Olin unessa jossain opiskelijakampusalueella. Kampuksen kenttä oli täynnä ihmisiä - enimmäkseen nuoria - ja siellä oli ilmeiseti herätystä. Ylistysmusiikkia soitettiin. Olin laittanut jatkuvasti soivan musiikin vastapainoksi Raamatun opetusta. Opetus kuului kaiuttimista. Se oli Jukka Norvanto: "Raamattu kannesta kanteen". Olin menossa ottamaan puhetta pois paikkaan, jossa äänite oli. Matkalla huomasin nuoren miehen kitara kädessä mikin edessä odottamassa malttamattomana, milloin saarna loppuisi. Kädet olivat jo valmiiksi kitaran kielillä ottamassa ensimmäisiä sointuja. Heti puheen loputtua musiikki alkoi. Musiikki tuntui olevan pääasia. Hain Norvannon puheen pois. Huomasin, että äänite oli kasettimuotoisena ja se oli otettu jo pois kasettinauhurista ja siihen oli laitettu uusi kasetti valmiiksi. Katsoin, mikä kasetti se oli ja huomasin, että se oli Raimo Rahnaston saarnakasetti.
Herättyäni arvelin kasetin kuvaavan sitä, että saarnoja ja Raamattutunteja pidettään jo vähän vanhanaikaisina. Ylistys on toki soveliasta ja onkin tärkeää viettää Herran kanssaan aikaa myös ylistäen - Raamatukin kehottaa siihen - mutta Sana on jäänyt lähes olemattomiin. Kuuntelin unen jälkeen erään Raimo Rahnaston puheen, jossa hän totesikin seuraavanlaista: "Ennen Raamattunnit kestivät tunnin ja musiikki varttitunnin - nykyisin on toisinpäin."
Mietin, miksi Raimo Rahnaston puhe oli siinä kasettinauhurissa ja nousi mieleen ajatus, että haluaako Herra tuoda esiin sanomaa, jonka Hän on uskonut palvelijallensa, Raimo Rahnastolle?
Helmikuussa 2023 nähty uni
Anonyymi-ap
0
286
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374955Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5051587Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77933
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.49776Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728