Olisi 1 vaihde ruostumaton ketju rattaat
Suoraveto moottori ilman sisäistä vaihteistoa
Vain 1 liikkuva osa
Ja kestävät akut jne
Ei huoltoa 100 000 km
Vain rasvaa ketjuun ketjut ja rattaat koteloitu
Olisiko sellaisia
Huoltovapaa sähköpyörä
15
629
Vastaukset
- Anonyymi
"Napamoottori
Napamoottori asennetaan usein eteen tai taakse vanten tilalle. Se on suosituin ja yksinkertaisin asentaa. Napamoottori asennetaan usein etupyörään.
Edut:
Erittäin helppo ja nopea asentaa
Laaja valikoima moottoreita ja malleja
Ne ovat hiljaisia, koska voimansiirto eli ketjut ja rattaat puuttuvat moottorin ja renkaan väliltä
Lähes täydellinen huoltovapaus, koska napamoottori ei kuluta voimansiirtoa
Säästää tilaa, koska moottori on renkaan/vanteen sisällä, eikä ole viemässä tilaa muilta komponenteilta"- Anonyymi
"Erittäin helppo ja nopea asentaa" tarkoititko kiekon rakentamista? Kiekon rakentamisen on helppoa, mutta ei erittäin helppoa eikä kovin nopeaakaan. Itse koen pinnojen pituuden määrittämisen haastavaksi.
- Anonyymi
Polkupyörä vailla vanteita ja napamoottori vanteeseen. Mielenkiintoinen konsepti, ja veto tapahtuu vailla polkemista. Ei taida kirjoittaja tietää mitä kirjoittaa ja missä maa ja mässä kuu. Tulikin ufo.
- Anonyymi
Mitään huoltovapaata laitetta ei ole olemassa.
- Anonyymi
On kummankin kestäviäkestäviä laitteita
- Anonyymi
Joko etumoottori, keskimoottori tai perämoottori.
- Anonyymi
Keskimoottori ei vähennä vaihteiston huollontarvetta, päinvastoin.
- Anonyymi
Pyörä on huoltovapaa kun jättää huollon tekemättä!
- Anonyymi
Olisiko mahdollista huoltoväli100 000 km Min olisi
Millainem- Anonyymi
Oliko tuo runo? Dadaa vai japanilalaista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko tuo runo? Dadaa vai japanilalaista?
Se maa. Lalaland, Nippon siis. Sieltä tulee Shitmano.
- Anonyymi
Se olisi semmoinen hihnaveto keskiömoottorilla. Jos kerran vailla vaihteen varjoa niin kyllä semmoisella satatonnia polkee.
- Anonyymi
Renkaat kestää 10 tkm ellei sitten täyskumirenkailla ajele jotka voi kuluttaa kunnes vanteen reunat ottaa maahan kiinni.
Ketjurasvoja tai öljyjä ei kannata käyttää, mieluummin likaa hylkivää ja energiatehokkaampaa ketjuvahaa. Brasilialainen ketjuvahaus on nyt kuuma trendi. Teräviksi kuluneet rattaiden hampaat voi viilata tai naputella vasaralla lähes uudenveroisiksi. Laakereita täytyy välillä putsailla, vaihtaa uudet rasvat tai uudet laakerit. Ketjut kestävät kymmeniä tuhansia kilometrejä kun liikkeelle lähtiessä ottaa muutaman juoksuaskeleen ja hyppää vauhdista pyörän satulaan ja välttää muutenkin polkemista aina kun mahdollista. Ketjuvedon ja kokonaisuuden kannalta yhden heikon lenkin voi poistaa kun asentaa napamoottorin, pinnojen kestävyys tulee tässä tapauksessa huomioida mutta jos asentaa napamoottorin esim. moottoripyörän pinnoilla vanteelle niin varmasti kestää paremmin kunhan välillä kiristelee ja tarkkailee pinnojen kireyttä.
Jos kyseessä keskimoottori niin se kestää paremmin kun ei lusikka pohjassa ajele vaan maltillisesti, ylämäet mieluiten pyörää taluttaen, ketjutkin säästyvät kuluttavalta nykimiseltä. Moottorin sisällä oleva voimansiirto ei joudu liiallisen rasituksen kohteeksi ja ensimmäisinä hajoamaan suunnitellut osat pysyvät kauemmin eheinä.
Mikäli akut ovat litium-ioni kemialla niin suositeltu latausväli noin 30-80% välillä, kylmiä ajokelejä välteltävä ja säilytys huoneenlämmössä.
Mikäli akku kestäisi vaikka 2000 latauskertaa ja yhden latausvälin ajokilometrit 50 km niin se olisi 100 tkm. Aika kunnioitettava määrä kilometrejä siis. Latausportit sekä johdot todennäköisesti kestävät 2000 kertaa irrotuksia ja kytkentöjä. - Anonyymi
Kuulemma työkaveri jouruu vaihtaan sähköpyörän ketjut 4000 kilsan välein. Kerran vuodessa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406963
- 323938
- 453320
- 402919
- 172696
- 372238
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010