En ole edes pennin arvoinen heille ja heille on iha sama olenko syntynyt.
Olisin todellakin maksanu sen takaisin, mutta hyvä tietää, että en ole minkään arvoinen ja heille oli ihan samantekevää vaikka voin silloin todella huonosti.
En halua enää ikinä heitä nähdä ja enkä ikinä tule heitä auttamaan..
He eivät ole minulle enää edes olemassa ja painukoon kuuseen kaikki.
Jouduin kerjää apua sosiaalinen henkilökunnalta ja se oli nöyryttävää!
Suku halveksii
22
619
Vastaukset
- Anonyymi
Eivät koskaan välittänyt ja heille oli ihan sama olinko edes syntynyt.
Rikkaat sukulaiset eivät edes kahvipaketin voinu minulle ostaa, joten en ole minkään arvoinen heille- Anonyymi
Ainaki tiedän sen että minä olen täysin arvoton ihminen omalle suvulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainaki tiedän sen että minä olen täysin arvoton ihminen omalle suvulle.
Se on nöyryttävää, ja kiitos heille kun halveksittu minua noin paljon että ettette koskaan välittänyt. Rikkaat on todella ilkeitä. En ikinä tule teitä auttaa vaikka näkisitte nälkää
- Anonyymi
No ei meilläkään suku ole koskaan välittänyt kuin omista perseistään. Paitsi äiti välitti,mutta hän kuoli ☹️
- Anonyymi
He tuhosivat täysin minun itsetuntoni kun miten voin olla arvokas tai tärkeä ihminen kenellekään kun omalle suvulle en ole mitään.
Ikinä en saanu edea sitä että olisivat soittaneet tai laittaneet viestin onko minulla hyvin, kun minulle hyvin tärkeä ihminen kuoli.
Ei edes viestiä tai puhelua tai edes postikortia. Ei mitään. Ei halauksia. Ei yhtään mitään.
He eivät enää todellakaan kuulu enää ikinä minun elämääni ja surun keskellä mietin että miksi näin on, että kokonainen oma sukuni on kääntänyt minulle selkää jo aivan silloin kun minä synnyin. Eivät edes silloin halunneet kuulua minun elämääni. Olin jopa lapsena arvoton heille ja se sattuu edelleen.
Miksi muilla ihmisillä on sukulaisia elämässä, mutta minulla ei?
Nykyään pärjään, mutta en ole iloinen että olen suvulle vain pohjasakkaa!- Anonyymi
Olen keksinyt vastauksen, koska olen arvoton eikä minusta ole ikinä ollu hyötyä heille.
Jos olisin ollu rikas ni He olisivat hyväksyneet minut.
Raha oli heille tärkeämpi kuin minä.
Sellainen sukuni on minulla.
Kerran heillä tulee menee huonosti ja en auta millään tavalla ja menkööt itse sitte keräämään apua ja tukea, kuten minä jouduin..
Selvisin kaaoksen yli elossa, ja se on ihme kun ei ollu ketään sukulaisia elämässäni, mutta onneksi ventovieraat sosiaalisen henkilökunta auttoivat ja tukivat ja heitä saan kiittää, että olen edelleen elossa.
He saivat palkkaa, kun auttoivat minua, mutta ei sillä väliä. Löysin henkilön joka kuunteli, vaikka hän olikin vain töissä, kun kuunteli minua ja sai palkan, mutta sellaisia amnatintyöntekijöitä tarvitaan, koska kaikilla ei välttämättä ole ketään ja täysin yksin ei surun yli pääse oikeastaan kukaan.
- Anonyymi
Täh? Elä omaa elämää ja anna heidän elää. Paskaako nuista.
- Anonyymi
Sinä tulet selviämään elämässä, koska olet tähänkin asti selvinnyt.
Älä välitä niistä sukulaisista. Toivottavasti sinulla on ystäviä tukena.
Tsemppiä sinulle.- Anonyymi
Olisin halunnut oppia sellaista asioita mitä ei nykyää voi.
Miten on silloin pärjätty kun Suomi joutui maksamaan sotakorvauksia ja miten puute vaikutti heidän elämään.
Kirjoista voi lukea, mutta ei se ole samaa kuin se että joku sukulainen kertoo.
Toivottavasti en ikinä joudu kokemaan samaa.
Osasta tuli siks rikkaita kun olivat lapsena elänneet puutteessa ja heillä on jokin taito parantaa elämää.
Kun joskus kuolen. En halua joutua johonki ankeaan kuoppaan ja ettei mun hautajaisissa ole ketään.
Enkä halua että vasta kuolemani jälkeen he joutuu tulee perunkirjoitus näkemään kuka kuollut on.
Joudun kuitenkin jossain vaiheessa joitakin näkee vaikka en halua, sillä perunkirjoitus on pakollinen. Ja siihen saa kutsu on pakko mennä, vaikka euroakaan en halua!
Olisin halunnut vain että olisin saanu kulkea heidän rinnalla ja välillä mä heitä tuen ja välillä he mua.
On nöyryttävää joutua selittää aina miks ei ole sukulaisia vaan joutuu pyytää apua yhteiskunta. En tarkoita rahaa vaan sitä että joku edes käy sun kotona ja on syy pitää elämä kunnossa, kun ei oo täysin yksin.
Ei ole kivaa päästä "ventovieraan " joka käy sun kotona vaan koska hän saa palkkaa siitä että sietää sinua! - Anonyymi
Pahimpana aikana ei ollut ystävät tukena ja vain ihmeen takia olen tässä kirjoittamassa. Jotenki pääsin ylös, mutta vain sen verran että oon elossa mutta elossa ei ole samaa kuin elääminen.
Toisaalta kun ystävät teki niin he tekivät siks ku luulivat että oon vahvempi ja ehkä mä oon vahva, vaikka ei edelleenkään siltä tunnu.
- Anonyymi
Unohda heidät. Niin minä olen tehnyt. Elän omaa elämää.
- Anonyymi
Mietin olenko syntynyt vain siksi että muut saa irvistellä ja minä kärsiä.
- Anonyymi
Mä kuulin kanssa että mun äiti oli täys juoppo kun olin pieni alle 5v. Köyhiä olivat ja kun piti valita ostaako leipää vai ehkäsyn niin valitsi leivän ja niin mä synnyin. En olisi omassa elämässä tehnyt niinkuin he.
Ei mikääon toivottu. Kun itse tein lapsia he kaikkosivat kokonaan koska eivät hyväksyneet naiseuttani eikä sitä että minulla on kasvatusperjaatteet. Äitini olisi halunnut että olen poika.
Häpeävät minua, mutta on minullakin suuri häpeä sairasta sukuani kohtaan.
- Anonyymi
Minä varmaan synnyin siksi että muut voivat yrittää purkaa minuun patoutumiaan. Mutta hah muutin kauas suvusta. Ja estin heidän yhteydenottojaan. Aion elää vapaana ja onnellisena ja suunnittelen muuttoa ulkomaille,lämpimään😁
- Anonyymi
Nauti ulkomailla. Mä en halua muuttaa Suomesta pois.
- Anonyymi
Tee see, muuta kauas pois! Tuo on se ainoa ja hyvä tapa päästä fyysisesti eroon kaikista ilkeistä ihmisistä.
Muista vain ettet vahingossakaan pyydä ketään vierailemaan luonasi.
Hanki uudet ystävät ja ammattikaverit.
Saat vidoinkin ansaitsemasi rauhan ja elää muidenkin (kuin itsesi) arvostettuna , laadukkaana korkean tason ihmisen!!!!!!!!!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tee see, muuta kauas pois! Tuo on se ainoa ja hyvä tapa päästä fyysisesti eroon kaikista ilkeistä ihmisistä.
Muista vain ettet vahingossakaan pyydä ketään vierailemaan luonasi.
Hanki uudet ystävät ja ammattikaverit.
Saat vidoinkin ansaitsemasi rauhan ja elää muidenkin (kuin itsesi) arvostettuna , laadukkaana korkean tason ihmisen!!!!!!!!!!!!Mä en ikinä muuta ulkomaille!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en ikinä muuta ulkomaille!
Eihän sinun ulkomaille tarvitse muuttaa! Esim. Helsingista Ouluun on jo melko pitkä matka!
Tai vaikka muualle, toiselle puolelle Suomea!
- Anonyymi
Oi oi, voimia. Harmi, että olet menettänyt luottamuksen. Voi olla, että heilläkään ei ole liiemmälti rikkauksia ja siksi eivät voi välttämättä sillä tavalla auttaa. Jos on, ehkä he toivoisivat, että ottaisit vastuuta elämästäsi. Ei ole häpeä mennä hakemaan Kelasta toimeentulotukea tai seurakunnan diakoniatoimistoon, jos todella apua tarvitsee, eikä saa elämäänsä muuten sujumaan. Tosin yleensäkin ne ovat tarkoitettu vain tilapäiseksi avuksi pahimman yli.
Sukulaiset toki voivat auttaa, mutta jos käytät esim. päihteitä, he ajattelevat tottakai, että suurin osa avusta menee niihin tms.
Ajattele muista ja myös sukulaisista hyvää, rukoile heidän puolestaan. Ota vain häpeämättä saamasi apu vastaan, mutta yritä mahdollisuuksien mukaan omien siipiesi kantavuutta. SInusta kyllä löytyy voimavarjoja. Sinua autetaan. Puolestasi rukoillaan.
Älä kyynisty. Kyllä sukulaisesi sinusta pitävät. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja siunausta!- Anonyymi
Et nyt tajua ei kela voi kertoa minkälaista oli elää kun Suomessa oli sota. Tai sen jälkeen kun Suomi joutui maksamaan sotakorvauksia.
Ei kela voi kertoa miltä tuntui syntyä Suomeen sodan jälkeen kun kaikesta oli puutetta.
Ei kela voi kertoa miten nousta kun Neuvostoliitto tuhosi koko heidän elämän ja he joutui aloittaa alusta.
Ja miten he jaksoivat siinä kurjuudessa perustaa perheen ja aloittamaan elämän uudestaan.
Ei kela voi kertoa miten toipua kun on jotain menettänyt hyvin tärkeän asian tai ihmisen.
Ja aloittaa alusta
Osa heistä on jo kuollut mutta heillä on lapsia ja heillä lapsia jolloin nuo tarinat kulkee eteenpäin.
Raha ei ole tärkein vaan se, että on syy elää...
Ihminen ja joo jotkut tykkää elää yksinäisyydessä tai oikeastaan se on eri asia kuin yksinään.
Ei kela voi kertoa miten välit joidenkin joita haluat takaisin onnistut pelastamaan.
Yksin on hyvin vaikeaa saada sellaisen muutoksen aikaan joka on pysyvää ja enkä tarkoita että ihmisten tarvii tehdä mun puolesta mitään vaan pelkästään se että sua muistetaan ja joistakin sais edes yhden valokuvan itselleni jotta voisi nähdä ketä muistuttaa ulkomuodoltaan ja keneltä on luonteinen piirteitä saanu ja onko suvussa sukurasite joku esimerkiksi diabetes tai syöpä jne kun käyn lääkärissä niin joitakin asioita olisi hyvä tietää, että onko sitä suvussa jotta lääkäri pystyis paremmin tehdä työnsä kun olis jokin johtolanka mikä voi olla ehkä vialla eikä olis hakuammuntaa.
Jotkut sairaukset on sellaisia jos tiedetään että on sukurasite niin voidaan tarkistaa ettei sitä ole. - Anonyymi
Eivät ole olleet koskaan mun elämässäni ei edes silloin kun synnyin tai kun olin vauva tai tarhaikäinen, joten toi että luulee että käytän päihteitä ja siks ei ole elämässäni ei voi pitää paikkansa.
Ei vasta syntynyt voi päihteitä vetää.
Eikä mun vanhemmat päihteitä käyttäneet.
Mutta he oli suvun mielestä pohjasakkaa, joten perintönä sain ettei suku välitä myöskään minusta. Johtui siitä varmaan että mun vanhemmat eivät käyneet töissä vaan olivat työkyvyttömyys eläkkeellä, koko sen ajan mitä mun vanhemmat olivat mun elämässäni.
- Anonyymi
Sellaista elämä on. Silti mun vanhemmat on mulle maailman rakkaimmat ja tärkeimmät.
Heiltä en voi pyytää kuvia tai mitään. Ei kuolleilta voi pyytää.
En koskaan voi saada tietää heidän elämästä mitään aikaa kun mä synnyin ja sukulaiset olisivat voineet kertoa mun vanhempien elämästä ennen mun tuloa maailmaan.
Tätäkään tietoa ei kela tai yhteiskunta voi mulle antaa.
Mitä mun vanhemmat on tehneet nuorena ja lapsena koska olisihan se kivaa tietää heistä muutakin kuin vain se mitä he kertoivat. Koska asialla on aina kaksi puolta. Tiedän vain puoli totuuden.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253584- 2553532
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282024Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701706Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151419Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3881247Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501169Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007