Itse en yleensä syö porsaan sisä- tai ulkofilettä kun ne ovat mauttomia ja kuivia, mutta nyt oli S-Marketissa punalaputettuja possun ulkofileleikkeitä 60% alennuksella niin pitihän niitä ostaa muutama paketti. Takaraivossa on ollut pitkän aikaa kokeilla tonkatsua, joten ostin myös pankojauhoja ja osterikastiketta.
Kotona laitoin leikkeisiin kevyen suolan ja pippurin ja sitten jääkaappiin. Tein jääkaapista löytyvästä kaalista ohuen ohutta kaalisuikaletta. Kaapista löytyi valmiina Worcestershirekastike, ketsuppi, sokeri, valkosipuli ja inkivääri, joista tein tonkatsukastikkeen:
5 rkl ketsuppi
4,5 rkl Worcestershirekastike
2 rkl osterikastike
2 rkl sokeri
1 valkosipulin kynsi hienoksi kuutioituna
pieni pala inkivääriä hienoksi kuutioituna
Leivitin eli paneroin possun leikkeet jauhoissa, kananmunassa ja pankojauhoissa. Sen jälkeen paistoin valurautapannulla runsaassa öljyssä. Öljyä oli noin 0.3" ja sen lämpötila noin 350F. Kuudessa minuutissa leikkeistä tuli kullanruskeita ja kypsiä. Sen jälkeen leikkeisiin päälle ripaus tonkatsukastiketta ja lautaselle kourallinen rapeaa, ohueksi leikattua kaalisalaattia. Mieheni ja minun mielestä tuli parasta koskaan syömäämme possun leikettä. Voittaa mennen tullen ABC:n ja Rosson mauttomat Wiener schnitzelit.
Tonkatsu possun leike
4
173
Vastaukset
- Anonyymi
Vaikuttaa hyvältä. Luulin, että tuo kastike on jotain erikoistavaraa, jota saa vain Aasian kaupoista eikä voi tehdä itse. Pitääpä kokeilla jos onnistuu tavallisella pannulla eikä tarvitse uppopaistaa.
- Anonyymi
Onko sulla käytössä amerikkalainen hella vai mistä vedit tuon lämpötilan? Suomessa käytetään celcius asteita.
Ei hellan säätimissä ole lämpöasteikkoa edes Amerikassa. Fahrenheit -asetus on päällä infrapunamittarissa, jolla tarkastan pannun lämmön ennen kuin alan paistamaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016153
- 2123406
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183335Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663298Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162515Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242494Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282353- 2702081
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441646- 251417