Punasävyisiä musta-valkokuvia

missä vika

Yritän tulostaa musta-valkokuvia ja tietokoneen ruudulla kaikki näyttää hyvältä, mutta tulostetussa valokuvassa on vaalean punaista/ruskeata mustan ja harmaan tilalla. Tulostin tulostaa muuten normaalisti, muita valokuvia en tosin ole yrittänyt tulostaa. Missä voisi olla vika?

8

1185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ridge

tuollaista jos tulostuspäät on tukossa tai liian likaiset. Siellä tulostimen ominaisuuksissa pitäisi olla joku puhdistus valikko, katso jos löytyy..=)

• oikein

Pistä asetuksiin musta-valko niin saattaapi onnistua. Mulla ainakin vääristeli sen takia värejä kun tulostin väärillä asetuksilla MV-kuvia.

• tämäkin

jos tulostimesi on Canon, niin ota sen asetuksista pois yksiväritulostuksen erityisasetus jossa voidaan valita seepiatulostus. Jos sellainen asetus sattuupi tulostimen ajurin säädöistä löytymään, itselläni on Canon S100 ja siinä voi valita mm. seepiasävyisen tulostuksen. Tuota asetusta ei suinkaan löydy kaikista tulostimista!

• CMYK

Tuo kuulostaa siltä, että tulostimesi yrittää tulostaa mustaa sekoittamalla syaania, magentaa ja keltaista. Tuossa tarvitaan ohjelmaa tai tulostinajuria, joka osaa käyttää mustaa väriä mustan tulostukseen.

• kesänumerossa...

...käsitellään aihetta pirusteellisesti.

Onmuuton muutaki hyätyllistä sitte niin maan pali.

Lueppas tarkkaan niin voit sitte neuvoa täällä muitaki. Ovat katselleet just näitä kysymyksiä täällä. Ja toimittaneet lehtee kysyjille.

nro 3 -4 -likitte 200 pages. Kiskalla about only 8$ !

• helpommalla pääsee

tavallisella tulostimella ei nyt muutenkaan saa laadukkaita printtejä. se on yhtä tappelua värisävyjen säädön kanssa ja kallista photopaperia ja musteita kuluu...
      Itse teetän digikuvat läheisessä fotoliikkeessä. Ei maksa paljoa ja saa kuvat nopeasti ja helposti. Ja onhan aito valokuva aina parempi ja kestävämpi kuin kotona hetipaskalla printtattu.

• meilläpäin

Näin kävi meilläkin. Syy oli liiankin yksinkertainen, väripatruuna oli kuivunut /lopussa. vaihdoimme uuden, ei ongelmia.

• Grändi

Aktiivisena valokuvauksen harrastajana ostin Canon i9950 valokuvatulostimen jonka pitäsi olla ammattikäyttöön tehty mutta tämä punasävyisyys mv kuvissa tuntuu olevan tässäkin mallissa enemmänkin ominaisuus kuin vika. Tulostan paljon valokuvia (A 3)joten värien kuivuminen ei pitäisi olla ongelma. Eniten minua häiritsee se että jotkut tulostettavat mv kuvat on ihan ok toiset taas ovat punasävyisiä??? Maahantuojan kanssa asiasta on keskusteltu mutta ei heidänkään antamat ohjeet ole parannusta tuoneet. Värikuvissa laatu on loistava.Jos jollakin on ideoita mitä voisi yrittää niin otan vinkit kiitollisena vastaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7705
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3745
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2896
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2621
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2498
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      55