Mistä selvitän eläkeasiani kun teen vain pätkätöitä? Mistä saisin tietää veroprosenttini jos haen varhennettua osaeläkettä? Olen 61 v. Löydän kyllä työeläkeotteeni netistä. Onko joku instanssi joka neuvoo näitä asioita?
Mistä tietoa eläkeasioista?
9
395
Vastaukset
- Anonyymi
Omasta työeläkeyhtiöstä, löytyy yl. myös laskurit ja vero.fi, laskuri myös.
- Anonyymi
Menepä vaikka ihan sinne verotoimistoon, sieltä selviää veroasiat ja sieltä hyvässä lykyssä saat ohjeita niiden eläkeasioidenkin selvitykseen.
- Anonyymi
Minä olen kysynyt suoraan eläkeyhtiötäni Elolta, ihan kaikkea eläkkeeseeni liittyvää mm. yksi tutkinto puuttui eli sellainen josta kertyy eläkettä, siis sen suorittamisesta.
Vero.fi sivusto sisältää laskurin, jolla voi laskea eri tuloilla veroprosenttinsa. - Anonyymi
Lähin KELA konttori auttaa.
Tai sitten.... https://www.kela.fi/henkiloasiakkaat- Anonyymi
Kela ei maksa työeläkkeitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kela ei maksa työeläkkeitä.
Loistava havainto !!!
Mutta, jos työeläke jää kovin pieneksi, henkilö saa myös kansaneläkettä.
Kela osaa neuvoaa vero, ym. jutuista, ihan tiskillä.
Kai kuulut johonkin eläkeyhtiöön? Jos et niin onkos osoite sitten Kela ja verotoimisto.
Työeläke.fi karttuneet eläkkeet työeläkeote ja sen kanssa verotoimistoon tai jos on oma työeläkeyhtiö olemassa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477675
- 334253
- 573735
- 503200
- 172886
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652591- 562455
- 512398
- 402349
- 162286