Hei! Onko kellään kokemuksia mövenpick inn resortista el Gounassa? Onko hyvä palvelu. onko tasokas paikka..? niin ja jos joku viitsisi hieman laittaa infoa miten paljon on tapana antaa tippiä..ja annetaanko sitä kenelle? Onko hotellissa tasokasta ruokapaikaa? Tai onko lähiseudulla mitään kivaa paikaa jonne kannttaa mennä syömään? Mitäs tykkäävät suomalaisista?Kiitos kaikille etikäteen vastanneille!
El gouna-MÖvenpick..
8
1429
Vastaukset
- reissaaja
En ole kyseisessa hotellissa ollut, mutta ainakin ulospäin vaikutti tosi tasokkaalta, muistaakseni tähtiä on neljä tai viisi, ja sillä saa aivan eri luokan palvelua Egyptissä kuin esim. Kanarialla. Tulet huomaamaan eron :)
Muutenkin El Gounassa on huomattavan paljon "länsimaisempaa" kuin esim. Hurgadassa, joten ihan hyvän paikan olette valinneet.
Hotellien ruokapaikat ovat järjestäen tasokkaita, mutta ruokaa saa kylästäkin. Tosin pihveillä siellä ei herkutella, ne kun eivät egyptiläiseen ruokavalioon kuulu.
Tipiksi riittää vaikkapa 1 punta (=n. 1 fim), tai jos kovin hyvää palvelua on saanut niin kaksi, tosin sitten tarjoilija jo pokkailee edessäsi...
Suomalaiset ovat haluttuja matkalaisia, kun pääsääntöisesti osaavat käyttäytyä. - sama
Olen vakuuttunut ja nyt on liput sitten maksetut..)D
- Ehe
Hyvän kohteen olet valinnut. El-Gounassa tuli vietettyä kaksi viikkoa keväällä. Siistiä ja hoitellit ovat hyviä ja palvelu pelaa. Jos kyllästyy hotelliruokaan saa erittäin hyvää ruokaa sekä Mariana-alueelta, että Downtownin alueelta.
- Kävin jo keväällä
El Gounassa taitaa olla hotelleissa tapana, että ruuat menee huonelaskuun, ja tipit jätetään lähtiessä. Jos makselet käteisellä, niin varaudu siihen, että vaihtorahoja ei "löydy". Eli se sama vekkuli keino, mikä on käytössä useassa eri kulttuurissa...
Jos otit puoli- tai täyshoidon, voit ruokailla edullisesti (mikä tarkoittaa egyptiläisittäin lähes ilmaiseksi)myös muissa El Gounan parhaissa ravintoloissa.
Omasta mielestä ruuat El Gounassa oli pääsääntöisesti vähän mauttomia, mutta jos eteen tulee mahdollisuus ruokailla egytiläiseen tapaan (en tarkoita leipää beduiinileirissä), niin käytä tilaisuus hyväksi, oikea egyptiläinen safka on loistava kokemus! Onnistuu kerran viikossa tiettävästi ainakin Rihana:ssa.
Ja suomalaisistahan tykkäävät kaikki;-) Mutta muista arabikulttuurin perussäännöt.Oikeassa olet. Hotellien ravintoloissa juo syö, niin tarjoilija tuo laskun, johon nimmari alle sekä huoneen numero. Lasku maksetaan sitten kokonaisuudessaan ennen lähtöä. Itse olin viime helmikuussa EG:ssa Rihana Resortissa ja hyvin homma toimi.
Syynä tuohon rahan olemattomaan käyttöön hotelleissa on se, että egyptin rahat ovat todella likaisia...hygienia siis taustalla.- nähtynä
BlueRoan kirjoitti:
Oikeassa olet. Hotellien ravintoloissa juo syö, niin tarjoilija tuo laskun, johon nimmari alle sekä huoneen numero. Lasku maksetaan sitten kokonaisuudessaan ennen lähtöä. Itse olin viime helmikuussa EG:ssa Rihana Resortissa ja hyvin homma toimi.
Syynä tuohon rahan olemattomaan käyttöön hotelleissa on se, että egyptin rahat ovat todella likaisia...hygienia siis taustalla.Keväällä oltiin viikko Mövenpickissä. Loistava hotelli! Erinomainen aamiais buffet, useita tasokkaita ravintoloita, useita uima-allas alueita ja paikkakunnan paras beach!
Ruuat voi maksaa myös käteisellä ruokailun yhteydessä mutta toki voi laittaa ne myös huoneen laskuun. Kun kirjautuu hotelliin sisään valitaan maksaako laskun luottokortilla vai käteisellä. Hotellin hintataso paikallisittain korkea esim olut tuoppi (SAKKARA GOLD) maksoi 25 LE kun halvimillaan paikallista olutta sai alle 10 LE hintaan...
Kannattaa myös varata hieman siistimmät vaatteet (tyyliin chinok tyyppiset housut, kauluspaita ja siisti neulu) sillä esim. hieman kalliimmassa ja tasokkaammassa El Saydin ravintolassa ja hotellin buffet illalliselle ei parane rantavetimissä yrittää...
Hurghadassa voi käydä jos siltä tuntuu, mutta ainakin omasta mielestäni El Daharin basaarialue oli epämiellyttävä kokemus. Luxorin reissu varattiin Pro Tours matkatoimistosta ja hinta-laatusuhde oli erinomainen (meillä sattui hyvä tuuri kun oli yksityisopas)..
Nikke
- mävainkysyn
niin onko silelä paljon niitä tyrkkyjä?siis venäläisiä...
hotelli kuuluu sarjaan sairaan isot hotellit. Varmaan ihan kiva ja tasokas mikäli tykkää tällaisista turistirysistä. Itse kävin El Gounassa Sultan Bey -hotellissa, joka oli mielestäni napakymppivalinta. Tosin ei ollut kampaajia, kuntosaleja yms. kuka niitä sitten kaipaa (en minä ainakaan) ja ruoka oli egyptiläistä - nam! Venäläisiä ei ollut, italiaa ja ranskaa kuului sekä hollantilaisia oli jokunen ja homma toimi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197616Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista817104- 955314
- 524825
- 2434373
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494346- 444285
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san284018- 593153
- 482606