Viinimarjapensaiden lannoitus ja hoito

pipa

Haluaisin tietoa viinimarjapensaiden lannoituksesta ja hoidosta. Miten on tuhkan käyttö pensaiden kohdalla? Miten ja milloin? Olen aloittelija tällä alalla.

9

17143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rikkaruohoista ja

sitten runsaasti hyvää multaa juurille ja kevätlannoitetta rakeina päälle. Kastelua tarvittaessa.

• Anonyymi

rae apulannan käyttö,ei kasvata rikkaruohoja. tuhkan kohtuullinen käyttö,lisää satoa. hevosen komposti hyvää,mutta täytyyolla kompostinoiduttua n1 vuosi,muuten tulee rikkaruohoa.

• Tuhkaus

Kovin voimakkaasti ei saa tuhkaa levittää. Jos panee paljon tuhkaa kerralla, pensas kärsii ja lehdet voivat muuttua kellertäviksi. Tuhkalla on tehokas maata kalkitseva vaikutus, eivätkä viinimarjapensaat tarvitse voimakasta kalkitusta. Eli vain vähän tuhkaa. Rikaruohoista pensaiden alla kannattaa päästä eroon vaikka katteita käyttämällä.

• lantaa

Viinimarjoille edullisin, luontoystävällisin ja ehdottomasti parhaimmalle tuoksuva on aito hevosen paska. Nimenomaan turpeen kanssa kompostoitu hevosen lanta, ei purujen kanssa.
      Karjanlanta on liian voimakas.

Sitä saat useimmilta hevostalleilta muutamalla lantilla säkillisen tai koko peräkärryllisen parilla kympillä.

• miau-grrr..

Tämä on oikea tapa, ja luonnolle sopiva ! Kyllä pensaat kasvaa :)

• Anonyymi

Valitettavasti turpeen käyttö on kieltolistalla ja turpeen nostajat ajettu konkurssiin.

• marja

Meillä pensaat kasvaa ja näyttää tekevän taas ison sadon. Olen laittanut ruohonleikkuu jätteet pensaiden juurelle. Muutkin kasvit kasvaneet mielettömästi sillä tavalla.

• Manti

Kuinka usein kastelette viinimarjapensanne, kun ei sada? Ja minkä verran?

• Anonyymi

tuhkaa voi käyttää kohtuullisesti,lisää satoa,rae apulannan käyttö ei kasvata rikkaruohoa,esim. viinimarjan oma apulanta,tai puutarhan kevät apulanta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7246
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4028
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      55
      3533
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      46
      3052
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2776
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2226
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2226
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      44