Tilasin netistä (viherpiha) 3 kappaletta Fairy-ruusuja. Ajattelin laittaa ruusut orapihlaja-aidanviereen, melko lähelle omenapuuta. Onko kellään kokemusta, kuinka paljon nämä vanhat istutukset häiritsevät ruusuja, jos kuitenkin perustan penkin ohjeiden mukaan?
Entäs valo, mitähän tuo ohje valoisasta, mutta ei paahteisesta kasvupaikasta tarkoittaa käytännössä? Itselläni ruusut tulevat länsi-pihalle, kuitenkin niin, että iltapäivän kuumin porotus ei tuolle paikalle osu, aamulla kyllä paistaa aurinko.
No joo, nämä ovat ehkä asioita, jotka käytäntö näyttää, mutta jos jotain vinkkiä olisi.
Maanpeiteruusu Fairy
Saas nährä
2
2183
Vastaukset
- peukku68
hyvin köyhissäkin oloissa mutta kukkiakseen tarvitsee aurinkoa kohtuudella jossain vaiheessa päivää, paahteessa parhaimmillaan.
- Suvi2
Minulla on ollut pari Fairya muutaman vuoden. Lantaahan nekin tarvitsevat ja hevosenlanta on parasta ruusuille.
Ei ainakaan minun Fairyni pidä paahteesta. Paahteessahan kukka kiusaantuu ja kukkii vain hetken.
Aamuaurinko on kaikille kukille parasta.
Taidat saada joka kirjoittajalta erilaisia ohjeita, revi sitten siitä. Minulla ei ole ammattikoulutusta kukkien hoidossa, vain käytännön kokemusta muutamalta kymmeneltä vuodelta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 447316
- 324058
- 573575
- 503110
- 172796
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492279- 512265
- 372258
- 432238
- 162236