Ei ole aikaisempaa ketjua, niin avataan uusi.
Lähisukulaisellani on työsuhdeautona Audin Q7, joka tarjoaa hänelle riittävän
ajomatkan pelkästään sähköllä.
Hän voi siis ladata autoa kotona ja työpaikalla.
Auton polttomoottori on ymmärtääkseni vajaan kolmen litran V6.
Ajattelimme eräänä päivänä, että polttomoottori on tässä tapauksessa
merkittävässä vajaakäytössä, sillä mökki- ym. muita pidempiä matkoja
tulee kuitenkin aika harvoin.
Eikö täyssähköauto tässä tapauksessa olisi parempi, mikäli latauspaikat
teiden varsilla lisääntyvät esim. siten, ettei latausvuoroa enää missään
tarvitse odottaa?
Hybridiauton polttomoottori.
15
348
Vastaukset
- Anonyymi
Työsuhde auto . Työnantaja maksaa polttoainekulut . En ainakaan sähköautoa ottaisi .
- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17979077n
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Ei koska latautumista joutuu odottelemaan tuntikausia.
- Anonyymi
En kuunapäivänä ostaisi hybridiä joka jää välimalliksi tulevaisuudessa , joko täys-sähkö tai po-auto , bensalla mennään vielä pitkään . Kait noilla itselataavilla pitää ajaakkin paljon jotta lataavat , ei sovi vähän ajavalle .
- Anonyymi
Hybridillä sulla on sekä polttomoottoriauton että sähköauton huollot ja tekniset murheet vaikka vain yksi auto. Jompikumpi se pitää olla, ainakin jos se on oma auto.
- Anonyymi
Hybridiauto.
Ainakaan starttimoottoria tai laturia ei tarvitse vaihtaa auton iän aikana. Samoin kytkin puuttuu, joten ei ole kytkinvikaa. Jarrupalojakaan ei tarvitse vaihtaa auton iän aikana kuin kerran pari, sillä moottori kerää energian akkuun. Käyntiin lähtee varmasti satojen volttien akulla. Auto. on lämmin ilmalämpöpumpun ansiosta nopeasti.
Puuttuva vaihdelaatikko meinasi unohtua, joka laadukkaassa hybridissä ei arvo vaihteita, nyi liikennevaloissa tai yritä ryömiä punaista vasten. Eikä vitkuttele liikkeelle lähtiessä.
En ole huomannut omistamissani autoissa teknisiä murheita. Näillä (2 kpl = yht. 10 000 km/vuosi) on ajettu yhteensä vasta 50 vuotta, vaihtamatta käytännössä ainuttakaan osaa.
Eikä ainuttakaan säätöä ole tarvinnut tehdä. Toinen on moottoripyörä ja toinen auto, joissa toisessa jarrunesteistä lähtien kaikki nesteet tehtaalta saakka edelleen. Joissakin huonolaatuisissa autoissa vaihdetaan vesipumppujakin 100 000 km välein. Katsastusmies vain nauraa kertoessani hyvässä kunnossa olevan autoni huolto- ja korjaustarpeesta.
Joku kirjoittaa varmaan saksalaisista, italialaisista tai ranskalaisista rimpuloista vikapesinä.
Tässä ketjun aloittaja.
Valitettavasti kukaan kolmesta vastaajasta ei ymmärtänyt kysymystä!
Tarkoitin vähällä ajolla - siis n. 60 km päivässä - tyhjän pantiksi jäävää
V6-polttomoottoria!
Kun tämä auto kolmen vuoden kuluttua vaihdetaan uuteen, saattaa olla niin,
että sen polttomoottoriajot ovat alle 15.000 km, vaikka km-lukema saattaa olla 60.000 km.
Miten tämä otetaan huomoon vaihtohyvityksessä?
Voi tietenkin olla, että kallis auto itse pitää kirjaa tästä.- Anonyymi
Vaihdossa ei todennäköisesti noteerata mitenkään, vaikka voisi olla heikentäväkin. Polttomoottori on käynyt harvoin ja ehkä edes päässyt täyteen toimintalämpöön, jolloin moottorin kunto voi olla tavanomaista huonompi.
- Anonyymi
Tuollaiset asiat otetaan vaihtohyvityksessä siten huomioon että vaihtohyvitys on se pienin summa millä vaihtoauton tarjoajalle saadaan uusi auto myytyä.
Anonyymi kirjoitti:
Vaihdossa ei todennäköisesti noteerata mitenkään, vaikka voisi olla heikentäväkin. Polttomoottori on käynyt harvoin ja ehkä edes päässyt täyteen toimintalämpöön, jolloin moottorin kunto voi olla tavanomaista huonompi.
Tässä ketjun aloittaja.
Sinä anonyymi, 21.08. 21:46h olet ensimmäinen, joka hoksasi asian jota tarkoitin.- Anonyymi
Kun kyseessä on työsuhde auto , niin mitä väliä on millään vaihtohyvityksellä auton käyttäjälle ?
- Anonyymi
Yksi ratkaisu voisi olla täyssähkö päivittäiseen ajoon ja joku pitkän matkan ajoon sopiva vuokra-auto mökkireissuille, tai esim. junamatka lähemmäs mökkiä tms. kohdetta ja siitä vuokra-autolla perille. Turha kai sitä veekutosta on kyyditä eestaas jos ei sitä tartte edes starttailla, ja muutenkin kai Q7 lienee turhankin suuri möhkylä yhden hengen (?) kuljettamiseksi töihin ja kotiin.
Tällä sukulaisellani on nelihenkinen perhe, jossa molemmat lapset ovat jo täysi-käisiä, eli ajokortti-ikäisiä. Mökkimatkat tehdään kesäaikana pääkaupunkiseudulta Mikkelin perukoille.
Tässä ajossa se V6 on käytössä, mutta esim talvisaikaan ei juuri.- Anonyymi
Talvellahan hybridien polttomoottori on usein käytössä, vaikka akussa riittäisi sähköä täysin ajamiseen. Polttomoottoria tarvitaan sisätilojen lämmittämiseen (hybrideissä ei yleensä ole lämpöpumppua kuten sähköautoissa).
- Anonyymi
Myös museoauto kakkosautona vois olla ideaa. Jos on kuiva talli, missä säilyttää sitä. Alumiinikorinen Audi A8, tai minkätahansa merkin lippulaiva, siitä ei lomareissun kyyti parane. Arvo ei niissä tipu, saattaa jopa nousta, n.30/v vakuutus ja joka 4 vuosi katsastus, ei muita menoja. 30 päivää vuodessa ajoa luulis riittävän lomareissuihin/ vara-autoksi. Ja voihan niitä olla 2, ajoaika tuplaantuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225144- 254328
- 272461
- 342244
- 371998
- 151908
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191587- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211247Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174