Ajan 30 000 km vuodessa ja Uudenmaan aluella yleensä.
Teiden kunto on kehitysmaa tasoa (olen käynyt monessa ja usein siellä oli parempia kiinalaisten tekemiä teitä) ja autolle aiheutuu myös kulumaa teiden huonon kunnon vuoksi.
Mihin verorahamme menee ja kuka vastaa?
Ja kuka vastaa uudet iskarit ja vanteet
Yms?
Suomi on kehitysmaa ?
Teiden kunto Suomessa?
49
514
Vastaukset
- Anonyymi
Nuorille kesätöitä kantaa edes hiekkaa valtaviin reikiin?
- Anonyymi
X 2
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
X 2
Halutessasi vaikuttaa verovarojen käyttöön ota yhteyttä kansanedustajaasi.
Siis siihen henkilöön, jota äänestit eduskuntavaaleissa. Hän on eduskunnassa sitä varten, että kansan ääni kuuluu päätöksenteossa. Ja siellä päätetään rahojen käytöstä valtion omaisuuden hoidossa. Eli maanteiden kunto riippuu suoraan niihin valtion budjetissa osoitetuista rahoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halutessasi vaikuttaa verovarojen käyttöön ota yhteyttä kansanedustajaasi.
Siis siihen henkilöön, jota äänestit eduskuntavaaleissa. Hän on eduskunnassa sitä varten, että kansan ääni kuuluu päätöksenteossa. Ja siellä päätetään rahojen käytöstä valtion omaisuuden hoidossa. Eli maanteiden kunto riippuu suoraan niihin valtion budjetissa osoitetuista rahoista.Juuri noin. Helpoin tapa vaikuttaa on äänestää vaaleissa sellaista ehdokasta, joka ajaa niitä asioita, jotka on itselle tärkeitä. Voimakkaampi mutta myös vaivalloisempi tapa on lähteä itse vaikuttamaan, eli verkostoitua samoin ajattelevien kanssa, asettua ehdolle ja lopulta olla tekemässä pippeli päätöksiä itse. Moni vaan jättää vaikuttamisen siihen, että kirjoitetaan nettiin miten pitäis tehdä yhtä ja toista, mutta muuta ei sitten tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin. Helpoin tapa vaikuttaa on äänestää vaaleissa sellaista ehdokasta, joka ajaa niitä asioita, jotka on itselle tärkeitä. Voimakkaampi mutta myös vaivalloisempi tapa on lähteä itse vaikuttamaan, eli verkostoitua samoin ajattelevien kanssa, asettua ehdolle ja lopulta olla tekemässä pippeli päätöksiä itse. Moni vaan jättää vaikuttamisen siihen, että kirjoitetaan nettiin miten pitäis tehdä yhtä ja toista, mutta muuta ei sitten tehdä.
Eihän poikkeava kehitysvammaa sairastava ole koskaan kyennyt mitään päätöksiä, ainakaan järkeviä sellaisia tekemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän poikkeava kehitysvammaa sairastava ole koskaan kyennyt mitään päätöksiä, ainakaan järkeviä sellaisia tekemään.
Pitkän ja voimakkaan terapian ja lääkityksen jälkeen saatat voida tehdä sellaisen ensimmäistä kertaa ikinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitkän ja voimakkaan terapian ja lääkityksen jälkeen saatat voida tehdä sellaisen ensimmäistä kertaa ikinä.
Kysehän oli , ettei poikkeava ja kehitysvammaa sairastava ole koskaan kyennyt, eikä nyt kykene tekemään mitään järkeviä päätöksiä, kuten kirjoituksistaan selviää. Kysehän ei ollut minusta vaikka suuressa viisaudessasi asian väärin ymmärsit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysehän oli , ettei poikkeava ja kehitysvammaa sairastava ole koskaan kyennyt, eikä nyt kykene tekemään mitään järkeviä päätöksiä, kuten kirjoituksistaan selviää. Kysehän ei ollut minusta vaikka suuressa viisaudessasi asian väärin ymmärsit.
Et siis usko itsekään kykeneväsi siihen.
Olet varmaan oikeassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis usko itsekään kykeneväsi siihen.
Olet varmaan oikeassa.Tuo luetun väärin ymmärtäminen on edennyt sinulla jo sille asteelle josta ei paluuta ole kuin ehkä jollakin äärimmäisellä tavalla.
Kysehän ei edelleenkään ollut tai ole minusta.
- Anonyymi
Itse vastaat autosi kunnosta.
Meillä käytetään liikaa nastarenkaita ja suolataan suoraan sanoen sairaasti. Siinä ne pari tärkeintä syytä.- Anonyymi
Hallitus ei vastaa siis?
Viranomaiset?
Verorahat menee minne?
Ukrainaan? - Anonyymi
Kerroppa, miten ne nastarenkaat saa aikaiseksi teräväreunaisen syvän montun?
Eiköhän se johdu siitä, ettei asfalttikaan ole enää asfalttia vaan viherkiimasten kusta, joka ei näitä säitä kestä.
- Anonyymi
Ilmastonmuutos vie nastat pois älä huoli.
Suola on ympäristörikos.
Itse aiheeseen eli yli 30 cm leveät ja syvät kuopat teillä (valtava määrä) ovat huonoa hallintoa ja rikos jopa koska aiheuttavat sekä vaaraa liikenteessä että autojen tuhoa.
Kyllä, Suomi on kehitysmaa.
Kiinalaisten tiet ovat A luokkaa vrt Suomi jopa Afrikassa.- Anonyymi
Suolaa laitetaan tielle sen vuoksi että päästää rekalla perille. Koita itse ajaa 76 tonnisella kun tie on suolaamaton. Tervetuloa kokeilemaan. Et aja kilometriäkään. Tottakai suola on ympäristölle huono, mutta kerro parempi vaihtoehto. Vai pitääkö moittia autokoulun opettajia ? Ne eivät koskaan ole ajanut 9 akselisella yhdistelmällä. Ruoka tulee Helsinkiin kumipyörillä. Jos ei tule, niin he laihtuvat. Oletko muuten nähnyt laihaa Helsinkiläistä ? Laiha Helsinkiläinen ei pääsisi kauppakeskukseen, koska ovisilmä ei reagoisi laihaan ja automaattiovi ei avautuisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suolaa laitetaan tielle sen vuoksi että päästää rekalla perille. Koita itse ajaa 76 tonnisella kun tie on suolaamaton. Tervetuloa kokeilemaan. Et aja kilometriäkään. Tottakai suola on ympäristölle huono, mutta kerro parempi vaihtoehto. Vai pitääkö moittia autokoulun opettajia ? Ne eivät koskaan ole ajanut 9 akselisella yhdistelmällä. Ruoka tulee Helsinkiin kumipyörillä. Jos ei tule, niin he laihtuvat. Oletko muuten nähnyt laihaa Helsinkiläistä ? Laiha Helsinkiläinen ei pääsisi kauppakeskukseen, koska ovisilmä ei reagoisi laihaan ja automaattiovi ei avautuisi.
Yritykset radan varteen ja pääpaino kuljetuksiin junilla. Sitten vain pienet matkat kuskataan rekoilla junaterminaalin ja kohteen välillä. Suolaamisen tarve vähenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritykset radan varteen ja pääpaino kuljetuksiin junilla. Sitten vain pienet matkat kuskataan rekoilla junaterminaalin ja kohteen välillä. Suolaamisen tarve vähenee.
Pienet matkat? Juules nyt kaupunkipenty, mitäs jos avartaisit maailmaasi vähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritykset radan varteen ja pääpaino kuljetuksiin junilla. Sitten vain pienet matkat kuskataan rekoilla junaterminaalin ja kohteen välillä. Suolaamisen tarve vähenee.
Hieno ja kannatettava ajatuksen kulku sinänsä. Pieni puute tuossa piilee siinä, että miten ne nyt siitä radanvarresta kaukana olevat yritykset ja tuotantolaitokset, saataisiin sinne radanvarteen siirtymään sellaisessa ajassa jolla olisi mitään merkitystä maantiekuljetusten ja näin ollen teiden suolauksen tarpeeseen.
Joten jälleen realiteettejä ymmärtämättömän vihreän pelkkää ajatusten tonavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritykset radan varteen ja pääpaino kuljetuksiin junilla. Sitten vain pienet matkat kuskataan rekoilla junaterminaalin ja kohteen välillä. Suolaamisen tarve vähenee.
No kyllähän tätä on yritetty varmaan 150 vuotta. Ne vaunut vaan viihtyy Pieksämäen ja Seinäjoen asemilla, kun Vastinetta Rahoille -yhtiöstä alan kyselemään, milloin mahtavat minun lastini olla Oulussa. Vaunut lähti Pasilasta toissapäivänä.
Että ei ihme, kun suolaa kuluu. Ja kuluuhan sitä kesälläkin!
- Anonyymi
Kyllä
- Anonyymi
Mistä maksan veroja?
- Anonyymi
Verovaroja menee esim. kaikkien julkisten palvelujen ylläpitämiseen. Autoilusta kerätyt verot eivät ole mitenkään korvamerkittyjä. Kaikki kerätyt verot menevät yhteen ja samaan pottiin, josta valtio sitten päättää, miten rahat käytetään.
- Anonyymi
Siinähän se vääryys onkin. Riittää, että liikenteeltä kerätään liikenteen kulujen mukaiset verot. Ne pitää nimenomaan olla korvamerkattuja. Muut yhteiskunnan kulut tulee rahoittaa keräämällä verot muuten, myös autottomilta siipiveikoilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinähän se vääryys onkin. Riittää, että liikenteeltä kerätään liikenteen kulujen mukaiset verot. Ne pitää nimenomaan olla korvamerkattuja. Muut yhteiskunnan kulut tulee rahoittaa keräämällä verot muuten, myös autottomilta siipiveikoilta.
Ei ole mikään vääryys. Ei karkkivero mene karkkiteollisuuden hyväksi, eikä alkoholivero alkoholiteollisuuden hyväksi, eikä muutkaan kerätyt verot verotuskohteen hyväksi. Kaikki menevät yhteen ja samaan isoon pottiin. Valtio päättää budjetissa, miten ne rahat käytetään. Ne käytetään vaikka kouluihin, kirjastoihin, uimahalleihin, sairaanhoitoon, puolustusvoimiin jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinähän se vääryys onkin. Riittää, että liikenteeltä kerätään liikenteen kulujen mukaiset verot. Ne pitää nimenomaan olla korvamerkattuja. Muut yhteiskunnan kulut tulee rahoittaa keräämällä verot muuten, myös autottomilta siipiveikoilta.
Sehän on muuten niin, että autottomat maksavat myös veroja ja osallistuvat myös teiden ylläpitokustannuksiin, eli rahoittavat, vaikka eivät omista autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on muuten niin, että autottomat maksavat myös veroja ja osallistuvat myös teiden ylläpitokustannuksiin, eli rahoittavat, vaikka eivät omista autoa.
Ei ole jos autoilijat maksaa neljään kertaan teiden ylläpidon. Ja jossainhan niiden pummien bussienkin pitää kulkea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole jos autoilijat maksaa neljään kertaan teiden ylläpidon. Ja jossainhan niiden pummien bussienkin pitää kulkea.
Ei tarvii kulkea kun ei käy töissä.
Verorahaa tuhlataan työssäkäyntiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvii kulkea kun ei käy töissä.
Verorahaa tuhlataan työssäkäyntiin.Juu olis paljon tehokkaampaa kun kaikki pysyis kotona ja Kela maksais rahat tilille suoraan. Kaikki hoituisi etänä sähköisesti ja ympäristöystävällisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mikään vääryys. Ei karkkivero mene karkkiteollisuuden hyväksi, eikä alkoholivero alkoholiteollisuuden hyväksi, eikä muutkaan kerätyt verot verotuskohteen hyväksi. Kaikki menevät yhteen ja samaan isoon pottiin. Valtio päättää budjetissa, miten ne rahat käytetään. Ne käytetään vaikka kouluihin, kirjastoihin, uimahalleihin, sairaanhoitoon, puolustusvoimiin jne.
Vähän ontuu tämä vertaus. Enneminkin alkoholiveron tuottojen pitäisi vastata alkoholihaittojen kustannuksia... Autoilun verotus pitää laskea vastaamaan se aiheuttamia kuluja ja siirtää se vaikkapa tuloverotukseen.
Koulujen, kirjastojen ja uimahallien rahoitus taitaa muuten olla pääosin kuntien ongelma ja ne ei autoilla tienaa muuten kuin parkkisakoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän ontuu tämä vertaus. Enneminkin alkoholiveron tuottojen pitäisi vastata alkoholihaittojen kustannuksia... Autoilun verotus pitää laskea vastaamaan se aiheuttamia kuluja ja siirtää se vaikkapa tuloverotukseen.
Koulujen, kirjastojen ja uimahallien rahoitus taitaa muuten olla pääosin kuntien ongelma ja ne ei autoilla tienaa muuten kuin parkkisakoista.Se on muuten yllättävän huonosti ihmisten tiedossa, että mikä kustannus on valtion ja mikä kaupungin/kunnan vastuulla. Esimerkiksi jos jonnekin rakennetaan uusi pyöräilyväylä, niin vihaiset automiehet rähjäävät, että nekin rahat pitäisi laittaa maanteiden kunnostamiseen kun eihän pyöräilijät edes maksa veroja.
Onnea matkaan, jos yrität niille selittää, miten nuo asiat menee. Kyllä kansa tietää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän ontuu tämä vertaus. Enneminkin alkoholiveron tuottojen pitäisi vastata alkoholihaittojen kustannuksia... Autoilun verotus pitää laskea vastaamaan se aiheuttamia kuluja ja siirtää se vaikkapa tuloverotukseen.
Koulujen, kirjastojen ja uimahallien rahoitus taitaa muuten olla pääosin kuntien ongelma ja ne ei autoilla tienaa muuten kuin parkkisakoista.Outoja kaikki vertaukset ovatkin. Kaikki verot kun kerta menevät siihen isoon yhteiseen kasaan, riippumatta siitä, miten ne verot ihmisiltä ja yrityksiltä kerätään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvii kulkea kun ei käy töissä.
Verorahaa tuhlataan työssäkäyntiin.Kukas sulle loisimisrahat hankkii ellei ne työssäkäyvät??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outoja kaikki vertaukset ovatkin. Kaikki verot kun kerta menevät siihen isoon yhteiseen kasaan, riippumatta siitä, miten ne verot ihmisiltä ja yrityksiltä kerätään.
Miksi työmatkoja pitää verottaa niin älyttömästi?
Kaikki tarvitsevat tieliikennettä ainakin välillisesti.
Lisätään kaikkien verotusta ja liikennejärjestelmän kulut jaetaan kaikkien kesken.
Kyllä alv:n pitäisi riittää palkkaverojen päälle, niin kuin muussakin.
Meillä olisi vähäpäästöisempiä ja turvallisempia autoja. Pelkästään rankaisemalla on tämä kehitysmaameininki aiheutettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi työmatkoja pitää verottaa niin älyttömästi?
Kaikki tarvitsevat tieliikennettä ainakin välillisesti.
Lisätään kaikkien verotusta ja liikennejärjestelmän kulut jaetaan kaikkien kesken.
Kyllä alv:n pitäisi riittää palkkaverojen päälle, niin kuin muussakin.
Meillä olisi vähäpäästöisempiä ja turvallisempia autoja. Pelkästään rankaisemalla on tämä kehitysmaameininki aiheutettu.Kun asuu lähellä työmaata, niin voi kävellä tai pyöräillä. Elämä on valintoja täynnä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun asuu lähellä työmaata, niin voi kävellä tai pyöräillä. Elämä on valintoja täynnä.
Se lähellä työmaata asuminen on helppo sanoa mutta hankalampi toteuttaa, koska ei se asunnon vaihtaminen, ainakaan reppumiehen hommissa, siihen työmaan viereen ole kovinkaan helposti toteuttavissa, eikä edes mahdollista, järkevyydestä puhumattakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun asuu lähellä työmaata, niin voi kävellä tai pyöräillä. Elämä on valintoja täynnä.
Perheellinen muuttaa aina työpaikan vaihtuessa.
Jos on puoliso, niin se....?
Sitten jos ei ole vain yhtä työpistettä.
Monella on useampi työ... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perheellinen muuttaa aina työpaikan vaihtuessa.
Jos on puoliso, niin se....?
Sitten jos ei ole vain yhtä työpistettä.
Monella on useampi työ...Pullamössösukupolven edustaja ei aina ymmärrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perheellinen muuttaa aina työpaikan vaihtuessa.
Jos on puoliso, niin se....?
Sitten jos ei ole vain yhtä työpistettä.
Monella on useampi työ...Kyllä yhteiskunnan pitäisi ratkaista nämä asiat yksilön puolesta.
- Anonyymi
Teide on Teneriffalla.
- Anonyymi
Elättejä liikaa , jää kärrypolut hoitamatta .
- Anonyymi
Joo, kaikki taistelevat samoista rahoista, oli sitten kyseessä kuoppa tiessä tai yksihuoltaja seitsemän lapsen kanssa.
- Anonyymi
Niin kauan kun nastoilla jyrsitään ei parempaa ole luvassa!
- Anonyymi
Olen tottunut tieylläpitoon. Oli sitten kyse kesä- tai talvikunnossapidosta. Kuopat vain suurenevat ja urat syvenevät. Kansanedustajat kai kuitenkin jakautuvat jotenkin tasaisesti maan joka kolkkaan. Mutta niin tekevät kuopatkin.
- Anonyymi
Tänä keväänä kunto on varmasti ennätyksellinen.
- Anonyymi
Jums jums raiteet on myös ihan monttuiset, muutamaa miljardia vailla.😫
- Anonyymi
SDP sai tiemmekin huonoon kuntoon. SDP sai kaikki ihan sekaisin.
- Anonyymi
Huono provokaatioyritys. Ei mennyt maaliin, joten ei jatkoon tällä kertaa.
- Anonyymi
Ei kun persujen syytä kaikki
- Anonyymi
Totta on raiteiden kuoppaisuus. Tekarit putoo pahvimukiin kun ei niistä heitoista edes varoiteta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427155
- 323998
- 523473
- 412988
- 172766
- 372248
- 162216
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472187- 412183
- 442143