Shell sulkee vetytankkausasemia ja alkaa rakentamaan latausverkostoa.

Anonyymi-ap

Suuri tunnettu iso kansainvälinen energiayhtiö Shell on tullut siihen tulokseen ettei vetytankkausaseman ylläpito on liian haastavaa jopa Kaliforniassa missä on jatkuvasti pulaa vetytankkausasemista (paljon jonotusta) ja itse vedystä (liian usein asemilta vety täysin loppu). Voi olla että vetyautoilla ajaville ihmisille on tullut myös mitta täyteen kun vety maksaa jopa 36 dollaria kilolta eikä vetyautot menneet enään juuri ollenkaan vuonna 2023 kaupaksi Kaliforniassa... kuten ei muuallakaan maailmassa.

"Hydrogen Insightin raportin mukaan Shell sulkee pysyvästi seitsemän vetyasemaa Kaliforniassa tänä vuonna, jolloin yhtiöstä jää vain kolme jäljellä olevaa asemaa osavaltioon . Sulkemispaikat sijaitsevat Shell-asemilla, jotka sijaitsevat hajallaan Pohjois-Kaliforniassa, San Franciscossa, Berkeleyssä, San Josessa ja Sacramentossa.

"Shell lopetti kevyiden vetyasemaverkostonsa rakentamisen Kaliforniassa vuonna 2023, ja sen jälkeen kun viisi seitsemästä kevyestä asemastaan ​​oli suljettu väliaikaisesti, päätti sulkea pysyvästi kevyiden vetyasemaverkostonsa Kaliforniassa vuoden 2024 alussa, ”, sanoi Shellin tiedottaja perjantaina. "Tämä johtui useista markkinatekijöistä."

Sen sijaan Shell tunnustaa täyssähköautojen latausbisneksen kannattavan paremmin ja ryhtyy rakentamaan latausverkostoa. Näin Shell tunnustaa että täyssähköautot ovat voittaneet vetyautot ja panostaa täyssähköautojen latausbisnekseen.

"Shell osti viime vuonna sähköajoneuvojen latausyhtiö Volta charge , ja hankinnan odotetaan auttavan yritystä laajentamaan voimakkaasti Shell Recharge -verkostoaan. Yhtiö teki myös yhteistyötä Pensken kanssa vuoden 2022 sopimuksessa kevyiden sähköautojen latauksesta, ja Shell aikoo ottaa käyttöön tason 2 sähköautojen latausasemat neljässä Yhdysvaltain osavaltiossa."

https://www-teslarati-com.translate.goog/shell-closing-california-hydrogen/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17672440/laskelma-vetytankkausaseman-kannattavuudesta-ei-kannata-

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17744170/vetytankkausaseman-aukiolon-luotettavuus-heikkoa-

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17625951/usassa-jopa-25-dollaria-vetykilo-ja-tulee-nousemaan-

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18143537/maailmassa-tayssahkoautoja-27-700-000-vetyautoja-noin-72-000-

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17932150/vetyautoja-menee-edelleen-todella-huonosti-kaupaksi-

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17679482/miksi-vetytankkausverkoston-maissa-vetyautot-ei-mene-kaupaksi

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254273/vetyautojen-maarat-eri-maissa-prosentteina

8

950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toinen artikkeli samasta aiheesta. Shell myy paljon myös polttoainejakeluasemia pois. Shell ei siis usko vetyautoihin, koska päätti rakentaa ympäri maailmaa nimenomaan latausverkostoa.... ei vetyverkostoa.

      "Bensiini- ja dieselmyynnin tilalle tulevan bisneksen laatu sen sijaan on jo Shellillä selvillä.

      Yhtiö kertoo nimittäin pystyttävänsä tämän vuosikymmenen loppuun mennessä 200 000 sähköautojen julkista latausasemaa sen jo hallitsemien 50 000 latausaseman jatkoksi ympäri maailmaa.

      Lisäksi Shell keskittyy kehittämään muun muassa biopolttoaineita, tuulivoimaloiden muuntajaöljyjä sekä sähköautoihin liittyviä jäähdytysnesteitä. Yhteistä kaikille hankkeille on, että ne tukevat uusia, ilmastolle paremmiksi todettuja energiaratkaisuja.

      Suomessa yhä toimivista huoltoasemabrändeistä Shell on vielä hetken ylivoimaisesti vanhin."

      https://www.is.fi/autot/art-2000010304799.html

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😋 ­­­N­­­y­­m­­­f­­o­­­m­­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18267047

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Yksi syy Shell politiikkaan saattaa olla se että polttoaineen myynti on niin kilpailtua että siitä saa todella pientä katetta. Kun polttomoottoriautot vähenevät ja samat lähitankkausasemat kilpailevat entistä enemmän maksavista asiakkaista ( polttoaineen ostajista), niin Shell on tullut siihen tulokseen että sähköä myymällä saa paremman katteen tulevaisuudessa. Nyt pitää vain ajoissa valloittaa ne hyvät latauskenttien sijainnit ja rakentaa ne kunnolliseksi ennen kilpailijoita, jotta tulevaisuudessa on helpompaa savustaa kilpailevien latausbisneksen toimijat pois ajatuksella "ei kannata, Shell kerkesi ensin ja nyt rakentaessa kulut suuret koska ei voida myydä niin halvalla sähköä kuin Shell.".

    • Anonyymi

      Eikö olekkin noloa vetykannattajille, että suuri energiayhtiö Shell itsekkin kokeili vetytankkausbisnestä ja tuli siihen tulokseen ettei kannata vaan kannattaa mielummin siirtyä latausbisnekseen? ;)

    • Anonyymi

      Money talks bullshit walks. Vety henkilöautoissa oli kuolleena syntynyt ajatus.
      Vety talous kyllä tulee mutta sitä vetyä ei käytetä henkilöautoissa.

    • Anonyymi

      Kyllä Shell osasi oikein ennustaa tulevaisuutta kun päätti panostaa lataustekniikkaan. Jatkuvasti tulee uutisia parantuneesta akkutekniikasta. Samaan aikaan vetytekniikka polkee paikoillaan.

      "Uusi perusrakenne tuo mukanaan aivan uskomattomalta kuulostavan yhden megawatin, eli 1000 kilowatin, pikalatauksen. Se saavutetaan yhdistämällä 1000 voltin jännite ja näin ollen myös 1000 ampeerin latausvirta.

      Luonnollisesti myös latausratkaisu pitää olla olemassa, joten BYD esitteli 1000 kilowattiin kykenevän megateholaturin. Tällä voi teoriassa ladata sopivaan sähköautoon 400 kilometriä toimintamatkaa VIIDESSÄ minuutissa.

      Tämä on jo samassa suuruusluokassa tankkauspysähdyksen kanssa, jos esimerkiksi huomioi joissain maissa vielä osin käytössä olevan ratkaisun tankkaamisen maksamisesta kassalla erillisen maksupäätteen sijaan."

      https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/18cdb929-2cbf-4a09-92a9-ae6d75ec046e

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5214
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4378
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2501
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2008
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1918
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1607
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1531
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1267
    10. Kerranki asiat oikein

      Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1184
    Aihe