Uushenkisyydestä

Anonyymi-ap

Tämä on laaja aihe, ja varmasti on mielipiteitä yhtä paljon kuin ihmisiäkin. Tietysti voisin kysyä tätä alkavalla katekumeenikurssillakin, mutta kysynpä nyt täällä. Onko ortodoksisella kirkolla yksiselitteistä kantaa joogaan, energiahoitoihin, tarot- kortteihin, astrologiaan jne? En kysy tätä aloittaakseni riitaa, tai mitä kenenkin omatunto mainituista asioista sallii. Vain puhtaasti; onko kirkolla yleistä linjaa uushenkisyyteen?

10

679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On. Uushenkisyys on ehdottomasti kiellettyä, ja se on demonista toimintaa. Ortodoksi ei saa missään nimessä harjoittaa uushenkisyyden muotoja.

• Anonyymi

Sydämellinen kiitos vastauksestasi!

• Anonyymi

Demoneihin en kyllä usko. Kyllä se on ihminen itse se demoni, jos se jossain esiintyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Demoneihin en kyllä usko. Kyllä se on ihminen itse se demoni, jos se jossain esiintyy.

Et siis usko Raamattuun, jossa Jeesus karkoittaa pahoja henkiä?
        Ihminen kykenee kyllä pahaan ilman apuakin, mutta henkivallat ovat valitettavan todellisia.

• Anonyymi

Aihe on mielenkiintoinen. Uushenkisyys on tässä ajassa ja keskustelu ortodoksisuuden ja uushenkisyyden välilla voisi tuoda jotakin uutta luovaa henkisyyteen. Odotan keskustelua mielenkiinnolla.

• Anonyymi

Aikoinaan kävin akupunktiossa. Nykyään olen tullut siihen tulokseen että se ei sovi minulle taustalla olevan ihmiskäsityksen vuoksi. Siis uskomus kehon energiakeskuksiin . Mutta kukin tyylillään, tämä oli vain minun kokemukseni asiasta.

• Anonyymi

Akupunktio on minulla auttanut vammaperäisiin hermosärkyihin, niinpä käyn siellä. Uskon, että ilmiön toimivuudelle löytyisi myös tieteellinen selitys, jos tutkittaiiin. Minun ei tarvitse uskoa mihinkään energiakeskuksiin saadakseni siitä apua.

Samoin teen hathajoogan fyysisiä harjoitteita, mutta en yhdistä niihin mitään meditaatiota tai mantran hokemista. Sopivan hidas liikuntaharjoite minulle.

• Anonyymi

Suhtautuminen esim. joogaan vaihtelee, jos puhutaan joogasta sellaisena kuin sitä harrastetaan länsimaissa. Suurin osa joogatunneistahan on puhdasta liikuntaa. Kaikki ei hyväksy mitään joogan nimeä kantavaa, mutta moni suhtautuu joogaliikuntaan niin kuin minä: Ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä.

• Anonyymi

Tämä on aihe, josta saa ja oikeastaan pitääkin puhua oman rippi-isän kanssa. Kuten kaikesta muustakin mieltä askarruttavasta. Mikäli tulet katekumeeniaikana siihen tulokseen että ortodoksinen kirkko on sinulle oikea tie, tulee sinun valita itsellesi rippi-isä. Tämä voi kuulostaa hieman oudolta ensialkuun, mutta lupaan että tulet huomaamaan, kuinka paljon siunausta ja voimaa tällainen luottamuksellinen suhde tulee antamaan monissa elämän käänteissä.

• Anonyymi

Uushenkisyys ei ole oikeastaan lähelläkään kristillisyyttä. Se on nykyaikaista harhautusta. Todella hapatusta, joka pilaa kokonaisuuden. Varovaisuus kannattaa sellaisen kanssa aina, varsinkin kun on kyseessä sellainen uskomuskuvio, joka on itselle lähes tuntematon. Sen kautta voidaan sumuttaa tosi pahasti.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6895
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2082
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2037
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1952
    Aihe