Onko Nokian renkaat taas huijannut?

Anonyymi-ap

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/nokian-renkaat-yllatystarkastuksen-kohteena-kartelliepailyt-koskevat-myos-muita-rengasvalmistajia/

Esitutkintavaihe alkanut

Euroopan komissio kertoo tiedotteessaan, että sen tekemät tarkastukset ovat esitutkintavaihe epäillyistä kilpailunvastaisista toimista. Se, että komissio suorittaa tällaisia ​​tarkastuksia, ei tarkoita, että yritykset olisivat syyllistyneet kilpailunvastaiseen toimintaan.

Euroopan komissio kertoo myös, että tutkimusten kesto riippuu useista tekijöistä, kuten kunkin tapauksen monimutkaisuudesta, sekä siitä, missä määrin kyseiset yritykset tekevät yhteistyötä komission kanssa ja kuinka yritykset käyttävät puolustusoikeuksiaan asiassa.

Nokian Renkaat kertoi tiedotteessaan, että se tekee täyttä yhteistyötä viranomaisten kanssa. Myös italialainen Pirelli kertoi Reutersille toimineensa oikeudenmukaisesti ja ”aina täysin kaikkien sääntöjen ja määräysten mukaisesti”.

– Pirelli ilmoittaa takaavansa täyden tuen viranomaisille meneillään olevissa tutkimuksissa, Pirellin tiedottaja sanoi.

Yritykset, jotka todetaan syylliseksi hintakartelleihin, määrätään maksamaan sakkoja. Sakkojen suuruus on jopa 10 prosenttia yrityksen maailmanlaajuisesta liikevaihdosta.

Lähde Euroopan komissio, Nokian Renkaat, Reuters

PS. mitä se 10% maksu haittaa jos vuosia voitto 100%?

32

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      viisaita roistoja lukeneet....

      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        😋 ­N­­y­­­m­­f­­­o­­m­a­­a­­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Tuleekohan tuolta itärajan takaa Nokian renkaita EU-alueelle myyntiin, kannattaisi pistäytyä siellä tehtaalla tarkastamassa noudattavatko kaikkia lakeja.

      • Anonyymi

        Jos tarkoitat itärajalla venäjää, niin ei sieltä taisa mitään renkaita tänne enää tulla. Nokian Renkaiden entisen Venäjän-tehtaan nykytilanteesta on tihkunut tietoa. Pietarin rengastehtaan omistaa nykyään öljy-yhtiö Taftnetin tytäryhtiö Ikon Tyres. Sen toimitusjohtaja on Andrey Pantyukhov.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitat itärajalla venäjää, niin ei sieltä taisa mitään renkaita tänne enää tulla. Nokian Renkaiden entisen Venäjän-tehtaan nykytilanteesta on tihkunut tietoa. Pietarin rengastehtaan omistaa nykyään öljy-yhtiö Taftnetin tytäryhtiö Ikon Tyres. Sen toimitusjohtaja on Andrey Pantyukhov.

        Ei tänne mutta muualle, esim Unkariin. Toivottavasti eivät saa kaikkia oikeita materiaaleja ja koneet hojoaa kun eivät saa enää varaosia.


    • Anonyymi

      Tutkinnan kohteena kaikki europpalaiset rengastehtaa, myös Continental ja Michelin.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Onhan siinä kuljetuskustannuksetkin, mutta halpa työvoima tärkein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan siinä kuljetuskustannuksetkin, mutta halpa työvoima tärkein.

        Mitkä kuljetuskustannukset?
        Raaka-aineiden kuljetuskulut on pienemmät ja keskieuroopan markkinat lähempänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä kuljetuskustannukset?
        Raaka-aineiden kuljetuskulut on pienemmät ja keskieuroopan markkinat lähempänä.

        Sitä juuri tarkoitin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä kuljetuskustannukset?
        Raaka-aineiden kuljetuskulut on pienemmät ja keskieuroopan markkinat lähempänä.

        Työpaikat valuvat siinä samalla suomalaisilta muille maille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työpaikat valuvat siinä samalla suomalaisilta muille maille.

        Onko siis suomalainen renkaantekijä hinnoitellut itsensä ulos markkinoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siis suomalainen renkaantekijä hinnoitellut itsensä ulos markkinoilta.

        Lahtarit ovat hinnoitelleet asumiskulut ja kaiken muunkin liian kalliiksi, pitäisi nostaa edes palkat Saksan ja Ruotsintasolle, niissäkin on sentään vuokrasääntely, eläkekatto, ei kansallisia maataloustukia...


    • Anonyymi

      Suunnilleen kaikki isommat ( ja miksei pienemmätkin) firmat huijaa missä vain kykenevät ja osaavat. Näin se liike-elämä vaan menee

      • Anonyymi

        Rehellisellä työllä ei kovin moni rikastu.


      • Anonyymi

        Onko jotain näyttöä asiasta?

        Huijaaminen tarkoittaa lain vastaista toimintaa. Se että hinnat on korkeat ei ole huijaamista.
        Jokainen firma saa hinnoitella tuotteensa miten haluaa. On sitten eri asia jos usea firma hinnoittelee keskenään sopimalla. Tämä on huijaamista ja kyseessä on kartelli.

        Nyt tutkitaanko on rengastehtaat yhdessä luoneet kartellin euroopan markkinoille.
        Tutkinnassa on kaikki isot valmistajat kuten Nokia, Continenta, Michelin, Pirelli jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko jotain näyttöä asiasta?

        Huijaaminen tarkoittaa lain vastaista toimintaa. Se että hinnat on korkeat ei ole huijaamista.
        Jokainen firma saa hinnoitella tuotteensa miten haluaa. On sitten eri asia jos usea firma hinnoittelee keskenään sopimalla. Tämä on huijaamista ja kyseessä on kartelli.

        Nyt tutkitaanko on rengastehtaat yhdessä luoneet kartellin euroopan markkinoille.
        Tutkinnassa on kaikki isot valmistajat kuten Nokia, Continenta, Michelin, Pirelli jne...

        Monet firmat toimivat "harmaalla alueella", eli ei ole kenties lain mukaan väärin, mutta moraaliesti arveluttavaa. Joidenkin toiminta saattaa sitten mennä laittomuuksien puolelle.


      • Anonyymi

        Valitettavasti olet aivan oikeassa.
        Kirjoitti useissa isommissa yhtiöissä työskennellyt toimihenkilö. Nyt eläkkeellä jo 20 v.


    • Autokuljetuksissa kevyestä tavarasta perittävä rahti perustuu ajoneuvosta käytetyn tilavuuden - ei painon mukaan.
      1 m3 käytetystä tilasta on tapana maksaa 333 kg:n mukaan.
      Jos rekan kuormatila on 72 m3 ja se tila käytetään kokonaan, rahdituspainoksi
      tässä esimerkissä muodostuu siis 23.976 kg.
      Renkaat eivät paina niin paljoa, mutta auto on täysi.
      Kuljetustaloutta tässä voidaan pitää huonona, koska "ilmatilaa" jää usein
      paljon.

    • Anonyymi

      kohta on kurssi 3e?

    • Anonyymi

      Firestoneja ollut. I like.

    • Anonyymi

      pörssikikka?

      no ostamma sitten kun käy pohjilla....nousee se kumminkin taas 30e osake viiden vuoden kuluessa

      • Anonyymi

        Osakekauppa (pörssipelaaminen) perustuu muiden työnteolla spekulointiin ja rikastumiseen. Sijoittaja toki sijoittaa rahaa, mutta yrityksen työntekijät sen tuloksen tekevät.

        Nykymaailma perustuu lisäksi jatkuvaan kulutukseen. Tuotantolinjasta pihalle putkahtanut pitää saada myytyä, että rahaa tulee yrityksen kassaan. Tuotteet tehdään sellaisiksi, että hajoavat ja uutta joutuu asiakkaat ostamaan tilalle. Lisäksi pitää saada koko ajan enemmän myyntiä. Mitä enemmän on ostajia, niin sen parempi yritykselle.

        Kapitalismi perustuu jatkuvaan kasvuun ja markkinatalous perustuu jatkuvaan kuluttamiseen. Kapitalistinen kasvu-ajattelu nojaa myös melko pitkälle jatkuvaan väestönkasvuun. Lisää kuluttavia ihmisiä pitää syntyä. Kapitalismi toimii vain, kun pääomat tuottavat, kasvavat ja lisääntyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osakekauppa (pörssipelaaminen) perustuu muiden työnteolla spekulointiin ja rikastumiseen. Sijoittaja toki sijoittaa rahaa, mutta yrityksen työntekijät sen tuloksen tekevät.

        Nykymaailma perustuu lisäksi jatkuvaan kulutukseen. Tuotantolinjasta pihalle putkahtanut pitää saada myytyä, että rahaa tulee yrityksen kassaan. Tuotteet tehdään sellaisiksi, että hajoavat ja uutta joutuu asiakkaat ostamaan tilalle. Lisäksi pitää saada koko ajan enemmän myyntiä. Mitä enemmän on ostajia, niin sen parempi yritykselle.

        Kapitalismi perustuu jatkuvaan kasvuun ja markkinatalous perustuu jatkuvaan kuluttamiseen. Kapitalistinen kasvu-ajattelu nojaa myös melko pitkälle jatkuvaan väestönkasvuun. Lisää kuluttavia ihmisiä pitää syntyä. Kapitalismi toimii vain, kun pääomat tuottavat, kasvavat ja lisääntyvät.

        Talouden ei ole mitään tarvetta kasvaa ollenkaan, jaettavaa riittäisi jo nyt vaikka kuinka paljon, mutta eihän se rikkaille sovi kun silloin ei olisi tarvettta tehdä töitä ja rikastuttaa niitä entisestään.

        Talouskasvu ei voi perustua myöskään väestönkasvuun koska ihmisiä on aivan liikaa eikä luonnonvarat riitä loputtomiin. Väestönsiirtokaan ei ole oikea ratkaisu vaan syntyvyyttä pitää rajoittaa millä keinolla tahansa kehitysmaissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talouden ei ole mitään tarvetta kasvaa ollenkaan, jaettavaa riittäisi jo nyt vaikka kuinka paljon, mutta eihän se rikkaille sovi kun silloin ei olisi tarvettta tehdä töitä ja rikastuttaa niitä entisestään.

        Talouskasvu ei voi perustua myöskään väestönkasvuun koska ihmisiä on aivan liikaa eikä luonnonvarat riitä loputtomiin. Väestönsiirtokaan ei ole oikea ratkaisu vaan syntyvyyttä pitää rajoittaa millä keinolla tahansa kehitysmaissa.

        Talous perustuu tällä hetkellä valitettavasti jatkuvaan kasvuodotukseen. Maailman liikakansoitus on toki iso haaste ja yhteiskunnat pitäisi alkaa sovittamaan vähenevään väkimäärään. Kehitysmaiden isoimpia ongelmia on juurikin liiallinen väkimäärä.

        Vielä 1960-luvulla arvioidaan maailmassa olleen 4 miljardia ihmistä. Nyt lähennellään jo 8 miljardin rajaa, ellei se ole jopa ylitettykin. Ihmismäärä on hetkessä tuplaantunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talous perustuu tällä hetkellä valitettavasti jatkuvaan kasvuodotukseen. Maailman liikakansoitus on toki iso haaste ja yhteiskunnat pitäisi alkaa sovittamaan vähenevään väkimäärään. Kehitysmaiden isoimpia ongelmia on juurikin liiallinen väkimäärä.

        Vielä 1960-luvulla arvioidaan maailmassa olleen 4 miljardia ihmistä. Nyt lähennellään jo 8 miljardin rajaa, ellei se ole jopa ylitettykin. Ihmismäärä on hetkessä tuplaantunut.

        Ja varmasti lisääntyykin kun liikakansoitus palkitaan talousavulla ja tuomalla ilmaista ruokaa. Kummallista ettei länsimaat kehitysmaissa vaadi samanlaista sopeutusta ja järjen käyttöä kuin omissa maissa. Eihän tuon pitäisi sopia viherpiiperöidenkään maailmankuvaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talouden ei ole mitään tarvetta kasvaa ollenkaan, jaettavaa riittäisi jo nyt vaikka kuinka paljon, mutta eihän se rikkaille sovi kun silloin ei olisi tarvettta tehdä töitä ja rikastuttaa niitä entisestään.

        Talouskasvu ei voi perustua myöskään väestönkasvuun koska ihmisiä on aivan liikaa eikä luonnonvarat riitä loputtomiin. Väestönsiirtokaan ei ole oikea ratkaisu vaan syntyvyyttä pitää rajoittaa millä keinolla tahansa kehitysmaissa.

        Kirjoitat täyttä asiaa, joten varo PolPoa. Sehän sisäisten rikollistemme innokkaana tulijana etsii ja vainoaa totuudenpuhujia kaikila aloilla. Ehkä olet jo sinäkin päässyt sen seurantaan.


    • Anonyymi

      Hankook kestää ja pitää paremmin

    • Anonyymi

      käytä kumia....ehkäise

      • Anonyymi

        Kaikkea se kumikaan ei ehkäise. Käyttäjän pitää käyttää omaa järkeä. Liikenteestä jos puhutaan, niin tilanteeseen sopiva nopeus on siinä tärkeä asia.


    • Anonyymi

      Hih

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6885
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2834
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2652
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      2040
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2027
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      34
      1920
    Aihe