Concerta ja jumitus

Anonyymi-ap

Mulla menee nyt neljättä päivää Concerta 18 mg. Olen siis diagnosoitu ADD. Aloituksesta alkaen on etenemissä määrin tullut aivan älytöntä jumittamista ja keskittyminen on vain heikentynyt entisestään. Nolottaa, kun kesken keskustelun saatan kadottaa sanoja tai ajatuksen enkä millään saa siitä enää kiinni. Aivot vetää ihan juntturaan. Huomaan kyllä että muistan esimerkiksi laulujen sanat aivan eri tavalla kuin aiemmin ja musiikista on näin ollen löytynyt uutta iloa, mutta muuten en saa tartuttua oikein mihinkään arjen hommaan. Keskustelutyössäkin pitäisi pystyä olemaan.
Onko kysymys liian matalasta annoksesta vai onko lääkitys nyt väärä? Kauheasti ei näillä kokemuksilla kyllä huvita ruveta sovitusti annosta nosteleen, kun ei ees viittis kotoa nyt tässä tilassa poistua.
Kertokaas kokemuksia?

2

1053

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen 50+ diagnosoitu ADHD ja minulla ensimmäinen 18 mg Concerta toi ”nuijalla päähän”-ilmiön; päässä hiljeni, todella voimakas rauhoittuminen ja keskittyminen oli käsittämättömän hyvää. Se olikin ensimmäinen ja viimeinen hyvä vaikutus. Seuraavasta tabusta ei ollut enää vaikutusta keskittymiseen ja ”vaikutuksen” lakatessa tuli apaattisuus - ei saanut mitään tehtyä eikä mikään kiinnostanut. Nosto 27 mg - ei apua, enemmän apaattisuutta, vielä koitettiin 54 mg, eikä apua, vain hirveä apaattisuus. Minulle ei sopinut lainkaan, mutta yksilöllisiä nämä asiat ovatkin. Nyt testissä Elvanse, jonka avulla hyvä keskittyminen, mutta syke nousee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6963
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3928
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3310
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2919
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2696
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2186
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2133
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2010
    Aihe