Lakia ei annettu sitä varten, että sen kautta ihminen pelastuisi.
Lain tehtävä on saattaa ihminen synnintuntoon. Lakia ei kukaan pysty täyttämään.
Paitsi Jeesus Kristus.
Jeesus Kristus on ainoa, joka pystyi elämään siten kuin laki vaatii.
Siksi Jeesus pystyi sovittamaan meidät Jumalan kanssa, kun hän uhrasi itsensä Golgatan ristillä.
Hän on viaton uhrikaritsa.
Room 3:19-26
”Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.”
Ilm 12:11
”Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.”
Laki ei pelasta, vaikka se on pyhä.
14
222
Vastaukset
- Anonyymi
Monille ei laki tuo omaa synnintuntoa, vaan näyttää toisten synnit.
Uudessa liitossa lain tehtävä on tuomita pahantekijät. Ei lakia ole asetettu Jumalan lapsille vain pahantekijöille Paavali kirjoittaa ja luettelee noita pahantekijöitä.
Laki luetaan vain tuomioksi, ei kellekään pelastukseksi. - Anonyymi
Kuten Paavali kirjoittaa, laki saa aikaan vihaa, ei se tuo uskovalle mitään muuta kuin toisten tuomitsemista, herjaamista ja riitoja. Ensimmäistäkään hyvää asiaa siinä ei ole.
Juuri siksi ihminen tarvitsee Jeesuksen pelastuakseen. Ei vain saadakseen synnit anteeksi, vaan päästäkseen Hengessä Jumalan valtakuntaan ja näin lain ja synnin tavoittamattomiiin. Mikään muu tie pelastukseen ei ole ihmiselle mahdollinen, koska ei ihminen itse itseään voi pelastaa hurskastelemalla. - Anonyymi
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
Käärmeet julistaa, mitään lakia ei ole, ei ole syntiä. Syökää vapaasti kaikista paratiisin puista.
Eletään kuin ellun kanan villitsevien hurmoshenkien voimasta. - Anonyymi
Room. 2:13
Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Viimeisellä tuomiolla, jonne kaikki ihmiset joutuvat, avataan tekojen kirja
ja lain kirjat.
Jokainen tuomitaan tekojensa mukaan, mitä on eläissään tehnyt. Joko iankaikkiseen elämäään tai iankaikkiseen kadotukseen.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy LAITTOMUUTEEN, sillä SYNTI MERKITSEE JUMALAN LAIN RIKKOMISTA.
Pelkkiin uskonratkaisuihinsa ja hurmoshenkiin luottaville hihhuleille totuus selviää vasta taivaanportilla.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'.- Anonyymi
Lahkorosvot julistaa, että lait ovat historiaa, nyt mennään taivaaseen vaan hurmostelemalla ja hihhuloimalla.
Joh. 10:1
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri. "
Jer. 7:11
Rosvojen luolanako te pidätte tätä temppeliä, joka on minulle omistettu? Siltä se minustakin näyttää, sanoo Herra.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
- Anonyymi
Raamatussa oikea usko tarkoittaa Jumalan lakien ja käskyjen noudattamista ja tottelemista. Ei pelkkää totena pitävää uskoa Jumalan ja Jeesuksen olemassaoloon kuten asia usein väärin ymmärretään.
Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön? - Anonyymi
Laki ei ole historiaa, vaan e tulee ihmiskunnan tuomitsemaan viimeisellä tuomiolla. Juuri kuten kirjoitetaan, ettei muutoin olisi mitään millä paha voitaisiin tuomita jos lakia ei olisi. Laki on vain niille, jotka joutuvat sen kautta tuomituksi. Kukaan ei pelastu lain tuomion kautta eikä UT tunne lain kautta vanhurskauttamista. Se tuntee vain lain kautta pahantekijöiden tuomion.
Paholainen haluaa juuri sillä tavalla vääristellä uskonnollisuuden että antaa ihmiselle harhakuvan siitä että hän muka voisi jollakin tavalla lakia noudattamalla tai siitä kiivailemalla pelastua. Se on täysin mahdotonta ja juuri siksi se on paholaisen juoni, koska paholainen ei halua että ihminen pelastuu, ei halua että uskoo todella Jeesuksen poistaneet lain kirouksen, ei ottamaan vastaan armonn Henkeä ja pääsemään niin Jumalan lapseksi. Paholainen herjaa sitä epätoivoisesti, ettei ihminen vain tartu pelastukseen ja ota vastaan Jumalan pelastussuunnitelmaa vaan räpiköi itse epätoivoisessa selittelyssä miten tekohurskaudella pelastutaan.- Anonyymi
Luuk. 11:28
Siihen Jeesus sanoi: "Niin, autuaita ovat kaikki, jotka kuulevat Jumalan sanan ja noudattavat sitä."
Room. 3:31
Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.
Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Ei pelkkä uskominen ihmistä pelasta, ellei hän noudata Jumalan tahtoa, eli lakia.
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuk. 11:28
Siihen Jeesus sanoi: "Niin, autuaita ovat kaikki, jotka kuulevat Jumalan sanan ja noudattavat sitä."
Room. 3:31
Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.
Ei pelkkä uskominen ihmistä pelasta, ellei hän noudata Jumalan tahtoa, eli lakia.
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?Jeesusta meidän tulee uskoa ja seurata. Jeesus on Ylimmäinen pappi ja Rabbi Melkisedekin järjestyksen mukaan. Jeesus sanoi: Seuraa sinä minua!
Paavalin nostaminen Jeesuksen yläpuolelle opettajana johtaa samaan karuun rangaistukseen, kuin mitä Paavali itse kohtasi. Jumala lähetti mieheen Saatanan enkelin eli demonin, eikä ottanut sitä pois rukouksista huolimatta.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
- Anonyymi
Paavali väitti käyneensä jopa taivaassa kuolleiden vainajahenkien kanssa puhumassa, vaikka oli syntinen ja miehessä oli Saatanan enkeli.
Room. 7:20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Jeesus on täysin eri mieltä ihmisten taivaassa käymisistä.
Joh.3: 13 " Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa." - Anonyymi
Aloittaja on valheen asialla.
Ps. 58:4
Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.
Ps. 12:3
He puhuvat valhetta toinen toisellensa, puhuvat liukkain huulin, kaksimielisin sydämin.
Ps. 119:163
Valhetta minä vihaan ja inhoan, mutta sinun LAKIASI minä rakastan. - Anonyymi
Jos laki olisi riittänyt siihen, että ihmiset voisivat sen kautta pelastua, kun noudattavat sitä sen 100%, niin Jeesuksen ei olisi tarvinnut tulla meitä pelastamaan.
- Anonyymi
Samaahan Paavali kirjoitti galatalaisille, että turhaanko Jeesus on kuollut, jos he lakia noudattamalla kuvittelevat saavansa vanhurskauden. Lakihenkisyyden harhaoppia esiintyi jo silloin ja Paavalilla oli kova työ kitkeä sitä pois uskovien keskuudesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225514- 324830
- 282761
- 342354
- 372058
- 152018
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121601
- 231482
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons261456