Kela ei noudata tilaajavastuulakia

Anonyymi-ap

Kelan kuljetuksissa ei toteudu lain vaatimat kohdat 3, 4, 5 eikä 6.

Yhdenkään kelakuljetuksia hoitavan yrityksen kohdalla ei toteudu kohta 5. Se ei voi toteutua, koska kuljetuksista saatavalla maksulla ei voi noudattaa mitään työehtosopimusta, eikä mitään muutakaan lakien määräämiä työehtoja.

Työsuojelun kuuluisi valvoa myös em. asioita. Julkinen sektori ei vain halua noudattaa lakia, eikä velvollisuuksiaan.

Tilaajavastuulain mukaiset selvitykset ovat:
1. selvitys siitä, onko yritys merkitty ennakkoperintärekisteriin ja työnantajarekisteriin sekä arvonlisäverovelvollisten rekisteriin
2. kaupparekisteriote tai kaupparekisteristä muutoin saadut kaupparekisteriotetta vastaavat tiedot
3. selvitys siitä, ettei yrityksellä ole verotustietojen julkisuudesta ja salassapidosta annetun lain (1346/1999) 20 b §:n 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettua verovelkaa taikka viranomaisen antama selvitys verovelan määrästä
4. todistukset työntekijöiden eläkevakuutusten ottamisesta ja eläkevakuutusmaksujen suorittamisesta, tai selvitys siitä, että erääntyneitä vakuutusmaksuja koskeva maksusuunnitelma on tehty
5. selvitys työhön sovellettavasta työehtosopimuksesta tai keskeisistä työehdoista
6. selvitys työterveyshuollon järjestämisestä

21

727

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tärkeintä on huijata hyväuskoisia ajamaan ilmaiseksi.

    • Anonyymi

      Saatanan tunarit

    • Anonyymi

      Jep, Taksifirmat ovat kaikkea muuta kuin vastuullisia.

    • Anonyymi

      Vastuuvakuutus myös pitäisi olla Kelan ehtojen mukaan. Sitä ei ole kenelläkään, koska sellaista ei myönnetä pienyrittäjille.

      • Anonyymi

        Kuljettahahan sen vastuuvakuutukset ottaa, pöljä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuljettahahan sen vastuuvakuutukset ottaa, pöljä.

        Kannattaisiko sinun hakeutua vieroitukseen?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Välitysyhtiöiden kuuluisi valvoa, että heidän alihankkijat eli taksiyritykset ovat hoitaneet velvollisuutensa. Välitysyhtiöiltä on tietenkin turha odottaa mitään lakien ja sopimuksien noudattamista. Jo heidän vuorojärjestelmä on laiton, puhumattakaan kaikesta muusta.

      • Anonyymi

        Taidat olla tietämätön kaikesta. Ei Kelan maksamilla korvauksilla voi mitään velvollisuuksia hoitaa. Ne pitää unohtaa, se on eduskunnan tahto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla tietämätön kaikesta. Ei Kelan maksamilla korvauksilla voi mitään velvollisuuksia hoitaa. Ne pitää unohtaa, se on eduskunnan tahto.

        Ja välityskeskukset käyttävät villejä vastaan kilpailukeinona maksimihinnan rajoittamista tasolle, joka ei mahdollista Suomen lain mukaisten yö- sunnuntai- ja ylityökorvausten maksamista kuljettajille.
        Miksiköhän Hotellit, matkatoimistot, Vr, lentoyhtiöt, ym. eivät myy palveluitaan, matkoja ym. sesonkina samaan hintaan kuin sesongin ulkopuolella? Ovatko yrittäjät, jotka käyttävät dynaamista hinnoittelua hoopoja? Ja taksialalla neroja, kun siellä kiirehditään haukkumaan ”villejä”, kun he laskuttavat korkean kysynnän vallitessa enemmän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja välityskeskukset käyttävät villejä vastaan kilpailukeinona maksimihinnan rajoittamista tasolle, joka ei mahdollista Suomen lain mukaisten yö- sunnuntai- ja ylityökorvausten maksamista kuljettajille.
        Miksiköhän Hotellit, matkatoimistot, Vr, lentoyhtiöt, ym. eivät myy palveluitaan, matkoja ym. sesonkina samaan hintaan kuin sesongin ulkopuolella? Ovatko yrittäjät, jotka käyttävät dynaamista hinnoittelua hoopoja? Ja taksialalla neroja, kun siellä kiirehditään haukkumaan ”villejä”, kun he laskuttavat korkean kysynnän vallitessa enemmän?

        Välitysyhtiöiden hinnoilla ei aja kuin idiootit. Hinnoittelu on vapaa eli hinta kysynnän ja auton sekä kuljettajan tason mukaan.

        Joku jälkeenjäänyt pelle jankuttaa vieläkin yhtenäisistä hinnoista. Koko uudistuksen tarkoitus oli vapaa kilpailu.


    • Anonyymi

      Jo 1970 luvulla ihmeteltiin Länsi-Saksassa Suomen julkisen sektorin kokoa. Suomessa oli silloin n 4.5M asukasta ja L-Saksassa melkein 20 kertainen määrä ja jonka julkinen sektori oli Suomen vast. pienempi. Suomen ylipullistunut NL:n ja ns Ruotsin sosdem. hyvinvointi järjestelmään kasvanut taikinamalli ei toimi köyhässä Suomessa. Koskee Kela ym Invakyytejä ja koko Suomen muuta talouselämää

      • Anonyymi

        Invakyydit ovat rahan heittämistä kaivoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Invakyydit ovat rahan heittämistä kaivoon.

        Samoin kaikki Kelan tuet.


    • Anonyymi

      Riittää, että kuskilla on 3-4 kännykkää eri välitysfirmoja varten ja kysyy asiakkailta reitin. Kokemusta on, kun joudun sairauteni takia käyttämään Kela-taksia lähes viikottain

    • Anonyymi

      Mitähän sinä oikein ajat takaa? Kelalle ei kuulu luettelemiesi asioiden valvonta. Ne on kilpailun voittaneiden yhtiöiden hommia. Kela kyytejä ei pääse edes ajamaan, jos yritys ei täytä noita luettelemasi kohtia. Pidätkö sinä kilpailujen voittaneita yhtiöitä aivan tolloina? Samaan kastiin kirjotuksesi perusteella menee myös kilpailuttaja eli Kela. Laske nopeasti 1+1 ja mieti, miksi villit eivät yhtiskunnan maksamia ajoja aja?

      • Anonyymi

        Kilpailulain mukaan kilpailuttajan on valvottava sopimuksen ehtoja. Eli valvonta kuuluu myös Kelalle.

        Ns. villit eivät aja Kelan ajoja, koska niistä saatava korvaus ei kata ajamisen kuluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kilpailulain mukaan kilpailuttajan on valvottava sopimuksen ehtoja. Eli valvonta kuuluu myös Kelalle.

        Ns. villit eivät aja Kelan ajoja, koska niistä saatava korvaus ei kata ajamisen kuluja.

        "Ns. villit eivät aja Kelan ajoja, koska niistä saatava korvaus ei kata ajamisen kuluja." Ei, vaan siksi, ettei niistä yksikään täytä kilpailuissa vaadittavia kriteereitä. Jos täyttäsi ne ajaisivat niitä 100%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ns. villit eivät aja Kelan ajoja, koska niistä saatava korvaus ei kata ajamisen kuluja." Ei, vaan siksi, ettei niistä yksikään täytä kilpailuissa vaadittavia kriteereitä. Jos täyttäsi ne ajaisivat niitä 100%.

        Jokainen taksi on villi. Välitysyhtiöillä ei ole takseja, eikä työntekijöitä. Kannattaako kommentoida, kun ei ymmärrä alasta mitään.


    • Anonyymi

      Vastuu Grouppiin kuuluminen todistaa että kaikki on kunnossa.
      Ja on edullista.

    • Anonyymi

      Milloin viranomaiset puuttuvat rikolliseen toimintaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5634
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      33
      5040
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2884
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2394
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2088
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      28
      1690
    8. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1667
    9. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1631
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1569
    Aihe