Muutin vuosi sitten uudelle paikkakunnalle ja nyt harkitsen muuttamista takaisin kotipaikka kunnalle

Anonyymi-ap

Olen juuri aloittanut ammattikoulun toisen vuoden uudella paikkakunnalla jossa olen siis asunut jo vuoden. Jonne muutin isän kanssa asumaan. Nyt kuitenkin on sellainen tunne että en enään halua asua uudella paikkakunnalla, sillä koen itseni ulkopuoliseksi ja en viihdy täällä. En itsekkään tiedä miten sinnittelin ensimmäisen vuoden mutta se on nyt ohitse. Tuntui kuin olisi ollut joku autopilotti päällä ja olisin tehnyt juuri niin kuin muut haluavat.

Minä tyhmänä nuorena valitsin asua isän ja hänen uuden vaimonsa luona. Vaikka enhän mä täältä ketään tunne. Luulin olevani tarpeeksi kypsä tälläiseen suureen muutokseen. Mutta kesän jälkeen kun näin parhaita ystäviäni entiseltä kotipaikka kunnalta. Tuli ikävä vanhoja kaveri piirejä.

Minusta tuntuu että isäni saa minut aina houkuteltua mukaan asioihin joista en itse tykkää. Varsinkaan kun minut on kasvatettu niin että en koskaan osannut sanoa ei millekkään. Ja nyt fiilis on että minun nuoruutta ja omaa vapautta riistetään kun joudun käymään uudella paikkakunnalla koulua, jossa tunnen oloni ulkopuolisensi vaikka olenkin tutustunut pariin uuteen kaveriin. Mutta kaipaan entistä huoletonta elämää vanhojen kavereiden kanssa. Kenet olen tuntenut jo lapsesta.

Että niin ulkopuoliset näkökulmat kelpais tähän

2

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Entinen huoleton elämä vanhojen kavereitten kanssa ei palaa, ei enää koskaan. Lapsuus on ohi, kertakaikkiaan ohi, myös niillä kavereilla.

Nyt sinun pitää suunnata tulevaisuuteen, rakentaa tulevaisuutta, jollaisen haluat. Keskity kouluun ja panosta siihen. Sillä pohjustat hyvää tulevaisuutta itsellesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7725
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4283
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3755
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3220
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2906
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      69
      2636
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2508
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      58