Miten teidän taloudessa/perheessänne olette hoitaneet lasten lapsilisät?
Onko lapselle/lapsille niin sanottu omatili, jonne lapsilisät ohjataan suoraan? Siinä on muksulla mukava pesämuna täysi-iän koittaessa kun alkaa opiskella tai ensiasuntoa varten. Näinhän se pitäisi kaikilla yhtään lastaan/lapsiaan ajattelemalla oleva.
Omat lapsilisäni meni ja sisarten myös suoraan vanhemmille ja niide
Lasten lapsilisät
13
491
Vastaukset
- Anonyymi
Meidän lapset kasvoi. Uusia kenkiä ja vaatteita tarvittiin koko ajan. Harrastusvälineitä. Joukkuelisenssejä. Meidän vanhempien tuloista meni 40% kovan rahan asuntolainaan, ruokaan ehkä 20-30%. Auto piti olla, että toinen pääsi sillä töihin , toinen pääsi polkupyärallä sen viiden kilometrin matkan. EU:hun liittymisen jälkeen ruoka halpeni ja lapsilisistä alkoi jäädä lasten tileille.
Kun itse olin lapsi, kukaan ei puhutnut lapsilisistä. Kai nekin silloin syötiin?- Anonyymi
Harrastukset, lisenssit ym vie vuodessa 5-20k lajista riippuen eikä ole pakollinen, mutta sinä lienet niitä, joilla rahaa on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harrastukset, lisenssit ym vie vuodessa 5-20k lajista riippuen eikä ole pakollinen, mutta sinä lienet niitä, joilla rahaa on.
Yhdet lisenssit saatiin maksettua ja laji oli jalkapallo, Mäntän valo. Sinne pääsi harkkoihinkin pyörällä. Rahaa oli, nälkää ei nähty. Molemmat töissä. Lomareissut kesti 1-2 päivää vuodessa. Lomarahat säätettiin remonttiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän sitä monet luulevat, mutta olen täysin persaukinen, meidän perheessä pidettiin kulissit yllä ja pidetään vieläkin, että kaikki on paremmin kuin hyvin, mutta eivät ne ole. enkä mitään omista, täysin persaukinen, menin vanhempieni lankaan jota kannan hautaan saakka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herranen aika. Taitaa jälkikasvusi harrastaa lätkää. Tuommoisiin summiin ei ihan lentopalloa lyömällä päästä tai sitten kannattaa vaihtaa seuraa.
- Anonyymi
Kellä on varaa säästää lapsilisät, kellä ei. Taitaa 90% mennä elämiseen eikä riitä. Puhun nyt 1-2 lapsen lapsilisistä. Lestikset ja rättipäät elää kroisoksiksi. Kun on 15 pentua, osta aina vanhimmalle, jää sit vaatteet, kengät pienimmille. Vuoden välein kun pentuja tulee, niin se on siinä
- Anonyymi
Lapsilisillä kannattaa ostaa kaljaa pysyy maha ja verisuonet kunnossa.
- Anonyymi
Silin kun lasilisiä maksetiin minulle.Ei maksettu joka kuukausi. 2 lasen yksin huoltaja äitinä,syystä tai toisesta tilanne se.Lapsin lisät nin pieniä sai vain 1 tavikegät esim.No toinen nuorempi jäi hälle ne käytöön sitten kun toinen kasvoi nopeampaa.Sattu vaan olee niin että vanhempi oli poika,nuorempi tyttö.Työ elämä olin.Naisen palkka aina pienempi kuin miehen.Ei olut mitään tukia mitä nyky aika.Eikä todella jänyt ne säästön tuevaisuuten.Helsinki mutsi joka jo käy 71vuotta.
- Anonyymi
Lapsilisät menevät suoraan pörssiosakkeisiin lapsille, voivat sitten aikuisina ostaa osakkeen Helsingistä käteisellä!
- Anonyymi
Fiksua,Onnittelen.
- Anonyymi
Lapsilisän tarkoitus?
- Anonyymi
Lapsilisät meni ensin vaatteisiin, ruokaan ja vaippoihin ja myöhemmin ratsastusharrastukseen, mikä oli kaikkien kolmen harrastus.
Asuntovelallisena ei puhettakaan, että olisi pystynyt säästöön laittamaan. Siinä vaiheessa kun lapset yksi kerrallaan muutti pois kotoa ja olimme velattomia, pystyimme auttamaan rahallisesti vuokravakuuksissa ja huonekaluhankinnoissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224234- 183236
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3982284- 271961
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391939- 341854
- 321649
- 151528
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai681260- 121251