Se älypää mulkvisti

Anonyymi-ap

joka suuressa viisaudessaan keksi, että kaistavahti tulee olla aina oletuksena päällä uusissa autoissa ja kytkeytyä aina oletuksena päälle, kun autoon istahtaa, ansaitsisi kohtalon virua kylmässä ja pimeässä tyrmässä koko surkean loppuelämänsä ajan poissa normaalien työssäkäyvien autoliijoiden elämää hankaloittamasta.

20

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eu- "suositus". Kyllä sen osaava asentaja pois päältä saa. Merkkikorjaamolla ei ole lupaa mutta joku heidän "tuttunsa" saa.

      • Anonyymi

        Suositus, jota monet autovalmistajat noudattavat orjallisesti saadakseen täyden viiden tähden turvallisuusluokituksen. Konseptihan olisi muuten vallan mainio, jos ominaisuus toimisi edes tyydyttävästi, mutta lähes poikkeuksetta se on täysi susi ja vielä hyvin kokeellisella tasolla. Tämän päälläolon "pakottaminen" uusiin autoihin kertoo vain, kuinka todellisuudesta vieraantuneita näiden autoiluorganisaatioiden hyväpalkkaiset virkamiehet ovat ja on näin jatkumoa muille typerille EU direktiiveille. Noissa kaistantunnistus ohjelmissa ei yleensä ole edes mitään koneoppimista ym. edistyneitä ominaisuuksia, vaan hyvin yksinkertainen algoritmi, joka yrittää lukea kuvasta tien reunaviivoja. En kerta kaikkiaan pysty ajamaan yhtäkään autoa, missä se on päällä, koska ärsyttää niin suunnattomasti se aiheeton ratin nytkyttäminen. Mitenkähän sitä oikein ennen on pärjätty ilman?


    • Anonyymi

      Liian voimallisesti toimiva kaistavahti estää pulkalla tielle laskevan lapsen väistämisen. Se on traagista, väärin ja tyhmää. EU on todella tyhmä aivan liian monissa asioissa.

    • Anonyymi

      Ainakin omassa autossani sen voi kytkeä ajokerraksi pois päältä kojetaulun nappia painamalla. Minulla se on jo kehittynyt rutiiniksi: Kun käynnistän auton, painan nappia ja vahti on pois päältä.

    • Anonyymi

      Omassa ajoneuvossani yhdistetty kaistavahti ja adaptiivinen vakkari on erittäin fiksu varuste kesäkeleissä kun ajoratamaalaukset ovat edes tyydyttävässä kunnossa. Auto kulkee juuri sillä kohtaa kaistaa kuin kuljettaja haluaa, vaikka reunaviivan vieressä. Sen voi siis opettaa kulkemaan haluamallaan linjalla. Eikä auto myöskään halua ajaa jalankulkijoiden tai pyöräilijöiden päälle, vaikka kulkisivat ajoradan puolella. Siitä pitää huolen hyvissä ajoin äänekäs ja värikäs varoitus ja heti perään automaattinen jarrutus ellei kuljettaja reagoi esteeseen.
      Talvi on sitten toinen tarina. Jos tiellä on lunta tai polanteita kaistavahti alkaa arpomaan ajolinjoja urien mukaan. Auton käyttöohjeissa suositellaankin olla käyttämättä sitä lumisissa olosuhteissa.
      Valmistajan jäljiltä kaistavahti on oletuksena aina päällä, mutta saa poistettua tilapäisesti ratin napista. Pysyvämpi muutos vaatii obd-testeriä jolla saa asetuksista laitteen muistamaan edellinen asetettu tila.

      • Anonyymi

        Noin sen pitäisi toimia kaikissa autoissa, mutta ei toimi. Joissakin uusissa autoissa ei edes tavallinen kaistavahti toimi täsmällisesti parhaissakaan olosuhteissa vaan ohjaa autoa pingpongina kaistan reunasta toiseen. Ei sellaista viitsi käyttää ja on varsinainen riesa jos ei saa disabloitua pois kokonaan.
        Muuten missä autossa ominaisuus toimii noin kuin kerroit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin sen pitäisi toimia kaikissa autoissa, mutta ei toimi. Joissakin uusissa autoissa ei edes tavallinen kaistavahti toimi täsmällisesti parhaissakaan olosuhteissa vaan ohjaa autoa pingpongina kaistan reunasta toiseen. Ei sellaista viitsi käyttää ja on varsinainen riesa jos ei saa disabloitua pois kokonaan.
        Muuten missä autossa ominaisuus toimii noin kuin kerroit?

        "Muuten missä autossa ominaisuus toimii noin kuin kerroit?"
        ID.4 vm. 2023


    • Anonyymi

      Aloittaja on näitä vaareja jotka seilaa tojollaan reunasta reunaan.
      Kun osaa ajaa keskellä kaistaa niin kaistavahti ei puutu mitenkään ajamiseen. Auto joutuu antamaan neuvoja vain tumpelokuskille.

    • Anonyymi

      Autokouluissa suurin osa ns ajotunneista on jo korvattu simulaattorilla, joten nykykuskeilta ei voi paljon odottaa liikenteessäkään.

    • Anonyymi

      Kaistavahti on ärsyttävä esim. Toyotissa jotka seilaavat reunasta reunaan vaikka kuinka paimentaisi. Sitten taas esim. suuntavakaissa autoissa (esim. Ford) kaistavahti ei joudu puuttumaan menoon kuin kuljettajan nukahtaessa rattiin pidemmäksi ajaksi tai jos kuski saa sairauskohtauksen.

      • Anonyymi

        Toyotissa kaikki anturit ja laitteet ovat äärimmilleen halpuutettuja ja niiden tarkoitus on olla pelkästään varusteluettelon täytettä. Tämä on nähty tällä vuosituhannella.


    • Anonyymi

      Eri merkeillä on erilaisia ja tyyppisiä kaistavahteja ja toisissa ne saa itse valikosta pois asentoon ja toisissa pitää jokaisen käynnistyksen jälkeen mennä valikkojen läpi poistamaan se Toisissa se toimii hyvin ja toisissa on todella ärsyttävä ja paskamainen pakottaja.

    • Anonyymi

      Missä EU, siellä ongelma. Mitään hyvää ei moisesta eliittiklubista seuraa tavallisille ihmisille.

      • Anonyymi

        Paljon hyvää ja vakautta EU on tuonut Suomelle. Nyt Oikeistohallitus taas yrittää sabotoida taloutta ja työelämän sääntöjä jotka ovat toimineet meillä oikein hyvin ja olemme saaneet sovittua asiat hyvin nopeasti ja säyseästi. Noilla hallituksen toimilla saadaan aikaan vain riitainen työelämä ja lisää köyhiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon hyvää ja vakautta EU on tuonut Suomelle. Nyt Oikeistohallitus taas yrittää sabotoida taloutta ja työelämän sääntöjä jotka ovat toimineet meillä oikein hyvin ja olemme saaneet sovittua asiat hyvin nopeasti ja säyseästi. Noilla hallituksen toimilla saadaan aikaan vain riitainen työelämä ja lisää köyhiä.

        Olen samaa mieltä tästä onnettomasta hallituksesta, se on ylivoimaisesti Suomen historian huonoin ja toivon pikaista loppua tälle hallitukselle. EU:sta sen sijaan olen eri mieltä, mitään positiivista ei ole tullut, ei halventunut ruoka, ei halventuneet uudet autot, päinvastoin EU direktiivit ovat käyneet suomalaisille ennennäkemättömän kalliiksi!!!


    • Anonyymi

      Apina ratissa, se tarvitsee kaikki avustimet.

      Normaali järeä ja järkevä mies ei tarvitse mitään avustimia, hän ajaa omilla käsillään ja jaloillaan..

      Typerät aivottomat tarvitsevat kaikenmaailman avustimia jotta pääsevät kauppaan ostamaan kevytmaitoa.

      Typerä ilme kasvoillaan.🤪

    • Anonyymi

      Tuo on vain niin totta🖕

    • Anonyymi

      Ei ole ollut koskaan autoa joissa kaistavahtia eikä tule! saatan ajaa autolla vielä useita kymmeniä vuosia max.

      Onneksi ei ole nykyisessä parkkitutkia jotka aivan tarpeettomia autoon, ei tule myöskään vikaa niiden takia.

      Oli joskus 5kk diesel auto jossa parkkitutka, auto meni myyntiin koska polttoainevero nosti ajoneuvoveron yli 500 euroon 12kk, turhaa kulua ja dpf järjestelmä haittana.

      Teknisesti ajettavuus heikentynyt ja viat myös lisääntyneet merkittävästi siis juuri näkee vertaamalla samaa mallia eri aikoina.

      Paremman auton saa ostamalla 10-20 kertaa edullisemman paljon ajetun tai vanhan.

      Halpa, laadukas, viaton, ei rassaa hermoja, vapaus. 50 000e maksanut auto 5000e ja sama laatu ja kunto + käyttö. Näin se ollut käytetyissä autoiss

    • Anonyymi

      Onneksi ei ole kokemusta, kuulema kaiken maialman varopittimet piippailee jatkuvasti eikä saa pois. Jos kaistavahti puuttuu ohjaamiseen virheellisesti kuten teslat, niin sehän on suorastaan vaarallista.

      Kesäkelissä parhaiten toimii tärinäurat kaistojen reunalla, voisihan ne olla keskelläkin kaistojen välissä eikä vaan ulkoreunalla. Ainakin talvella kaistavahti pitäisi perustua muuhun kuin maalauksiin, eikäs siihen ole jo koeteitä missä upotettu kaapelit tms tiehen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6905
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3898
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2082
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1952
    Aihe