Haluaisin tietää hieman halvan valmistuksesta; miten kaupan halvat ovat niin kuivia ja koostumukseltaan murenevia?
Olen itse tehnyt halvaa (tehosekoittimella) kuorimattomista luomu seesaminsiemenistä ja hunajasta, mutta siitä tulee enemmänkin tahnamaista kuin murenevaa.
Suunnilleen saman makuista se on kuin kaupan halvat (jotka siis on tehty kuorituista siemenistä), mutta varmasti terveellisempää. Parempaakin, sillä lisäksi saa itse säädellä hunajan määrää, joten ei tule liian makeaakaan, kuten kaupan halvat tahtovat mielestäni olla.
Voiko asiaan vaikuttaa seesaminsiementen kuorellisuus/kuorettomuus, vai onko valmistuksessa jokin jippo, mikä saa aikaan tuon kyseisenlaisen koostumuksen?
Halvan valmistus
zensaminsiemen
2
1498
Vastaukset
- lakritsaa
mureneva halvas syntyy kun keittää siirappia johon lisäät jauhetut seesaminsiemenet ja laittaa öljyttyyn astiaan jäähtymään, jolloin halvas kovettuu.
- keiji
entä missä vaiheessa citric acid? ja muuttaako koostumusta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406973
- 323938
- 453320
- 402929
- 172706
- 372238
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010