Saamelaiset on suomalaisia

Anonyymi-ap

En ymmärrä miksi saamelaisten pitäisi saada yksi valtaa? Kuuluvat suomalaisiin ja asuvat suomessa, eivät tarvitse mitään yksinvaltiutta. Entäs Karjalan evakot jotka tulivat Suomeen? Heille myös yksin valtius itä suomeen ja valtiolta rahaa niin kuin saamelaisille koko ajan annetaan. Saamelaiset ovat suomalaisia!

5

442

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saamen Oulat ja Niilat ovat ihme valittajia..

• Anonyymi

Kuuluisimpia Inarin kolttasaamelaisia ovat vuohipaimenina tunnetut kurdit.

• Anonyymi

No, minä en ole tehnyt mitään väärää saamelaisia kohtaan, tuskin vanhempani tai isovanhempanikaan. Olen silti pahis, jolla ei ole oikeutta esim uuteen saamelaiseen lasten kirjaan, koska olen jostain syystä syyllinen asioihin, joita tapahtui kauan kauan ennen kuin olin edes syntynyt.

Hyvä antaa vähästään, paha ei edes paljostaan. Näin minulle kertoi 1880-luvulla syntynyt mummoni.

Hän joutui jopa kerjäämään ruokaa lapsilleen. Minä nukuin meidän yläkerrassa mummoni kanssa. Hän kertoi minulle jo varhaislapsuudessa kerjuureissuistaan. Minä toimin vapaaehtoistyössä niiden ihmisten kanssa, joiden esivanhemmissa on ihminen, joka vaati seksiä antaakseen ruokaa isoäitini lapsille. Siirä pakkoseksistä syntyi uusi suu ruokittavaksi. Aika karseeta. Tämä lapsi
      tiesi taustansa, ja oli kiitollinen äidilleen, ja ehkä paras lapsi.

Maailma on ollut karsea paikka monillekin ihmisryhmille. Onko silti pakko piehtaroida menneessä. Nyt on vuosi 2024. Saamelaiset vaan riitelevät keskenään ja riitelevät keskenään ja syyllistävät meitä valtaväestöä. Mitäköhän pahaa minäkin teille olen tehnyt.? En varmaankaan yhtään mitään. Mutta mä enää tykkää enää saamelaisista. Se on ihan luonnollinen reaktio vihamieliseen asenteeseen.

• Anonyymi

Jatkan vielä.

Jos venäjä tarvitsee Pohjois-Suomen Lappia mannerten välisten ohjusten torjuntaan, niin ei minulla ole vihamielistä saamen kansaa kohtaan minkäänlaista myötätuntoa. Elämä on vastavuoroisuutta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7412
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4088
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3625
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3140
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2349
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2317
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43