Jatkuva rangen kyttäily vuonna 2024 on todella säälittävää touhua

Anonyymi-ap

Ei autoilussa pääasia voi olla se että missä voi ladata ja pääsenkö eteenpäin, toimiiko laturi, onko jonoa. Näistä koostuu sähköteron elämä joka päivä. Tai miettiä mitä jos pohja osuu kiviin kuka korvaa kymppitonnien laskun...tai että saako tästä enää parin vuoden päästä mitään vaihdossa?

Tälläistä on sähköautoilijan elämä, kyllä kannattaa lähteä mukaan leikkiin on se sen verran mukavaa😂

Kun ajaa kunnon kutoskoneissa mersulla ei tarvi miettiä mitään rangeja, ajaa vaan.

42

543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juuri näin. Ei tulisi mieleenkään hypätä ajassa taaksepäin 50 vuotta. Monen sähköauton range on huonompi kuin Mosse Eliten 70-luvulla.

    • Anonyymi

      Voi tätä meidän sähköautoa pelkäävää hönöä kala on ottanut päätyökseen keksiä hauskoja aivopieruja ja vastustaa sähköautoilua.
      Jänniä nämä hönöt jotka ottavan itselleen tuollaisen pakkomielteen ja päivästä toiseen samaa skeidaa ja kymmeniä ketjuja pahimmillaan, ei ihme jos pojan pää on sekaisin.

      • Anonyymi

        Eiköhän ihmiset jo ymmärrä että sähköautot aiheuttavat vain ongelmia ihmisen arkeen. Miksi siis hankaloittaa autoilua kun voi päästä helpollakin?


      • Anonyymi

        Mikä tuossa aloittajan väittämässä ei muka pidä paikkaansa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän ihmiset jo ymmärrä että sähköautot aiheuttavat vain ongelmia ihmisen arkeen. Miksi siis hankaloittaa autoilua kun voi päästä helpollakin?

        No mitä ongelmia? Ladataan yöllä kotona ja ajetaan päivittäiset ajot ja edullisesti ja puhtaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tuossa aloittajan väittämässä ei muka pidä paikkaansa?

        Tyhmähän sinä olet.
        Vakuutus korvaa vahingot ja ei niitä auton pohjia ajella kiville yhtenään, hölmö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä ongelmia? Ladataan yöllä kotona ja ajetaan päivittäiset ajot ja edullisesti ja puhtaasti.

        Eihän se kotona latailu riitä mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmähän sinä olet.
        Vakuutus korvaa vahingot ja ei niitä auton pohjia ajella kiville yhtenään, hölmö.

        Ei voi olla varma maksaako vakuutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän ihmiset jo ymmärrä että sähköautot aiheuttavat vain ongelmia ihmisen arkeen. Miksi siis hankaloittaa autoilua kun voi päästä helpollakin?

        Kirjoituksista päätellen sähköautot aiheuttavat eniten ongelmia niille joilla sähköautoa ei ole, kuten esim. sinullekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksista päätellen sähköautot aiheuttavat eniten ongelmia niille joilla sähköautoa ei ole, kuten esim. sinullekin.

        Sähköautot tuottavat ongelmia pääasiassa niille, jotka ajavat sähköautoilla. Alinopeutta jurraavat sähköautot tuottavat tietenkin muille tienliikkujille harmitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se kotona latailu riitä mihinkään.

        Kiva tuoda loma- tai työmatkalta auto aina yöksi kotiin ladattavaksi. Eipähän eksy kauas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä ongelmia? Ladataan yöllä kotona ja ajetaan päivittäiset ajot ja edullisesti ja puhtaasti.

        Olen laskenut, että jos luopuisin harrastuksistani ja ajaisin vain työmatkat, voisin vaihtaa vanhan Golfini sähköautoon. Vanhaan Leafiin olisi juuri ja juuri varaa, vaikka sellainen maksaakin kuusinkertaisesti siihen verrattuna mitä Golfistani maksoin. Ongelma vain on, että sillä sähköautolla pitäisi se vähintään 60 km / vrk päästä työmatkaa talvellakin, ja jos jo 150 tkm ajetun Leafin akkukapasiteetista on jo kadonnut 30% tai enemmän, eli sillä ei pääse normaalia ajoa enää sataakaan kilsaa, niin kuinka surkeassa kunnossa se olisikaan parin vuoden päästä? Jos jo tonnin Golfia olen pitänyt viisi vuotta, paljon kalliimman Leafin tulisi mielestäni palvella selvästi pidempään. Tuntuu vahvasti siltä, että vaikka vaihtaisin nykyisen autoni tuohon kymmenen vuotta uudempaan ja selvästi kalliimpaan sähköautoon, olisi se silti iso muutos huonompaan ja elämää hankaloittavaan ja rajoittavaan suuntaan, joten katson viisaammaksi pysyä kuitenkin vielä hyvin tarpeitani palvelevassa polttomoottoriautossani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksista päätellen sähköautot aiheuttavat eniten ongelmia niille joilla sähköautoa ei ole, kuten esim. sinullekin.

        Aivan. Pitää hankkia sen 2010-luvun polttiksen tilalle vaikka saman ikäinen ja hintainen Lefa ja kokeilla asia itse, että saa kokemuspohjaa mistä ammentaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmähän sinä olet.
        Vakuutus korvaa vahingot ja ei niitä auton pohjia ajella kiville yhtenään, hölmö.

        ei niitä kiville ajeta, mutta jäisiin lumivalleihin hyvinkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmähän sinä olet.
        Vakuutus korvaa vahingot ja ei niitä auton pohjia ajella kiville yhtenään, hölmö.

        Vakuutus korvaa hinauksen kun sähkö loppuu. Näin kommentoi sähkötaksin kuljettaja pakkaspäivänä. Mitä hyötyä siitä korvauksesta matkustajalle on. Vaihdoin dieseltaksiin ja ehdin myöhästyneenä perille. Autoa varatessani ilmoitin myös matkan pituuden. Kilometreissä.


    • Anonyymi

      Sähköautot ei ole tehty Suomen olosuhteisiin:

      "Kuluvan vuoden ensimmäiselle viikolle sattuneen ennätysviikon haasteet koettelivat tilastojen mukaan etenkin sähköautoja. Vajaan 7000 avustuskeikan joukosta lähes 500 koski sähköautoja. Luku ei sinänsä kuulosta suurelta, mutta kun sen suhteuttaa sähköautojen määrään kotimaisesta autokannasta, tulee prosenttiosuudeksi yli seitsemän. Autokannastamme vain 3 prosenttia on sähköautoja."

      "Useat sähköautot eivät pakkaskelillä alkaneet tuottaa lainkaan lämpöä, joten auton sisällä oli pakastimen lämpötila."

      "Yllättävän iso syy olivat myös jarruongelmat, joita oli sähköautojen avustustehtävistä yli neljä prosenttia. AL Palveluiden Ilkka Lehtinen kertoo, että neljän prosentin osuus avustuksissa on yllättävän suuri, sillä polttomoottoriautojen kohdalla ei päästä lähellekään samoja lukemia."

    • Anonyymi

      Huomaa että aloittajalla ja monella vastaajalla ei ole minkäänlaista kokemusta sähköautoista, tuskin ovat sellaisesa edes istuneet. Paljon oletuksia ja ennakkoluuloja, tietoa ei vähääkään.

      • Anonyymi

        Koeajettu on. Täristävä alusta ja tunnoton ohjaus.


      • Anonyymi

        Tänään taas EQE:n kyydissä, hiljaista ja tasaista menoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään taas EQE:n kyydissä, hiljaista ja tasaista menoa.

        Kaverilla on eqe350 takaveto, osti uutena. Ollut vuoden aikana 3 kertaa korjaamolla. Perävalot ei toiminjne. Kyseli auton hyvitystä niin jopa 60 tuhatta saa. Auto maksoin n90tuhatta. Vuodessa se kolme kymppiä turpaan.


      • Anonyymi

        Takapenkillä istun.


    • Anonyymi

      "Hakekaa tuo paska pois" tuumasi sähköautoilija jäätyään tien päälle pakkasessa.

      “USEAT pohjoissuomalaiset autoilijat ovat vaihtaneet pakkasten myötä sähköautonsa diesel- tai bensakäyttöiseen autoon.”

      “Erään autoilijan sähköauto oli KL:n mukaan hyytynyt Lapin matkalla 360 ajokilometrin jälkeen, kun sen toimintasäde piti olla 600 kilometriä. Hän halusi vaihtaa uudenkarhean täyssähköauton dieselautoon.”

      “Sähköauton itselleen hankkinut oululainen autohuoltoyrittäjä Tapio Karppinen puolestaan kertoo KL:lle, ettei hän uskalla edes lähteä pakkasilla sähköautollaan mökilleen tai muulle pidemmälle matkalle.
      – Ensi viikolla pitäisi hakea Posion mökiltä yksi työkone, mutta en hae sitä sähköautolla, sillä edestakaiseen matkaan pitäisi varata kuusi tuntia. Puolivälissä matkaa pitäisi auton akut ladata Pudasjärvellä ja pysähtyä lataamaan uudelleen paluumatkalla, Karppinen sanoo.”

      KL: Pohjois-Suomessa vaihdetaan uusia sähköautoja bensa- ja dieselautoihin – tässä syy
      https://www.is.fi/autot/art-2000010141364.html

    • Anonyymi

      Lisäksi sähköautot ovat hirveän rumia. Aikakin 50 k€ -hintaluokassa. Onhan joku Audi e-tron GT tai Porsche Taycan hieno, mutta epäkäytännöllinen. Ja tuommoisessa autossa pitäisi ollakin sitten jo polttomoottori.

    • Anonyymi

      Kyllä autossa pitää 1.000 km range olla. Parhaimmissa taitaa olla 1.400 km.

    • Anonyymi

      Tämäkin vielä:

      “UUSILLE sähköautoille sattuu hinausta vaativia vahinkoja merkittävästi enemmän kuin samanikäisille bensiiniautoille, kertovat Pohjola Vakuutuksen tilastot.”

      “– Näitä ovat muun muassa hinaukset maanteiden latauspisteiltä, kun akku ei lataudu tai täyty,”

      Tilasto: Tällaisia autoja hinataan muita enemmän
      https://www.is.fi/autot/art-2000009992487.html

    • Anonyymi

      Patteriautoilu on harrastus. Siinä pitää kyttäillä latauspaikkoja, laskeskella matkoja, lärpytellä äppejä, latailla uusia sovelluksia, lämmitellä akkuja ja viettää aapeeceellä pitkiä aikoja ja syödä bulkkiranskalaisia päivät pitkät.

    • Anonyymi

      On se vaan niin fiksua kuskata 500kg painoista akkua. Harvakseltaan tulee bensa-autolla ajeltua 20 sementtisäkkiä takaloosterissa.

      • Anonyymi

        Pitkälti painon takia sähkövatkaimet ovat niin kurjia ajettavia.


      • Anonyymi

        Eipähän kukaan varasta akkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipähän kukaan varasta akkua.

        Hyvä pointti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkälti painon takia sähkövatkaimet ovat niin kurjia ajettavia.

        Etkä ole koskaan ollut edes kyydissä.

        Itselläni on Tesla 3 ja jos ajettavuutta vertaan edelliseen Mersuuni (2017 E-malli) niin Tesla on huomattavasti parempi ajettavaksi.
        Johtuu varmastikin matalalla olevasta painopisteestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkä ole koskaan ollut edes kyydissä.

        Itselläni on Tesla 3 ja jos ajettavuutta vertaan edelliseen Mersuuni (2017 E-malli) niin Tesla on huomattavasti parempi ajettavaksi.
        Johtuu varmastikin matalalla olevasta painopisteestä.

        Teslan alumiinirunko hapertuu iän myötä. Alumiinin heikkenemistä ei huomaa päältäpäin.
        Vanhalla Teslalla kun ajaa töyssyyn voi sen jälkeen ihmetellä auton ajo-ominaisuuksia, runko olikin vääntynyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkä ole koskaan ollut edes kyydissä.

        Itselläni on Tesla 3 ja jos ajettavuutta vertaan edelliseen Mersuuni (2017 E-malli) niin Tesla on huomattavasti parempi ajettavaksi.
        Johtuu varmastikin matalalla olevasta painopisteestä.

        Kyllä Tesla 3 on haukuttu ammattilaisten toimesta kurjaksi ajettavaksi. Samoin Tesla Y. Teslafaniboyn mielipiteelle ei voi kuin nauraa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Tesla 3 on haukuttu ammattilaisten toimesta kurjaksi ajettavaksi. Samoin Tesla Y. Teslafaniboyn mielipiteelle ei voi kuin nauraa!

        Ketkä ”ammattilaiset” on haukkuneet Tesla 3:n ajo-ominaisuuksia?
        Ja mihin sitä on verrattu?

        Itselläni on vertailupohjaa autoista yli 35 vuoden ajalta ja yli 2 miljoonaan kilometrin matkalta.
        Ja nyt vertasin sitä edelliseen autooni (E-Mersuun).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketkä ”ammattilaiset” on haukkuneet Tesla 3:n ajo-ominaisuuksia?
        Ja mihin sitä on verrattu?

        Itselläni on vertailupohjaa autoista yli 35 vuoden ajalta ja yli 2 miljoonaan kilometrin matkalta.
        Ja nyt vertasin sitä edelliseen autooni (E-Mersuun).

        Autolehtien koeajajat.


    • Anonyymi

      Sähköautot on painavia ja vie kaiken ajamisen ilon sen painon takia. Siksi niissä on aina kivireki alustakin.

      • Anonyymi

        Juuri näin.


      • Anonyymi

        Tesla 3 on kevyempi kuin vaikkapa 5-sarjan BMW, joka onkin sitten ilmeisesti aivan surkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla 3 on kevyempi kuin vaikkapa 5-sarjan BMW, joka onkin sitten ilmeisesti aivan surkea.

        BMW osaa tehdä auton ja alustan, Tesla ei osaa. Onkin sanottu, että Tesla harjoittelee autojen tekemistä ja muut harjoittelee sähköautojen tekemistä. Tosin muut menee Teslan ohi sähköautojenkin rakentamisessa.


    • Anonyymi

      On palattu 60-luvulle rangen osalta.

      • Anonyymi

        Ja siellä pysytään.


    • Anonyymi

      Tyykkäävät kai kytätä jatkuvasti, minä en.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7505
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4133
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      53
      2409
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2348
    8. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40
      2299
    9. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2278
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2256
    Aihe