Jos asunto on tilapäisesti luovutettu minulle päävuokralaisen lähdettyä vaihto-opiskelijaksi, saanko asumistukea? Oletin, että saisin, mutta enää en ole varma. Hakemuksen olen kyllä lähettänyt kelaan, mutta sen käsittelyssä kestää melko kauan.
Oikeus asumistukeen?
5
425
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä sinulla on oikeus asumistukeen. Alivuokralaissuhde ei eroa normaalista vuokrasuhteesta asumistuen suhteen. Se on asumistuen kannalta täysin merkityksetöntä onko vuokranantajasi itse päävuokralainen vai ei ja oletko sinä alivuokralainen vai päävuokralainen. Sillä ei ole merkitystä. henkilö jolta vuokrasit asunnon on vuokrannut sen sinulle ja on siis vuokranantajasi vaikka hän itse on päävuokralainen ja sinä alivuokralainen. Maksat jokatapauksessa vuokran hänelle vaikka hän maksaakin sitten sen edelleen varsinaiselle vuokranaantajalle. Vuokrasi määrä on se mikä vaikuttaa, samaten kuin tulosi. Se vuokranantajan tyyppi ei ole ratkaiseva.
- Anonyymi
Onko päävuokralainen tehnyt kanssasi alivuokrasopuksen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko päävuokralainen tehnyt kanssasi alivuokrasopuksen?
... Siis alivuokralaissopimuksen?,,,,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
... Siis alivuokralaissopimuksen?,,,,
Alivuokratulot menevät varmasti viinaan
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225184- 254358
- 272471
- 342264
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191597- 121531
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211257Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174