Nyt on komea ruusupenkkin valmis ja ohjeiden mukaan annoin kullekin taimelle 10 litraa vettä -aikamoinen määrä mutta lurisihan se sinne. Jatkossa ajattelin kastella niin, että aina 10 litraa viikossa. Onko niin, että tuo määrä kannattaa antaa kerralla, vai antaisiko kahdella kerralla. Entä nyt kun on näin kuivaa(ainakin vielä), miten juuri istutetun ruusun vedentarve on?? Pitäisikö kastella peri päivää istutuksen jälkeen, vai kuinka??
Nyt on sitten ruusupenkkin tehty, entä kastelu jatkossa
2
628
Vastaukset
- Minä vaan
Ruusujen kanssa olen aika uusi ihmettelijä, mutta itse kastelen niitä jaloruusuja kerran kaksi viikossa, jollei siis sada. Kasteluveteen aloin lisätä ruusuravinnetta silloin kun olivat olleet maassa noin kuukauden. Ihan hyvin tuntuvat kasvavan.
- mari
silloin, kun kastellaan. Veden säästely aiheuttaa sen, että ruusun syvällä olevat juuret jäävät ilman vettä ja ruusu alkaa kärsiä osakuivuudesta. Ja paras aika kastella on aamulla aikaisin tai myöhään illalla ja vesisateella paras. Vesisateella siksi, että sadevesi pehmentää multakerroksen ja koheesio imaisee veden, jonka kaadat ruusulle;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457412
- 324088
- 573625
- 503140
- 172826
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons512349- 532317
- 432268
- 372258
- 162246