Ensin kännykän selaaminen kiellettiin, mutta se ei oikein näytä onnistuneen. Kaikissa uusissa autoissa on lisäksi keskellä kojetaulua onoin 14 tuuman littunäyttö, jota varmaan on tarkoitettu katsottavaksi auton ohjaamisen ohessa.
Eräässä kyläkaupassa kassanhoitaja oli laittanut telkkarin kassalle siihen työpisteen viereen. Kyllä oli myymälä aika sottuinen, kun aika ei enää riittänyt myymälän hoitoon.
Autoilijat ovat ilmeisesti taitavampia. Jalankulkijoiden ja muiden tiellä liikkuvien tarkkailu onnistuu helposti kun toisessa silmällä selaa kännykän tiktokkia ja toisella silmällä katsoo sitä littunäyttöä.
Kerran ajoin Fiat Ritmolla kolarin, kun paappa tuli vasemmalta eteen. Sain jarrutettua tehokkaasti, kun ei ollut kännykkää keksitty eikä autossa ollut telkkaria kojetaulussa,
Sähköautoilijat ovat multitaaskaajia vai onko se mahdollista?
2
198
Vastaukset
- Anonyymi
Kuten itsekin sanot: Kaikissa uusissa autoissa. Miten asia liittyy sähköautoihin?
- Anonyymi
Eiköhän ajaessa tärkeintä ole auton ohjaaminen, eikä mikään muu.
Ei sillä ruudulla ole rattia, jarruja tai voimapoljinta. Loput tärkeimmistä toiminnoista Teslassa toimii ratin painikkeilla.
Muut toiminnot, kuten ilmastoinnin ohjaus onnistuu kätevästi äänikomennoilla. Jos ei kelpaa, näyttö on optio ja jos kuljettaja kokee sen liian hankalaksi liikkeessä, aina voi pysähtyä.
Itse koen Teslan käyttöliittymän helpommaksi kuin nappulahelvetin, mutta ymmärrän vanhan liiton ihmisiä myös.
PS. Teslaan (3/Y) saa ylimääräisiä painikkeita ja vaikkapa nopeusnäytön ratin taakse kolmannen osapuolen lisävarusteena.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477745
- 334293
- 573765
- 503220
- 172916
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons692646- 672532
- 582479
- 402349
- 162306