Viinimarjapensaiden lannoitus ja hoito

pipa

Haluaisin tietoa viinimarjapensaiden lannoituksesta ja hoidosta. Miten on tuhkan käyttö pensaiden kohdalla? Miten ja milloin? Olen aloittelija tällä alalla.

9

17143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rikkaruohoista ja

sitten runsaasti hyvää multaa juurille ja kevätlannoitetta rakeina päälle. Kastelua tarvittaessa.

• Anonyymi

rae apulannan käyttö,ei kasvata rikkaruohoja. tuhkan kohtuullinen käyttö,lisää satoa. hevosen komposti hyvää,mutta täytyyolla kompostinoiduttua n1 vuosi,muuten tulee rikkaruohoa.

• Tuhkaus

Kovin voimakkaasti ei saa tuhkaa levittää. Jos panee paljon tuhkaa kerralla, pensas kärsii ja lehdet voivat muuttua kellertäviksi. Tuhkalla on tehokas maata kalkitseva vaikutus, eivätkä viinimarjapensaat tarvitse voimakasta kalkitusta. Eli vain vähän tuhkaa. Rikaruohoista pensaiden alla kannattaa päästä eroon vaikka katteita käyttämällä.

• lantaa

Viinimarjoille edullisin, luontoystävällisin ja ehdottomasti parhaimmalle tuoksuva on aito hevosen paska. Nimenomaan turpeen kanssa kompostoitu hevosen lanta, ei purujen kanssa.
      Karjanlanta on liian voimakas.

Sitä saat useimmilta hevostalleilta muutamalla lantilla säkillisen tai koko peräkärryllisen parilla kympillä.

• miau-grrr..

Tämä on oikea tapa, ja luonnolle sopiva ! Kyllä pensaat kasvaa :)

• Anonyymi

Valitettavasti turpeen käyttö on kieltolistalla ja turpeen nostajat ajettu konkurssiin.

• marja

Meillä pensaat kasvaa ja näyttää tekevän taas ison sadon. Olen laittanut ruohonleikkuu jätteet pensaiden juurelle. Muutkin kasvit kasvaneet mielettömästi sillä tavalla.

• Manti

Kuinka usein kastelette viinimarjapensanne, kun ei sada? Ja minkä verran?

• Anonyymi

tuhkaa voi käyttää kohtuullisesti,lisää satoa,rae apulannan käyttö ei kasvata rikkaruohoa,esim. viinimarjan oma apulanta,tai puutarhan kevät apulanta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana