Tärinä suurilla nopeuksilla

Anonyymi-ap

Kesärenkaat alkoivat täristää rattia kun nopeus menee yli sadan. Tämä tapahtui viime keväällä kun hain säästösyistä renkaat hotellista ja vaihdoin itse alle. En tiennyt mikä rengas oli ollut missäkin joten laitoin satunnaisesti. Renkaat on kuluneet tasasesti. Johtuuko tästä et ne on nyt olleet eri paikoissa et tasapainotus on jotenkin pielessä? Renkaissa ei ole pyörimissuuntaa eli aika monta kombinastiota olisi kokeiltavana. Mitä kannattaa? Paljon maksais joku uusi tasapainotus?

11

431

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vaikka renkaassa ei ole määrättyä pyörintäsuuntaa, niin käytettynä ne pitäisi laittaa aina pyörimään samoin. Rengas kuluu pyörintäsuunnan mukaan ja sen tuntee kun kämmenellä hieroo kulutuspintaa, toinen kuviopalan reuna kuluu aina enemmän kuin toinen, eli tuntuu kuin kissaa silittäisi vasta tai myötäkarvaan. Jos renkaat menee väärinpäin, niin ne kuluvat nopeammin ja voi jopa tuntua ratissa, riippuen autosta.

• Anonyymi

Rengashotelleissa eivät paljon merkkaile niitä renkaita. Olen huomannut nastarenkaissa ilmiön, kun se vaihdetaan toiselle akselille vaikka pyörimissuunta ei muutu niin nastat alkavat irtoilemaan. Erityisesti niistä mitkä ovat olleet vapaasti pyörivällä akselilla.

• Anonyymi

Usvaa putkeen vaan,

• Anonyymi

Eikö rengas tasapainoteta aina pyörä kerrallaan joten ei kai tasapainotukseen vaikuta millä akselilla rengas on.

• Anonyymi

Etu ja takapäässä on sen verran eroja, että toinen pää voi tärrätä paljon helpommalla.

• Anonyymi

Tottakai kaikki pyörät tasapainoitetaan. Kysyjällä oli aiemmin edessä hyvässä tasapainossa olevat renkaat ja takarenkaina epätasapainossa olevat renkaat.

Eli ohjaus ei ravistanut kun eturenkaina oli tasapainoiset renkaat. Vaikka takana olikin epärasapainoiset renkaat, niin sitä epätasapainoa on vaikea havaita, kun kyse on takarenkaista.

Nyt kysyjä on laittanut renkaat siten että yksi tai kaksi entistä takarengasta on edessä ja ohjaus ravistaa.

• Anonyymi

Huomasin tuossa renkaita vaihtaessa että yhdestä pyörästä puuttui ja oli kadonnut soviterengas eli vanteen keskireikä oli ollut hieman liian suuri napaan nähden. Pitää hommata soviterengas siihen tai vaikka uusi sarja ensi kevääksi. Oiskohan tuo yhden sovitteen puute ja sen renkaan "keskitysongelma" voinut aiheuttaa tärinät suurilla nopeuksilla? Alumiinivanteet eivät ole alkuperäiset ja keskireikä on vähän erikokoinen.

• Anonyymi

Kyllä ne pultit tai mutterit keskittää, kartioita kun ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne pultit tai mutterit keskittää, kartioita kun ovat.

Eikö pulttiin kohdistu enemmän voimaa ja se voi mennä poikki jos ei ole sovitinrengasta?

• Anonyymi

10 e / irtorengas, ainakin kun itse viimeksi vuosi sitten tasapainotutin liikkeessä. Olen tasapainotuttanut renkaat vaihdon jälkeen, jos on vähänkin tuntunut tärinää.sen muistaa paremmin heti vaihdon jälkeen tehdä. Luulisi säästävän myös raidetangonpäitä ja muitakin niveliä, ja ennenkaikkea mukavampi ajaa.

• Anonyymi

Onko renkaissa karvoja ja liukupintaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5377
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      556
      1947
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1120
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1028
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      973
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      823
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe