Mikä idea on esm moottoritiellä hidastaa vauhtia kun ohittaa rekkaa? Eilen ajelin tyypin perässä, joka jokaisen isomman ajoneuvon kohdalla tiputti vauhdin alle satasen, muuten ajeli lähellä 120kmh
Hidastelua ohituksessa
45
567
Vastaukset
- Anonyymi
On sinulla huvisi!
- Anonyymi
Sehän halusi vaan kokoilla, että lähdetkö hänestä ohi rekan ohituksen jälkeen. saattoi olla kilvanajo mielessä tai jotain muuta yhtä mukavaa.
- Anonyymi
Ainakin lahden motarilla ajaa tota ihme porukkaa.
Ovat varmaan jostain lahdesta tai mäntsälästä?
Samat tyypit tukkii kehäteitä ja moottoritien, kun ihmiset ajavat töistä kotiin.
Maalaiset ei osaa vetoketjua eikä kiihdytyskaistoja.
Pelkäävät kameroita, mutkia ja ylämäkiä ihan kuollakseen. Menee liikenne ihan puuroksi
Kukahan saatana on myöntänyt niille ajokortit?- Anonyymi
Eläkeläiset tukkivat lahden motarin vasen kaista on niiden lemppari kaista😹
- Anonyymi
Helsinkiläisjuntit ajavat toisissaan kiinni, koska ylimielisyyden tunnossaan he kuvittelevat, että niin he pystyvät haistelemaan edellä ajavan takamusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helsinkiläisjuntit ajavat toisissaan kiinni, koska ylimielisyyden tunnossaan he kuvittelevat, että niin he pystyvät haistelemaan edellä ajavan takamusta.
Onpas sulla paha olla ja huono itsetunto.
- Anonyymi
Siinä rekan rinnalla on niin mukavan turvallista roikkua mahdollisimman pitkään odottamassa, että jospa se vaikka alkaisi vaihtamaan kaistaa?
- Anonyymi
Ajat todennäköisesti liian lähellä ja hän haluaa osoittaa mieltään.
- Anonyymi
Niin juuri. Miksi ajat moottoritiellä toisen perässä kiinni, kuten kerroit? Uskomatonta typeryyttä. Järki riittää vain muiden moittimiseen, eikä oman ajotapansa muuttamiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin juuri. Miksi ajat moottoritiellä toisen perässä kiinni, kuten kerroit? Uskomatonta typeryyttä. Järki riittää vain muiden moittimiseen, eikä oman ajotapansa muuttamiseen.
Eihän aloittaja mistään liian lähellä ajamisesta maininnut. Kertoili ja ihmetteli vaan joillakin olevasta tavasta, että ohittaessaan raskasta liikennettä hidastavat siinä rekan rinnalla, vaikka muuten ajavat lähellä suurinta sallittua.
Jos olisi kyse jonkin kotipoliisin takana tulevan opettamisesta ja kouluttamisesta niin silloinhan siinä edessä tahallisesti hidasteltaisiin myös muualla kuin rekan ohitustilanteessa, jota aloittaja ei maininnut tapahtuvan. Joten jostain muusta tuossa ohitustilanteen hidastelussa täytyy olla kyse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän aloittaja mistään liian lähellä ajamisesta maininnut. Kertoili ja ihmetteli vaan joillakin olevasta tavasta, että ohittaessaan raskasta liikennettä hidastavat siinä rekan rinnalla, vaikka muuten ajavat lähellä suurinta sallittua.
Jos olisi kyse jonkin kotipoliisin takana tulevan opettamisesta ja kouluttamisesta niin silloinhan siinä edessä tahallisesti hidasteltaisiin myös muualla kuin rekan ohitustilanteessa, jota aloittaja ei maininnut tapahtuvan. Joten jostain muusta tuossa ohitustilanteen hidastelussa täytyy olla kyse.ai miten niin täytyy olla muusta kysymys
minä olen Lahden motarilla monet kerrat ohittanut ja taakse tulee audi takapuskuriin kiinni vaikka ajan sen sallitus 120 km/h. Ehkä vanha autoni jotenkin provosoi tuota toimintaa
ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun olen sitten suosiolla laskenut nopeuden sinne satasen paikkeille, turvallisuus ennenkaikkea, jos toinen ajaa noin lähellä, on syytä mennä hitaammin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ai miten niin täytyy olla muusta kysymys
minä olen Lahden motarilla monet kerrat ohittanut ja taakse tulee audi takapuskuriin kiinni vaikka ajan sen sallitus 120 km/h. Ehkä vanha autoni jotenkin provosoi tuota toimintaa
ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun olen sitten suosiolla laskenut nopeuden sinne satasen paikkeille, turvallisuus ennenkaikkea, jos toinen ajaa noin lähellä, on syytä mennä hitaammin"ai miten niin täytyy olla muusta kysymys"
No, siksi kun se hidastelu tapahtuu raskaanliikenteen ohitustilanteessa eikä aloittaja maininnut, että olisi ollut liian lähellä ohittajan takana.
Onko ymmärrettävä niin, että juuri sinä olet se rekkaa ohittava joka siinä ohitustilanteessa hiljentää ilman takaa tulijan koulutus tai opettamistarkoitusta?
Vaikka tuo vasemmalla kaistalla nopeammin ajavan edessä hiljentäminen, nimenomaisesti tilanteessa jossa se takaa tulija ei voi koukata oikealle kaistalle häiriköivän ohi, on varsin typerää eikä takuu varmasti palvele ainakaan liikenneturvallisuutta vaikka sillä koitetaan hölmöyttä puolustella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ai miten niin täytyy olla muusta kysymys"
No, siksi kun se hidastelu tapahtuu raskaanliikenteen ohitustilanteessa eikä aloittaja maininnut, että olisi ollut liian lähellä ohittajan takana.
Onko ymmärrettävä niin, että juuri sinä olet se rekkaa ohittava joka siinä ohitustilanteessa hiljentää ilman takaa tulijan koulutus tai opettamistarkoitusta?
Vaikka tuo vasemmalla kaistalla nopeammin ajavan edessä hiljentäminen, nimenomaisesti tilanteessa jossa se takaa tulija ei voi koukata oikealle kaistalle häiriköivän ohi, on varsin typerää eikä takuu varmasti palvele ainakaan liikenneturvallisuutta vaikka sillä koitetaan hölmöyttä puolustella.Varsin paljon typerämpää on mennä varsin lähelle sitä varsin edessä olevaa varsinkin ohitustilanteessa, olkoon varsin nopeus sitten varsin mitä vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ai miten niin täytyy olla muusta kysymys"
No, siksi kun se hidastelu tapahtuu raskaanliikenteen ohitustilanteessa eikä aloittaja maininnut, että olisi ollut liian lähellä ohittajan takana.
Onko ymmärrettävä niin, että juuri sinä olet se rekkaa ohittava joka siinä ohitustilanteessa hiljentää ilman takaa tulijan koulutus tai opettamistarkoitusta?
Vaikka tuo vasemmalla kaistalla nopeammin ajavan edessä hiljentäminen, nimenomaisesti tilanteessa jossa se takaa tulija ei voi koukata oikealle kaistalle häiriköivän ohi, on varsin typerää eikä takuu varmasti palvele ainakaan liikenneturvallisuutta vaikka sillä koitetaan hölmöyttä puolustella.Niinno, sangen typerää se on ajaa siinä metri takapuskuristakin, kun ei se matka siitä nopeudu yhtään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ai miten niin täytyy olla muusta kysymys
minä olen Lahden motarilla monet kerrat ohittanut ja taakse tulee audi takapuskuriin kiinni vaikka ajan sen sallitus 120 km/h. Ehkä vanha autoni jotenkin provosoi tuota toimintaa
ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun olen sitten suosiolla laskenut nopeuden sinne satasen paikkeille, turvallisuus ennenkaikkea, jos toinen ajaa noin lähellä, on syytä mennä hitaamminOlet täysi idiootti, jolta pitäisi ottaa ajokortti heti pois.
Kaltaisesi idiootti ei edes ymmärrä, kuinka suuren vaaran aiheutat muulle liikenteelle, tuolla typerällä mielenosoittamisellasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet täysi idiootti, jolta pitäisi ottaa ajokortti heti pois.
Kaltaisesi idiootti ei edes ymmärrä, kuinka suuren vaaran aiheutat muulle liikenteelle, tuolla typerällä mielenosoittamisellasi.Miten se aiheuttamani vaara ilmenee? Minähän pudotan nopeutta turvalliseen suuntaan kun joku tulee liian lähelle.
Mitään laitonta en tee, toisin kuin hän joka ajaa takapuskurissani kiinni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsin paljon typerämpää on mennä varsin lähelle sitä varsin edessä olevaa varsinkin ohitustilanteessa, olkoon varsin nopeus sitten varsin mitä vaan.
Vaikka jokin sana sinua varsin vakavasti häiritsee ja jopa mielenterveyden päälle näyttää käyvän niin kysehän oli opettamaan ja kouluttavaan pyrkivän kuskin ajotavasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinno, sangen typerää se on ajaa siinä metri takapuskuristakin, kun ei se matka siitä nopeudu yhtään.
Varmasti on noin, nyt ei vaan kukaan ollut ajanut siinä "metri toisen takapuskurista" , eikä siitä ollut kyse, vaan pohdinta siitä, että mikä saa ja miksi hiljentämään motarilla kun ohittaa rekkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka jokin sana sinua varsin vakavasti häiritsee ja jopa mielenterveyden päälle näyttää käyvän niin kysehän oli opettamaan ja kouluttavaan pyrkivän kuskin ajotavasta.
Varsin heikko on varsin vaivainen mielenterveytesi, jos varsin tuntemattoman henkilön varsin harvoin käyttämä varsin tavallinen sana sitä varsin oudosti heikentää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se aiheuttamani vaara ilmenee? Minähän pudotan nopeutta turvalliseen suuntaan kun joku tulee liian lähelle.
Mitään laitonta en tee, toisin kuin hän joka ajaa takapuskurissani kiinni." Minähän pudotan nopeutta turvalliseen suuntaan kun joku tulee liian lähelle"
Eli haluat toimia ja toimit liikenteessä muita opettaen ja kouluttaen kuin pullopyllypossu ja vielä puolustelet/kehuskelet toimintaasi. Tieliikennelaki velvoittaa ennakoiman ja huomioimaan omassa toiminnassaan ne jotka ei lakia noudata, eikä anna oikeutta tarpeettomasti hidastaa tai haitata nopeammin liikkuvaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Minähän pudotan nopeutta turvalliseen suuntaan kun joku tulee liian lähelle"
Eli haluat toimia ja toimit liikenteessä muita opettaen ja kouluttaen kuin pullopyllypossu ja vielä puolustelet/kehuskelet toimintaasi. Tieliikennelaki velvoittaa ennakoiman ja huomioimaan omassa toiminnassaan ne jotka ei lakia noudata, eikä anna oikeutta tarpeettomasti hidastaa tai haitata nopeammin liikkuvaa.Niinhän se takana puskevakin yrittää kouluttaa, että kumpi aloittikaan....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Minähän pudotan nopeutta turvalliseen suuntaan kun joku tulee liian lähelle"
Eli haluat toimia ja toimit liikenteessä muita opettaen ja kouluttaen kuin pullopyllypossu ja vielä puolustelet/kehuskelet toimintaasi. Tieliikennelaki velvoittaa ennakoiman ja huomioimaan omassa toiminnassaan ne jotka ei lakia noudata, eikä anna oikeutta tarpeettomasti hidastaa tai haitata nopeammin liikkuvaa.Tuossahan vähennetään nopeutta, koska takana ajava tulee vaarallisen lähelle. Nopeuden pudottaminen vähentää vaaraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se takana puskevakin yrittää kouluttaa, että kumpi aloittikaan....
Se takana nopeammin liikkumaan haluava mitään kouluttamista harrasta, vaan se joka sitä nopeuttaan syyttä suotta juuri siinä rekan ohitus tilanteessa hiljentää.
Eikä se toisen mokaaminen edelleenkään tarkoita, että myös itse pitää välttämättä mokata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossahan vähennetään nopeutta, koska takana ajava tulee vaarallisen lähelle. Nopeuden pudottaminen vähentää vaaraa.
Vaikka kuinka tuntee tarvetta kotipoliisin tavoin toimia, ja siitä kiksejä saa, niin omasta kuvitelmasta huolimatta sillä vaara ei vähene vaan lisääntyy.
On viisainta jättää poliisin arvioitavaksi, että mikä on "vaarallisen lähellä" eikä itse alkaa jakamaan mutu tuntumansa perusteella opetusta toiselle kuskille. Vaaraahan tuollainen vain on omiaan lisäämään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka kuinka tuntee tarvetta kotipoliisin tavoin toimia, ja siitä kiksejä saa, niin omasta kuvitelmasta huolimatta sillä vaara ei vähene vaan lisääntyy.
On viisainta jättää poliisin arvioitavaksi, että mikä on "vaarallisen lähellä" eikä itse alkaa jakamaan mutu tuntumansa perusteella opetusta toiselle kuskille. Vaaraahan tuollainen vain on omiaan lisäämään.Jos peilistä ei näy takana tulevan konepeltiä niin eiköhän se liian lähellä ole 100% varmuudella.
Jos mulkeroa ei saa kiusata niin miten sitä mulkeroa sitten rangaistaan? Otetaan rekkari ylös ja käydään kaatamassa käytettyä moottoriöljyä tuulilasille? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka kuinka tuntee tarvetta kotipoliisin tavoin toimia, ja siitä kiksejä saa, niin omasta kuvitelmasta huolimatta sillä vaara ei vähene vaan lisääntyy.
On viisainta jättää poliisin arvioitavaksi, että mikä on "vaarallisen lähellä" eikä itse alkaa jakamaan mutu tuntumansa perusteella opetusta toiselle kuskille. Vaaraahan tuollainen vain on omiaan lisäämään.Tässä pitää nyt väittää vastaan, että inttäjä pääsee inttämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos peilistä ei näy takana tulevan konepeltiä niin eiköhän se liian lähellä ole 100% varmuudella.
Jos mulkeroa ei saa kiusata niin miten sitä mulkeroa sitten rangaistaan? Otetaan rekkari ylös ja käydään kaatamassa käytettyä moottoriöljyä tuulilasille?Vttuilevaa hidastelijaa voisi ihan läppäistä huoltoasemalla tai kiilata metsään jo tilanteessa, mutta rankaisu ei kuulu meille kanssaihmisille.
Se on ulkoistettu valtiolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vttuilevaa hidastelijaa voisi ihan läppäistä huoltoasemalla tai kiilata metsään jo tilanteessa, mutta rankaisu ei kuulu meille kanssaihmisille.
Se on ulkoistettu valtiolle.Hienoa jos tunnet noin, silloinhan hidasteluni toimii. Siellä pässi kiehuu autonsa ratissa kun joutuu hidastamaan sen vuoksi että ajaa edellä menevän puskurissa kiinni.
Taidanpa seuraavalla kerralla ottaa varmuuden vuoksi sen rekkarin vielä talteen. Jos tyyppi alkaa lähestymään vielä muilla keinoilla kuin puskemalla, voi aina toteuttaa itseään hänen rakkaan autonsa kanssa.
Kiitos että kerroit menetelmäni toimivan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos peilistä ei näy takana tulevan konepeltiä niin eiköhän se liian lähellä ole 100% varmuudella.
Jos mulkeroa ei saa kiusata niin miten sitä mulkeroa sitten rangaistaan? Otetaan rekkari ylös ja käydään kaatamassa käytettyä moottoriöljyä tuulilasille?Jos noin on, niin turhan lähellähän se takana tulija silloin on.
Se "mulkeron" kiusaaminen on vain vaaraa-aiheuttavaa ja rankaiseminen kuitenkin kuuluu vain poliisille.
Tuon esittämäsi tavan käytöstä päättää jokainen itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä pitää nyt väittää vastaan, että inttäjä pääsee inttämään.
Ei se vastaan inttämisesi asiaa miksikään muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa jos tunnet noin, silloinhan hidasteluni toimii. Siellä pässi kiehuu autonsa ratissa kun joutuu hidastamaan sen vuoksi että ajaa edellä menevän puskurissa kiinni.
Taidanpa seuraavalla kerralla ottaa varmuuden vuoksi sen rekkarin vielä talteen. Jos tyyppi alkaa lähestymään vielä muilla keinoilla kuin puskemalla, voi aina toteuttaa itseään hänen rakkaan autonsa kanssa.
Kiitos että kerroit menetelmäni toimivan.Se takana tulevan kuskin pään kiehuttaminen on omiaan aiheuttamaan varsin ikäviä seuraamuksia itselle ja pahimmassa tapauksessa myös muille tiellä liikkuville. Kaavaolemasi jälkikäteinen toisen omaisuuden vahingoittaminen ei ainakaan mieleltään terveen ihmisen keinovalikoimaan kuulu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se takana tulevan kuskin pään kiehuttaminen on omiaan aiheuttamaan varsin ikäviä seuraamuksia itselle ja pahimmassa tapauksessa myös muille tiellä liikkuville. Kaavaolemasi jälkikäteinen toisen omaisuuden vahingoittaminen ei ainakaan mieleltään terveen ihmisen keinovalikoimaan kuulu.
Se varsin huonon kuskin varsin hölmösti aiheuttama varsin vaarallinen tilanne on varsin selvästi sen varsin huonon kuskin varsin oma syy.
Varsin outo sana tuo "Kaavaolemasi".
- Anonyymi
Tämän takia pidän aina keulan kiinni edessä menevän puskurissa ja estän ainakin siltä osin oikealta tulevat kaistanvaihdot.
Ja jos näen että joku lähestyy oikealla rekan perää kiihdytän varmasti vierelle ja hiljennän koska niin se joutuu oikeallakin tekemään.
Sen jälkeen nostan nopeuden takaisin sinne 140-150 tasolle että pääsen kiusaa seuraavia- Anonyymi
Provosi on huono, ei jatkoon!
- Anonyymi
Kukaan ei ole kuullu turvavälistä? Etummainen jarruttaa ja ketjukolari valmis.
- Anonyymi
Hörhöt eivät usko ketjukolareihin. Heidän mielestä se on jokin salaliittoteoria.
- Anonyymi
eihän tuohon muuta syytä ole kuin kusipäisyys, kuski oli suurella todennäköisyydellä viher-vassari.
- Anonyymi
Olen huomannut, että tien kaventuessa, niin joillakin tippuu samalla myös nopeus. Sama ilmiö on myös joidenkin siltojen kohdalla. Jos muuten ajaa tasaista hyvää nopeutta, niin jostain syystä nopeus tippuu, kun väylä näyttää kaventuvan. Sama ilmiö voi näillä kuskeilla olla rekan ohituksen yhteydessä. Vakionopeudensäädin olisi lääke myös tähän ilmiöön.
- Anonyymi
Etelässä kehä II ajavat moni tietää tuon ilmiön.
Ajettaessa kohti Turunväylää Helsingin suuntaan muuttuu kehä II yksikaistaiseksi.
Tässä kohtaa on kumma ilmiö, monilla vauhtia putoaa 5-10km/h saaden tietysti aikaan sen että takana jonossa tuo kertaantuu auto autolta helposti ja jarruvalot palaa.. Vaikka mitään esteitä ei ole, suoraa tietä jatkuu koko ajan, mikään ei ns muutu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etelässä kehä II ajavat moni tietää tuon ilmiön.
Ajettaessa kohti Turunväylää Helsingin suuntaan muuttuu kehä II yksikaistaiseksi.
Tässä kohtaa on kumma ilmiö, monilla vauhtia putoaa 5-10km/h saaden tietysti aikaan sen että takana jonossa tuo kertaantuu auto autolta helposti ja jarruvalot palaa.. Vaikka mitään esteitä ei ole, suoraa tietä jatkuu koko ajan, mikään ei ns muutu.Tarkoitatko sitä kohtaa, jossa Kehä II haarautuu?
Yksi kaista menee oikealle Helsinkiin ja haarautuu myöhemmin, suoraan Helsinkiin ja oikealle Kauniaisiin. Toinen kaista jatkaa pohjoiseen Turunväylän yli ja pääsee myös oikealle Turunväylälle Turkua päin?
Vain pohjoiseen menevillä on siinä kohti nopeusrajoitus 60 km/h.
Nopeusrajoitus 60 km/h on myös Kauniaisiin ajavilla.
Helsinkiin ajavilla on muistaakseni vähän aikaa 80 km/h ja sitten Turunväylän liittymästä alkaen 100 km/h.
Ainakin sitä Helsinkiin päin menevien hidastelua olen itsekin miettinyt. Kun on vähänkin enemmän autoja, niin se kaista ei vedä vaan jonoutuu pahasti ja on välilä kilometrienkin hitaat jonot. Hidastelee vielä lisääkin, kun osa autoilijoista ohittaa jonoa vasemmalta ja palaa takaisin myöhemmin sille kaistalle muiden autojen väliin. Samalla suoraan menevien kaista hidastuu kun oikealle kaistalle palaavat jarruttelevat edessä.
Rekkaa ohittava kuljettaja menettää vähäisenkin illuusionsa vauhdista koppimoponsa siirtyessä rekan imusta viereiselle kaistalle. 🤭
- Anonyymi
Samaa ihmetellyt.
Itselle ainakin opetettiin autokoulussa, että pitää ajaa tasaista nopeutta.
Ennakoida pitää ja nopeutta muuttaa hyvästä syystä,
mutta optinen illuusio ei ole syy muutella nopeutta.
Se on taitamattomuutta, joka on helppo opetella pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa ihmetellyt.
Itselle ainakin opetettiin autokoulussa, että pitää ajaa tasaista nopeutta.
Ennakoida pitää ja nopeutta muuttaa hyvästä syystä,
mutta optinen illuusio ei ole syy muutella nopeutta.
Se on taitamattomuutta, joka on helppo opetella pois.Vakionopeudensäätimen käyttö korjaa tuonkin ongelman.
- Anonyymi
Jep, eiköhän se ole pelko mikä saa sen hidastamisen aikaan. Kun ei vaan osaa ja luota itseensä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457352
- 324068
- 573595
- 503120
- 172796
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492299- 532297
- 372258
- 432248
- 162236