Ostinpa v. 2003 Almeran, ajettu 30000 km. Saatan pitää autoa vaikka 10v, sillä kilometrejä tulee vain 10000 /vuosi. Kannattaisiko ruosteenestokäsittely, ja minkälaista suosittelette? Porataanko reikiäkin vain tehdäänkö vain täydentävä suojaus olemassa olevia reikiä käyttäen alustan suojaus? Paljonkohan maksaa? Eihän käsittely, jossa porataan reikiäkin, lopeta valmistajan ruostumattomuustakuuta?
Nissan Almera 2003 ja ruosteenesto
7
5756
Vastaukset
- konkari..
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000584&posting=22000000008329441
Vaihdat vain "Toyotan" tilalle "Nissan".
Äläkä usko yhtäkään valepukkia joka sanoo että "ei saa porata reikiä tulee vahinko".
Täyskäsittely, jonka Almera tarvitsee, maksaa 500-700 euroa. Katso että myös konepelti käsitellään. Ota mukaan myös takasisälokarit, hintaa tulee reilu satanen, mutta auto kestää paremmin ja pitää vähemmän ääntä.
JA UNOHDA SE TAKUU. Sillä ei tee yhtään mitään, ei yhtään mitään.
Mutta, pesetytä pohja ensin huolellisesti ja jos siellä on ruosteen punerrusta vähänkin, vaadi ne poistettavaksi ja maalattavaksi ennen kuin päälle vedetään mitään.
Mene itse paikan päälle katsomaan kun pohja on pesty, ja tarkista myös ruosteenestokäsittelyn todellinen laajuus kun työ on valmis, ennenkuin maksat firmalle penniäkään. - teettää...
ruostesuojaus, jos ei ole vielä ruosteen alkua. Ruosteen päälle on enää turhaa laittaa mitään. Ihmettelen kun autolehdet kertovat ruosteessa olevien autojen suojaus muka pysäyttäisi ruostumisen. Olen nähnyt uuden 2004 micran ohuen pohjamaalin ja ilman vahaa olevan takalokarinkaaren sisältä ja epäilen että kukkii jo viiden vuoden päästä. Selvitä mitä 12 vuoden ruostetakuu edellyttää sinulta ja mitä yleensä korvaa, niin yllätyt.
- TT-Citikka
Kuten edellä sanottiin, niin alustan pesu ja mahdollisten ruosteiden poisto on välttämätöntä ennen suojausta. Lisäksi auto on kuivattava huolellisesti ennen suojausta - muuten jää kosteutta suoja-aineen alle ja adjö!
Itse en ole vaivautunut paikalle, kun autoani on käsitelty, mutta minulla onkin ollut onni löytää todellinen alan ammattilainen, joka hoitaa työnsä viimoisen päälle hyvin.
Täydellinen ruosteenestokäsittely kannattaa ja auton huolellinen huoltaminen (öljynvaihto kerran vuodessa öljynsuodattimineen ja viat heti huomattaessa). Sillä tavoin säästyy monelta murheelta. - pumppa
kiiresti suojaukseen jos meinaat pitoautoa. kaikki ruosteet pois hiekkapuhaltamalla ja epoximaalaus, sitten SFS-merkin omaavaan suojaamoon.kaikki massat on asiallisia jos pohjatyöt on tehty kunnolla ja käsitellään huolella.itse suosin tectyliä.
puhaltelen päivittäin uuden karheita autoja ja voin rehellisesti sanoa että suojausta tarvitaan ja mahdollisimman uutena. valmistajien koritakuut on huuhaata,mikään ei korvaa normaalia kulumista eli ruostumista ulkoa sisällepäin... (poratut reijät ei ruostu kun tulppa kastetaan koteloaineessa ennen asennusta...)- ruostunut opel
Voitko kertoa tarkemmin tästä hiekkapuhalluksesta.
Kuka tekee, missä, mihin hintaan, kuinka kauan työ kestää. Ilmeisesti toimenpide kohdistuu ulkopintoihin, ei koteloihin? Voiko puhalluksella poistaa esim. vanhan ja kuluneen alustamassan? Onko maalaus ennen massausta välttämätöntä? - pumppa
ruostunut opel kirjoitti:
Voitko kertoa tarkemmin tästä hiekkapuhalluksesta.
Kuka tekee, missä, mihin hintaan, kuinka kauan työ kestää. Ilmeisesti toimenpide kohdistuu ulkopintoihin, ei koteloihin? Voiko puhalluksella poistaa esim. vanhan ja kuluneen alustamassan? Onko maalaus ennen massausta välttämätöntä?pohjia puhallellaan ulkoapäin ja koteloihin ei pääse.keskikokoisen ha koko pohjan puhallus on noin 1h ja 3-4säkkiä hiekkaa vehkeistä riippuen. pohjamaalaus on vättämätön ja mielellään epoxilla kun alustaa maalataan. alustan maalaus on n. 2h ottaen huomioon suojaukset ja hämmentelyt.riippuu tietenkin tiloista ja kaverista mutta näin meillä päin. vanhan massan poistoon kuumavesipesuri ja kovaliuotin on parempi kuin puhallus.sekin riippuu vähän autosta. joistain vanhoista vehkeistä mistä massa oli jo kuivanut kovaksi koppuraksi se irtosi nopeesti puhaltamalla tosin oli aika järeät vehkeetkin. ja jos auto on hiljattain massattu niin semmoinen pehmeä massa on tosi hidas puhaltaa pois ja painepesurilla ja liukkarilla irtoaa paremmin. yleensä kun auto tulee massan poistoon pesen sen ensiksi pariin kertaan ja tarkon loput puhaltamalla... jos alustan massausta uusitaan niin ei sitä ole järkeä kokonaan puhdistaa vanhasta massasta vaan ensin pesemällä paskat ja irtonaiset pois. sitten ruosteisille kohdille puhallus ja maalaus ja sitten koteloaineet ja jäykät massat perään..
- Suojaamon väki
Ruosteenestokäsittely tosiaankin kannattaa, kunhan huolehditaan että se tehdään asianmukaisesti ja oikeilla aineilla ja menetelmillä. Tästä hyvänä näyttönä on liikkeellä oleva FI-hyväksyntä ja sellaiset tarkastusraportit, joita kehtaa asiakkaalle näytellä. Eli KYSELE ja pyydä lisätietoa ennenkuin annat kenenkään tehdä autoosi suojausta.
Paikanpäällä kannattaa mennä käymään myös työn edetessä, jos vaan mahdollista. Meillä toimitaan niin, että pyydetään asiakas paikalle pesun jälkeen, mikäli autossa todetaan ruostetta joka pitää poistaa ennen re-käsittelyä. Näin varmistetaan se, että asiakaskin tietää missä mennään ja mitä on tehty eikä niin että vaan laskutetaan ja kerrotaan jälkikäteen mitä oli tehty.
Lisäksi, mikäli käsittelyyn menee alle 3 työpäivää niin silloin oikaistaan jostain vaiheesta ja lopputulos ei ole varmasti kunnollinen. Myös hintapuoleen kannattaa kiinnittää huomiota. Mikäli hinta alkaa olemaan puolet halvempi, niin odotettavissa on ongelmia. Myöskään törkeää ylihintaa ei tietenkään kannata maksaa, varsinkaan jos sille ei saa mitään perusteita tai ei osata edes kertoa käsittelystä tai muusta aiheeseen liittyvästä. Siis ilman, että osaa tentata. Asiantunteva liike kertoo kattavasti asioista ilman kyselyäkin, mikäli huomataan että asia on asiakkaalle vieras.
Eli kysele, käy ja tutustu. Hinta ei saa olla ainoa peruste valinnalle.
Lopuksi: KAIKKI Suomessa olevat autot vaativat lisäsuojauksen tekemistä, muutoin korroosio iskee merkistä riippumatta kohtuullisen nopeasti. Pahimmissa tapauksissa jo parissa vuodessa tulee pahaa jälkeä. Tutustu netissä kuviin ja muuhun materiaaliin, sitä löytyy kyllä niiltä liikkeiltä jotka ovat asiasta perillä ja osaavat/haluavat asioista kertoa eikä vain rahastaa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3167953Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne916188Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733611Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322177Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222086- 392053
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1961974- 761756
- 521718
- 461537