräksi ei sanota 144000, vaan määrä jota kukaan ei voinut laskea.

Totta, en tarkoittanut, että he ovat ainoat ahdistuksesta tulevat. Vain, että ovat joukko joka tulee siitä, ei kaikki jotka ikinä pelastuvat.

• Anonyymi

144 000 koostuu Israelin sukukuntien edustajista.

ilm. 7:4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:

-Tuon on sanottu tarkoittavan ettei Jumala ollut hylännyt Israelia, vaikka se tuolloin eli luopumustilassa

Matt. 16:18 tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni
      Matt. 16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet

Efes. 4:4 te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon

• Anonyymi

Varsin harva raamatunkäännös käyttää sanaa "kymmenintuhansin" (yksi harvoista on epävirallinen UT2020: "kymmenettuhannet"). Johtunee siitä että viralliset käännökset puhuvat "tuhansista" pyrkiessään tarkkuuteen alkuperäisen tekstin kanssa (KR1776, KR38, KR92, AGUT, GNTeng, KJV). Tarkempaa tietoa määrästä ei ole olemassa mutta mittasuhde on ilmaistu edellämainitusti.

• Anonyymi

Mitä nyt tuhansista, kun taivas kielletään.
        Vartiotorniseuran taivaskortistoon nimensä laittaneet on luokiteltu mielenvikaisiksi, vartiotornissa.

Mutta Raamattu korostaa rehellisyyttä, valehtelemattomuutta:
        Ilmestyskirja: 14:1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta

Kirkko, niin:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vartiotorniseuran taivaskortistoon nimensä laittaneet on luokiteltu mielenvikaisiksi, vartiotornissa.

Kirkko, niin:

Matt.16:18. P.o. tälle kalliolle minä rakennan SEURAKUNTANI.
        Ensimmäinen kirkko rakennettiin 200 luvun lopulla .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkko, niin:

"Olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa.
        "Voi teitä, te lainoppineet, kun olette vieneet tiedon avaimen! Itse ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä olette estäneet"
        "Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta tulee taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon. (toinen versio: "Näin myös avaruuden henkivallat ja voimat tulevat seurakunnan välityksellä tuntemaan Jumalan viisauden kaikessa moninaisuudessaan
        Viittaa jälleen astrologiaan?

"Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika."
        (Viittaa siihen, että avaruudessa on muitakin lajeja, ja että mikään muu laji ei voisi tuomita toista lajia)

BTW, Aagur ennusti Jeesuksesta: "Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, jos sen tiedät?"

• Anonyymi kirjoitti:

Matt.16:18. P.o. tälle kalliolle minä rakennan SEURAKUNTANI.
        Ensimmäinen kirkko rakennettiin 200 luvun lopulla .

Paavin lahkokunnan hapatusta nämä KIRKKOpuheet.⛪️🇻🇦☠️

• Anonyymi

Ummistimme jehovantodistajina juuri silmämme.

• Anonyymi

Tuo 144.000 on ymmärtääkseni salattu astrologinen viisaus. "Jolla ymmärrystä on, se laskekoon...", kuten todettu on.
      Tuon luvun juuriluku on 144, joka on 12x12, ja ymmärtääkseni tarkoittaa, että jokainen luonneyhtälö (esim. skorpioni-tiikeri, tai leijona-lohikäärme) on valittu, eli kuten jo alussa todettiin, Jumala katsoi kaikkea luomaansa, ja totesi, että se oli hyvää.
      Kokonaisuudessaan meinaa siis, ettei ihmisten pitäisi olettaa noiden luonnemerkkien nimien perusteella olettaa keistä tulee pahoja, keistä hyviä, vaikkakin varoitus on annettu ajattelijoiden kolmiosta (rotta-lohikäärme-apina) jopa niin, että on todettu härkä-kukko-käärme kolmiosta, että "parempi luonteisia kuin ajattelijoiden kolmio".
      Tähän viittaa myös rabbi Ovadia Josephin (metalliapina) mielipide: "Mihin pakanoita tarvitaan? He tekevät työtä, he kyntävät, ja niittävät. Me istumme kuin effendi ja syömme, siksi pakanat luotiin". Kun ihminen ajattelee, hän istuu. Muitakin samankaltaisia esimerkkejä on.
      Tähän viittaa ymmärtääkseni myös Jeesuksen toteamus, että joka ei hänen kanssaan kokoa, se hajottaa, ja se on nähtävissäkin: avioista joka toinen purkautuu.
      Ihmiset ovat kiinni tasaluvuissa, ei luonto.

"Otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että olen laittanut eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Valitse siis elämä, että sinä ja jälkeläisesi eläisitte." (5.Moos.30:19)

• Anonyymi

Näin on minustakin piti tulla paha mutta synnyin uudelleen ja nyt olen hyvä JT.

• Anonyymi kirjoitti:

Suinausta sulle!😇👍🇺🇸

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Valehtelet. JT:t ei usko uudelleen syntymään vastoin juutalaisten kirjoituksia.

• Anonyymi

Anonyymi 2025-02-26 12:48:48

" olen hyvä JT. "

-Ja siis hyväksyt verensiirron hoitomuotona.
      Raamatun UT suorastaan kehottaa syömään veriruokia

1 Kor. 10:27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan
      -siis myös veriruokia.

verensiirto on elinsiirto, hoitotoimi, rakkauden teko

• Anonyymi

Luitkohan nyt ihan oikein nuo Raamatun kohdat ei kehota syömään vaan kehottaa olla syömättä toisten kompastukseksi, olen hyvä JT.

• Anonyymi
        UUSI

Horinaa!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Horinaa!

Jt siis syö verta omista suonistaan...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jt siis syö verta omista suonistaan...

Ei, vaan sinä, narsisti.

• Anonyymi
      UUSI

"juutalaisia on tullut uskoon kymmenin tuhansin."

Kuulostaa aika isolta ja vahvasti liioitellulta luvulta.

• Anonyymi
      UUSI

Anonyymi 2025-02-27 15:33:37

" Raamatun kohdat, ei kehota syömään vaan kehottaa olla syömättä toisten kompastukseksi, olen hyvä JT. "

Puhutko nyt UM:stä ?

VT:n puolella oli kielto: 5. Mooseksen kirja 15:23 Vain verta älä syö

-Mutta Jeesus kumosi lain. Room. 10:4 Sillä Kristus on lain loppu

1. Kor. 10:27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan
      -Siis myös veriruokia

Kol. 2:16 - Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä
      -siis myöskään veriruoan syömisestä

Verensiirto on tosiaankin elinsiirto, hoitotoimi, rakkauden teko, eikä syömistä

• Anonyymi
      UUSI

Näillä palstoilla vaeltaa sairas narsisti, luonteeltaan oinas-käärme, jonka tehtävänä on henkinen pahoinpitely.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3684
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      256
      3584
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2044
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1706
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      16
      1452
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1409
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      389
      1252
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1179
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      75
      1035
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    Aihe